ΥΠΟΙΚ: “Στοπ” σε διαφημίσεις και πωλήσεις άσεμνων αποκριάτικων στολών για παιδιά

ΕΛΛΑΔΑ

ΥΠΟΙΚ: “Στοπ” σε διαφημίσεις και πωλήσεις άσεμνων αποκριάτικων στολών για παιδιά

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: AlphaFreePress

Τέλος οι διαφημίσεις παιδικών στολών με άσεμνο περιεχόμενο, ύστερα από εντολή του υπουργείου Οικονομικών. Πολλοί ήταν οι γονείς που ενοχλημένοι από όσα έβλεπαν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο, προχώρησαν σε καταγγελίες, με αποτέλεσμα το υπουργείο να απαγορέψει διαφημίσεις με σέξι περιεχόμενο. Η στολή του Χίτλερ απαγορεύτηκε, καθώς θεωρείται συνδεδεμένη με εγκλήματα μίσους, αλλά και η […]

07.02.2017 | 09:16

Τέλος οι διαφημίσεις παιδικών στολών με άσεμνο περιεχόμενο, ύστερα από εντολή του υπουργείου Οικονομικών.

Πολλοί ήταν οι γονείς που ενοχλημένοι από όσα έβλεπαν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο, προχώρησαν σε καταγγελίες, με αποτέλεσμα το υπουργείο να απαγορέψει διαφημίσεις με σέξι περιεχόμενο. Η στολή του Χίτλερ απαγορεύτηκε, καθώς θεωρείται συνδεδεμένη με εγκλήματα μίσους, αλλά και η τσάντα με την απεικόνιση γλειφιτζουριού και την επιγραφή «Lick it slowly», από τα παιδικά τμήματα καταστημάτων.

Διαβάστε την ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ:

Κατόπιν καταγγελιών που υπεβλήθησαν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, τις οποίες εν συνεχεία ο γενικός γραμματέας, Αντώνης Παπαδεράκης διαβίβασε στην Επιτροπή Προστασίας Ανηλίκων, σχετικά με καταναλωτικά προϊόντα που απευθύνονταν σε ανήλικους, ο υπουργός Δημήτρης Παπαδημητρίου στη βάση γνωμοδότησης της Επιτροπής, υπέγραψε σχετική απόφαση σύμφωνα με την οποία:

– Δεν θα περιλαμβάνονται προϊόντα, όπως το σακίδιο πλάτης με απεικόνιση γλειφιτζουριού και επιγραφή «Lick it slowly» και άλλα παρόμοια, σε καταστήματα παιχνιδιών, σε παιδικά τμήματα καταστημάτων και σε έντυπα/ φυλλάδια/ e-shops, που απευθύνονται σε ανήλικους καταναλωτές και ιδίως σε παιδιά κάτω των 14 ετών.

Το σκεπτικό της γνωμοδότησης της Επιτροπής, αναφέρει ότι προϊόντα που με εικονικές αναπαραστάσεις εκπέμπουν εμμέσως ή ευθέως μηνύματα με σεξουαλικό περιεχόμενο, στο πλαίσιο εμπορικής πρακτικής και όχι ως αποτέλεσμα ενός μελετημένου και σωστά διαρθρωμένου προγράμματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο πλαίσιο της εκπαίδευσης ή της οικογένειας, μπορεί να λειτουργήσουν αρνητικά προς το παιδί εξοικειώνοντάς το, μεταξύ άλλων, με σεξιστικά πρότυπα.

– Δεν θα επιτρέπεται η εμπορική προβολή προϊόντων, όπως οι άσεμνες αποκριάτικες στολές που παρουσιάζονται ως παιδικές, σε ιστοσελίδες ή/και καταστήματα, προκειμένου να μην στρεβλώνεται η εικόνα της παιδικότητας και να μην αλλοιώνονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ηλικίας αυτής, παραβιάζοντας την ομαλή ψυχολογική τους ανάπτυξη.

– Δεν θα επιτρέπεται η εμπορική προβολή προϊόντων, όπως η παιδική στολή που αναπαριστά τον Χίτλερ, με το αιτιολογικό ότι η διάθεση τέτοιων στολών παραπέμπει σε στάσεις και χειρονομίες άμεσα συνδεδεμένες με εγκλήματα μίσους, όπως ο ναζιστικός χαιρετισμός.

Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή Προστασίας Ανηλίκων αποτελεί βάσει του άρθρου 7α του ν. 2251/1994, διεπιστημονικό συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας σε θέματα προστασίας της ψυχικής υγείας των παιδιών από εμπορικές πρακτικές και καταναλωτικά προϊόντα.

Σημειώνεται, επίσης, ότι βάσει του άρθρου 13α παρ. 2 του Ν.2251/1994 για την Προστασία του Καταναλωτή, προβλέπεται η επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε βάρος των παραβατών των διατάξεων του νόμου.

Τέλος, επισημαίνεται, ότι αποδέκτες της απόφασης, μεταξύ άλλων, είναι: η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, καθώς και οι Ενώσεις Καταναλωτών, ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων και η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, προκειμένου να ενημερωθούν και να ενημερώσουν τα μέλη τους.
 

Exit mobile version