Αθήνα

°C

kairos icon

Πέμπτη

15

Αυγούστου 2024

alphafreepress.gr / ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ / Εξαρθρώθηκε μεγάλο κύκλωμα διακίνησης μεταναστών με… τιμοκατάλογο!
ΕΛΛΑΔΑ

Εξαρθρώθηκε μεγάλο κύκλωμα διακίνησης μεταναστών με… τιμοκατάλογο!

Του Πέτρου Καρσιώτη Μετά από συνεργασία τριών υπηρεσιών, της Διεύθυνσης Αλλοδαπών της ΕΛ.ΑΣ, της Europol και της Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος της Μ. Βρετανίας, εξαρθρώθηκε ένα ακόμη κύκλωμα, τα μέλη του οποίου δραστηριοποιούνταν με το… αζημίωτο, στην  παράνομη προώθηση μεταναστών από την Ελλάδα προς χώρες κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως ανακοίνωσε η Αστυνομία, μετά από ευρείας κλίμακας […]

κικλομα

Του Πέτρου Καρσιώτη

Μετά από συνεργασία τριών υπηρεσιών, της Διεύθυνσης Αλλοδαπών της ΕΛ.ΑΣ, της Europol και της Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος της Μ. Βρετανίας, εξαρθρώθηκε ένα ακόμη κύκλωμα, τα μέλη του οποίου δραστηριοποιούνταν με το… αζημίωτο, στην  παράνομη προώθηση μεταναστών από την Ελλάδα προς χώρες κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όπως ανακοίνωσε η Αστυνομία, μετά από ευρείας κλίμακας αστυνομική επιχείρηση, που πραγματοποιήθηκε το διήμερο 30-31 Μαΐου 2017 στο κέντρο της Αθήνας, όπου καταστήματα αλλοδαπών χρησιμοποιούνταν ως «βιτρίνα»,  συνελήφθησαν συνολικά δώδεκα  αλλοδαποί.

Από αυτούς,  επτά μέλη του κυκλώματος, τέσσερις,  που επρόκειτο να διακινηθούν και διέμεναν σε οικίες που χρησιμοποιούσαν τα μέλη του κυκλώματος, καθώς και ένας Αφγανός για κατοχή πλαστού δελτίου ταυτότητας.

Η τιμή ξεκινούσε από 1000 ευρώ και έφτανε στις 16.000

Το αντίτιμο που κατέβαλαν οι ενδιαφερόμενοι να διακινηθούν παράνομα στην Ευρώπη, ξεκινούσε από 1000 και έφθανε τα 16.000 ευρώ, ανάλογα με τη χώρα προορισμού!

Το κύκλωμα αποτελούνταν από δύο υποομάδες, με συγκεκριμένη δομή και ιεραρχία μεταξύ των μελών, ενώ η δράση του ξεπερνά τα δύο χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μέλη της οργάνωσης έχουν απασχολήσει για τα ίδια αδικήματα στο παρελθόν. Κάποιοι έχουν κατηγορηθεί για ένοπλες ληστείες ενώ ένας από αυτούς και για αποπλάνηση ανηλίκου!

Πώς δρούσε η πρώτη υποομάδα

Αναφορικά με τον τρόπο δράσης (modus operandi) των δύο υποομάδων:

Α’ υποομάδα

Η πρώτη υποομάδα ήταν επιφορτισμένη με την προώθηση μεταναστών κυρίως από την Αττική, είτε οδικώς, μέσω της «Βαλκανικής οδού», είτε αεροπορικώς.

Τα μέλη της ομάδας αφού εντόπιζαν τους υποψήφιους για προώθηση μετανάστες έρχονταν σε συμφωνία μαζί τους για το αντίτιμο της διακίνησης, το οποίο κυμαινόταν ανάλογα με τη χώρα προορισμού και τον τρόπο διακίνησης.

Συγκεκριμένα, για τη διακίνηση μέσω της «Βαλκανικής οδού», τα μέλη της ομάδας μετέφεραν τους μετανάστες στην περιοχή των Ευζώνων και ακολούθως διευκόλυναν την έξοδο τους προς την Π.Γ.Δ.Μ.

Άλλα μέλη παραλάμβαναν τους διακινούμενους

Από εκεί άλλα μέλη του κυκλώματος παραλάμβαναν τους μετανάστες και διοργάνωναν την περαιτέρω προώθησή τους στη χώρα τελικού προορισμού.

Το κύκλωμα εισέπραττε για κάθε παράνομη προώθηση από 1.000 έως και 2.000 ευρώ, με προορισμούς κυρίως την Αυστρία και τη Γερμανία και σε κάποιες περιπτώσεις την Ολλανδία.

Επίσης, η συγκεκριμένη υποομάδα δραστηριοποιούταν στην παράνομη προώθηση μεταναστών αεροπορικώς, κυρίως μέσω του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και μέσω των κρατικών αερολιμένων του Ηρακλείου και της Μυτιλήνης.

Προωθήσεις προς Ελβετία, Γερμανία, Γαλλία, Σουηδία, Ισπανία, Μ. Βρετανία και Καναδά

Όπως προέκυψε, το κύκλωμα αναλάμβανε προωθήσεις κυρίως προς την Ελβετία και τη Γερμανία αλλά και τη Γαλλία, τη Σουηδία, την Ισπανία, την Μ. Βρετανία και τον Καναδά.

Οι τιμές διαμορφώνονταν ανάλογα με τη χώρα προορισμού. Ενδεικτικά για Ευρωπαϊκές χώρες η τιμή κυμαίνονταν από 4.000 έως 6.000 ευρώ, με εξαίρεση τη Μεγάλη Βρετανία όπου η τιμή ανήρχετο από 8.000 έως 10.000, ενώ για τον Καναδά άγγιζε έως και 16.000 ευρώ ανά άτομο.

Β’ υποομάδα

Η δεύτερη υποομάδα είχε αναλάβει την προώθηση μεταναστών από περιοχές της Βόρειας Ελλάδας σε Ευρωπαϊκές χώρες οδικώς, μέσω της «Βαλκανικής οδού».

Τα μέλη του κυκλώματος μετέφεραν τους μετανάστες με οχήματα, από περιοχές της Θεσσαλονίκης στα σύνορα με Π.Γ.Δ.Μ., μέσω του νομού Κιλκίς.

Κυριότερος οδηγός η Αυστρία- Η αμοιβή για τον οδηγό

Από εκεί τους καθοδηγούσαν πεζούς από μονοπάτια διέλευσης στη γειτονική χώρα και ακολούθως με τη χρήση οχημάτων, τους μετέφεραν στους τελικούς προορισμούς, με κυριότερο την Αυστρία.

Για τον συγκεκριμένο τρόπο διακίνησης, η «χρέωση» κυμαινόταν από 800 έως και 1.300 ευρώ ανά μετανάστη, ενώ προβλεπόταν και επιπλέον αμοιβή για το μέλος του κυκλώματος που εκτελούσε χρέη οδηγού.

 

 

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις