«Αν υπήρχε G20 του τουρισμού, θα ήμασταν ήδη μέσα στις 20 πιο ισχυρές τουριστικά χώρες του κόσμου», αναφέρει ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτριος Τρυφωνόπουλος στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «Alpha freepress». Τονίζοντας ότι το 2016 ξεπεράσαμε για πρώτη φορά τα 27,5 εκατ. αφίξεων, καθώς και το γεγονός ότι ήδη το 2017 έχει ξεκινήσει […]
«Αν υπήρχε G20 του τουρισμού, θα ήμασταν ήδη μέσα στις 20 πιο ισχυρές τουριστικά χώρες του κόσμου», αναφέρει ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτριος Τρυφωνόπουλος στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «Alpha freepress». Τονίζοντας ότι το 2016 ξεπεράσαμε για πρώτη φορά τα 27,5 εκατ. αφίξεων, καθώς και το γεγονός ότι ήδη το 2017 έχει ξεκινήσει με θεαματική άνοδο στις προκρατήσεις από τις ξένες αγορές, ο κ. Τρυφωνόπουλος χαρακτηρίζει τον τουρισμό στιβαρό βήμα της ελληνικής οικονομίας, που κινείται με ρυθμό ανάπτυξης διπλάσιο του παγκόσμιου τουρισμού.
Ποιά είναι η θέση της Ελλάδας σήμερα στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη; Ποιές προοπτικές δημιουργούν στον κρίσιμο τομέα της ανάπτυξης της χώρας τα αλλεπάλληλα ρεκόρ αφίξεων;
«Είναι γεγονός ότι τα δύο τελευταία χρόνια επιτύχαμε διαδοχικά ρεκόρ στα τουριστικά μεγέθη της χώρας αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά δύσκολες συγκυρίες και συνεχείς προκλήσεις στην ευρύτερη περιοχή. Το 2016 ξεπεράσαμε για πρώτη φορά τα 27,5 εκατ. αφίξεων (μετά το προηγούμενο ρεκόρ των 26,1 εκατ. το 2015) και οδεύουμε προς νέο ρεκόρ φέτος με σοβαρή πιθανότητα να φτάσουμε και εύχομαι να ξεπεράσουμε το ορόσημο των 30 εκατ. αφίξεων . Τί σημαίνει αυτό; Αν υπήρχε G20 του τουρισμού, θα ήμασταν ήδη μέσα στις 20 πιο ισχυρές τουριστικά χώρες του κόσμου. Ήδη το 2017 έχει ξεκινήσει με θεαματική άνοδο στις προκρατήσεις από τις ξένες αγορές (+15% έως 70% ) συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Ο τουρισμός είναι το στιβαρό βήμα της ελληνικής οικονομίας και μας επιτρέπει να ελπίζουμε σε καλύτερες ημέρες για τη χώρα. Κινείται με ρυθμό ανάπτυξης διπλάσιο του παγκόσμιου τουρισμού, που αυξάνεται κατά 3,3% ετησίως, διαμορφώνει το 20% του ΑΕΠ, ενώ ένας στους πέντε Έλληνες εργάζεται άμεσα ή έμμεσα στον τουριστικό τομέα. Επιπλέον είναι ο τομέας της οικονομίας μας που φέρει ευημερία και άμεση κατανομή του πλούτου που παράγεται σε ολόκληρή τη χώρα».
Με ποιά εργαλεία επιτυγχάνεται αυτό «το μικρό θαύμα», όπως είπε πρόσφατα και ο Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού κ. Ταλέμπ Ριφάι;
«Ο ΕΟΤ εφαρμόζει με εξαιρετικά αποτελέσματα την τουριστική πολιτική που σχεδίασε το υπουργείο Τουρισμού και η υπουργός κα Έλενα Κουντουρά με συνέπεια τις μεγάλες επιτυχίες των δύο τελευταίων ετών. Δημιουργήσαμε ένα νέο μίγμα προβολής και διαφήμισης με στόχο να καταστήσουμε τη χώρα παγκόσμιο τουριστικό προορισμό 365 ημέρες το χρόνο. Έτσι προβάλλουμε -πέραν των παραδοσιακών – νέους, λιγότερο γνωστούς στο εξωτερικό προορισμούς, με θεματικές μορφές τουρισμού, θέτοντας σε προτεραιότητα τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου που δέχθηκαν τις μεγαλύτερες πιέσεις. Επίσης ανοίγουμε για πρώτη φορά νέες αγορές τουρισμού με μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον, όπως είναι η Ινδία, η Κορέα και οι χώρες της Μέσης Ανατολής, ενώ παράλληλα προωθούμε νέες αεροπορικές συνδέσεις, με πρόσφατο επιτυχές παράδειγμα το καθημερινό δρομολόγιο της Emirates, που θα συνδέει την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη και το Ντουμπάι όλο το χρόνο. Και όλα αυτά με περιορισμένα -λόγω κρίσης- κονδύλια έναντι του ανταγωνισμού, αλλά με πολλή δουλειά και μεράκι από τα στελέχη του Οργανισμού εντός και εκτός συνόρων. Αξίζει μόνο να αναφέρω ότι δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το 2016 οι αναγνώστες του Conde Nast Traveller, του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού περιοδικού στον κόσμο, ανέδειξαν την Ελλάδα ως την πιο όμορφη χώρα στον κόσμο! Επιπλέον η χώρα μας κατέκτησε και τη δεύτερη θέση στην ψηφοφορία για τα ομορφότερα νησιά στον κόσμο, πίσω από τις Μαλδίβες. Ούτε βεβαίως είναι τυχαίο το γεγονός ότι στους παραδοσιακούς μας προορισμούς, όπως είναι η Γερμανία, από την αρχή του 2017 η Ελλάδα αναδεικνύεται πρωταθλήτρια στις προκρατήσεις με αύξηση 70% και αυτό προβάλλεται και από την γερμανική εφημερίδα Die Welt με τίτλο: «Η Ελλάδα ενώπιον ρεκόρ την καλοκαιρινή περίοδο». Και αυτά είναι ορισμένα μόνον δείγματα γραφής της επιτυχημένης επικοινωνιακής πολιτικής που ακολουθούμε στον ΕΟΤ».