Ο κακός χαμός γίνεται με τα ανασφάλιστα οχήματα, με τα υπουργεία να δυσκολεύονται να πάρουν μια οριστική απόφαση, ταλαιπωρώντας χιλιάδες φορολογούμενους που θέλουν να κλείσουν τις εκκρεμότητες.
Μετά από πολύωρη σύσκεψη, το μήνυμα που εκπέμπουν τα υπουργεία Οικονομικών, Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη είναι πως θα συνεργαστούν.
Όλα δείχνουν ότι όσοι δεν είχαν ασφαλιστεί μέχρι 6 Ιουνίου 2017 τελικά δεν γλιτώνουν το πρόστιμο ή την ταλαιπωρία της γραφειοκρατίας και της έλλειψης μηχανογράφησης.
Τα βασικά σενάρια είναι δύο, αλλά και στις δύο περιπτώσεις όλα δείχνουν ότι τα 250 ευρώ θα τα πληρώσουν όσοι έχουν στην κατοχή τους όχημα που διαθέτει πινακίδες και δεν το έχουν ασφαλίσει.
Όσοι μπορέσουν να αποδείξουν ότι έχουν ακινητοποιημένα τα οχήματα τους, για να γλιτώσουν το παράβολο των 250 ευρώ, τα πρόστιμα και την υποχρεωτική ασφάλιση, θα πρέπει να παραδώσουν πινακίδες και να τις ξεχάσουν για δύο ή τρία χρόνια.
Για τους κατόχους ανασφάλιστων δίκυκλων, το παράβολο πέφτει στα 100 ευρώ, από τα 250 ευρώ που ισχύει.
Για τα υπόλοιπα οχήματα οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν πιθανόν σήμερα από τον Ευκλείδη Τσακαλώτο και το Χρήστο Σπίρτζη, με βάση δύο εισηγήσεις.
- Η πρώτη είναι στη λογική της δεύτερης ευκαιρίας, δηλαδή της ασφάλισης εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, χωρίς την πληρωμή του παράβολου. Η εισήγηση αυτή, αν και εκτιμάται ότι θα περάσει θετικά επικοινωνιακά, συναντά αντιρρήσεις ακόμα και εντός της κυβέρνησης και ουδείς μπορεί να αγνοήσει ότι έχει προϋπολογιστεί έσοδο περίπου 200 εκατ. ευρώ.
- Η δεύτερη εισήγηση είναι να δοθεί παράταση χρόνου και αντί του ισχύοντος 8ήμερου, να δοθεί η δυνατότητα πληρωμής του παράβολου και ασφάλισης του οχήματος, εντός δύο μηνών.