Καθώς τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν σίγουρα έσοδα για το κράτος σχεδόν κάθε χρόνο υπάρχουν αλλαγές με στόχο την αύξηση των φόρων με τα γνωστά κόλπα της κυβέρνησης.
Το υπουργείο βάζει πάλι φρένο στην αγορά αυτοκινήτων, καθώς οι φόροι μόνο αυτή τη δυνατότητα δεν δίνουν τώρα στον φορολογούμενο. Από δω και στο εξής, για τον υπολογισμό των τελών θα λαμβάνεται υπόψη η τιμή, η παλαιότητα, ο κυβισμός και οι ρύποι.
Κάπως έτσι οδηγούμαστε σε μειώσεις του κόστους των τελών κυκλοφορίας για όσους έχουν παλιό αυτοκίνητο και μικρής αξίας αυτοκίνητο.
Ταυτόχρονα υπάρχει μια μεγάλη κατηγορία αυτοκινήτων που δεν υπολογίζεται ούτε οι ρύποι και έτσι θα έχουν και αυτά ευνοϊκό καθεστώς.
Με λίγα λόγια παλιά, μικρού κυβισμού αυτοκίνητα θα πληρώσουν, πάντα με βάση τα όσα διαρρέονται μικρότερα τέλη, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να μειωθούν τα έσοδα του κράτους τα οποία ωστόσο δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να πέσουν πιο χαμηλά!
Έτσι θα πρέπει να αυξηθούν τα τέλη των αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί μετά το 2005.
Αυτά είναι περίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα.
Το δύσκολο είναι πως για ένα αυτοκίνητο δεκαετίας θα πρέπει να μειωθεί το τέλος λόγω μείωσης της αξίας, αλλά ταυτόχρονα να αυξηθεί λόγω των εκπομπών ρύπων.
Για ένα καινούργιο αυτοκίνητο με χαμηλούς ο συντελεστής θα είναι μικρός, όμως το ίδιο αυτοκίνητο έχει πολλαπλάσια αξία από ένα αυτοκίνητο δεκαετίας και έτσι ο ιδιοκτήτης θα βάλει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Στην ουσία, πρόκειται για σχέδιο που υπήρχε από τον περασμένο χρόνο και τώρα ανασύρθηκε για να τεθεί σε εφαρμογή στα τέλη του 2017, οπότε και θα πρέπει να πληρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας του 2018.