Αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια ανακαλύπτουν όχι μόνο τα οφέλη του φυσικού αερίου, αλλά και τη δυναμική του στο αγοραστικό κοινό και έτσι λανσάρουν στα μοντέλα τους και εκδόσεις διπλού καυσίμου βενζίνης-CNG. Η γκάμα των μοντέλων αυτών εκτείνεται από αυτοκίνητα πόλης μέχρι μεγάλα σεντάν. Ακολουθούν τα μοντέλα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην ελληνική […]
Αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια ανακαλύπτουν όχι μόνο τα οφέλη του φυσικού αερίου, αλλά και τη δυναμική του στο αγοραστικό κοινό και έτσι λανσάρουν στα μοντέλα τους και εκδόσεις διπλού καυσίμου βενζίνης-CNG. Η γκάμα των μοντέλων αυτών εκτείνεται από αυτοκίνητα πόλης μέχρι μεγάλα σεντάν. Ακολουθούν τα μοντέλα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά:
1 & 2. VW eco up! και Scoda Citigo-Με το χαμηλότερο κόστος μετακίνησης
Τα δύο αδελφά μοντέλα Eco up! και Citigo εφοδιάζονται τον 3κύλινδρο κινητήρα 999 κ.εκ. διπλού καυσίμου του VW Group απόδοσης 68 ίππων, οι οποίοι και εξασφαλίζουν τις επιδόσεις που χρειάζονται τα μίνι μοντέλα για να κινηθούν με ευελιξία μέσα στην πόλη, αλλά και για να καλύπτουν με άνεση και ασφάλεια μεγαλύτερες αποστάσεις. Τα δύο μοντέλα απαιτούν 2,9 κιλά CNG ανά 100 χλμ, ήτοι χρειάζονται μόλις 2,5 ευρώ/100 χλμ., ποσό που τα καθιστά αυτή τη στιγμή τα οικονομικότερα μοντέλα της αγοράς. Γεμίζουν με 11 κιλά CNG, ενώ διαθέτουν και 10 λτ ρεζερβουάρ βενζίνης, με την αυτονομία τους να ξεπερνάει τα 400 χλμ. Μάλιστα με εκπομπές ρύπων μόλις 79 γρ/χλμ CO2 είναι απαλλαγμένα και από τέλη κυκλοφορίας.
- Καίνε: 2,5€/100 χλμ
- Κοστίζουν από: 130 € και 12.300€
- Fiat Panda Natural Power-Panda οικονομικό
Το 5θ μίνι μοντέλο της Fiat χρησιμοποιεί τον πρώτο στον κόσμο 2κύλινδρο, turbo, κινητήρα διπλού καυσίμου. Το μοτέρ των 80 ίππων εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις, ενώ καταναλώνει μόλις 3,1 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ, που αντιστοιχούν σε σχεδόν 2,7 ευρώ. Οι δεξαμενές φυσικού αερίου γεμίζουν με 12 κιλά, ενώ το ρεζερβουάρ βενζίνης με 35 λτ. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει με κουμπί την εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα. Με εκπομπές 86γρ/χλμ CO2, το Fiat Panda, που κινείται και με φυσικό αέριο, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
- Καίει: 2,7€/100 χλμ
- Κοστίζει: 600€
- Fiat Punto Natural Power-Το πιο οικονομικό Punto
Το Fiat Punto είναι ουσιαστικά το μοναδικό μοντέλο της μικρής κατηγορίας αυτοκινήτων, που είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα και σε έκδοση CNG. Το Punto στην εν λόγω έκδοση με το φυσικό αέριο δεν εφοδιάζεται με τον 0,9 TwinAir κινητήρα, αλλά με τον 8βάλβιδο των 1,4 λίτρων ισχύος 70 ίππων και 104Nm ροπής με CNG. Σίγουρα οι επιδόσεις της συγκεκριμένης έκδοσης του Punto δεν είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου, σε αντίθεση με την οικονομία, που εξασφαλίζει η χρήση αερίου. Σύμφωνα με τη Fiat, η κατανάλωση είναι 4,2 κιλά/100χλμ. Η συνολική αυτονομία ξεπερνά τα 1.000 χλμ.
- Καίει: 3,6€/100 χλμ
- Κοστίζει: 200€
- Seat Leon 1,4 TGI-Το φθηνότερο μικρομεσαίο CNG
Το Seat Leon διατίθεται και σε έκδοση με φυσικό αέριο, χρησιμοποιώντας το σχετικό σύστημα αεριοκίνησης, που διαθέτει τόσο το Α3 g-tron, όσο και το αντίστοιχο προ ανανέωσης VW Golf. Η συγκεκριμένη έκδοση φέρει τον γνώριμο κινητήρα διπλού καυσίμου 1,4 TGI, που αποδίδει 110 ίππους και 250 Nm ροπής. Το μεγάλου του ατού είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, αλλά και η καλή αυτονομία του. Με φυσικό αέριο η αυτονομία του είναι 400 χλμ και η συνολική 1.300 χλμ, ενώ η κατανάλωση φυσικού αερίου είναι 3,5 κιλά ανά 100 χλμ, δηλαδή 3€ ανά 100 χλμ.
- Καίει: 3,0€/100 χλμ
- Κοστίζει: 245€
- Audi A3 Sportback 1,4 TFSI g-tron-Πολυτελές και οικονομικό
Το πολυτελές μικρομεσαίο μοντέλο Audi A3 Sportback «φοράει» τον 1,4 TGI κινητήρα διπλού καυσίμου της VW με μέγιστη ισχύ 110 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500 και 4.000 σ.α.λ. Με το ξεκίνημα το καύσιμο που χρησιμοποιεί ο κινητήρας είναι το φυσικό αέριο, ενώ το σύστημα γυρνάει αυτόματα σε βενζίνη μόλις το φυσικό αέριο τελειώσει. Διαθέτει δύο δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 15 κιλών, ενώ έχει και ένα έξτρα ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων.
- Καίει: 3,0€/100 χλμ
- Κοστίζει: 550€
- Skoda Octavia 1,4 TSI G-TEC- Μεσαίο CNG σε τιμή μικρομεσαίου
Η Skoda προσφέρει στην κατηγορία των μεσαίων μοντέλων με φυσικό αέριο την Octavia G-TEC. Το μοντέλο της Skoda προσφέρεται με τον 1,4 TSI κινητήρα του ομίλου VW, που έχει απόδοση 110 ίππων και ο οποίος λειτουργεί με φυσικό αέριο και εναλλακτικό με αμόλυβδη βενζίνη. Μάλιστα, οι απαιτήσεις σε φυσικό αέριο είναι ίδιες με αυτές στα αντίστοιχα μοντέλα του ομίλου VW (Leon, Golf, A3). Έτσι η Octavia G-TEC απαιτεί 3,5 κιλά/100χλμ ή αλλιώς 3,0€/100χκμ. Η αυτονομία του αγγίζει τα 1.330 χλμ, στην περίπτωση χρήσης και των δύο καυσίμων.
- Καίει: 3,0€/100 χλμ
- Κοστίζει: 900€
- Fiat Doblo Natural Power-Αφθονία χώρων και οικονομίας
Το Fiat Doblo είναι διαθέσιμο τόσο σε επιβατικό, όσο και σε επαγγελματικό. Με τον turbo κινητήρα των 1,4 λίτρων ισχύος 120 ίππων, το Doblo επιτυγχάνει τον πιο ιδανικό συνδυασμό απόδοσης-επιδόσεων-κατανάλωσης συγκριτικά με τα ατμοσφαιρικά μοτέρ. Οι 120 ίπποι του T-Jet κινητήρα το κινούν αξιοπρεπέστατα, ενώ ταυτόχρονα καίει 4,9 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ μεικτής χρήσης, που αντιστοιχούν σε 4,2 ευρώ.
- Καίει: 4,2€/100 χλμ
- Κοστίζει: 000€
- Fiat 500L Natural Power-Στυλάτο, πρακτικό και οικονομικό
Στο στυλάτο πολυχρηστικό 500L κάτω από το καπό δεσπόζει ο κινητήρας 0,9 Twinair Turbo Natural Power 80PS. Στην εκδοχή με το φυσικό αέριο, χαρίζει σημαντική οικονομία στις μετακινήσεις και αισθητά χαμηλότερες εκπομπές CO2. Σε κατανάλωση απαιτεί 3,9 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ. Αυτό μεταφράζεται σε 3,4 ευρώ/100χλμ. Στα ατού του μοντέλου συμπεριλαμβάνονται οι άνετοι χώροι. Από την άλλη, ωστόσο, ο χώρος αποσκευών από τα 412 λτ. Μειώνεται στα 330 λτ.
- Καίει: 3,4€/100 χλμ
- Κοστίζει: 000€
- Fiat Qubo Natural Power-Μίνι διαστάσεις, μάξι χώροι και οικονομία
Η τρίτη γενιά του Fiat Qubo, είναι διαθέσιμη και στην συμφέρουσα επιλογή, από πλευράς οικονομίας, με τον 1.400άρη κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη-CNG), με συνολική απόδοση 70 ίππων. Με δεξαμενή φυσικού αερίου 12,3 κιλών και κατανάλωση 4,2 κιλά/100χλμ η αυτονομία του CNG φτάνει τα 314 χλμ και συνδυαστικά μαζί με τη βενζίνη τα 1.007. Αποτελεί εξαιρετική επιλογή για αυτούς που πέρα από τους άνετους χώρους και την πρακτικότητα αναζητούν και ευελιξία στην κίνηση, αφού το ιταλικό πολυχρηστικό έχει μήκος μόλις 3,96 μέτρα.
- Καίει: 3,4€/100 χλμ
- Κοστίζει: 300€
- Mercedes B 200 NGT-Premium πρακτικότητα με «λαϊκό» κόστος μετακίνησης
Η Mercedes εφοδιάζει με κινητήρα φυσικού αερίου την πολυτελή B-class, στην έκδοση Β200 Natural Gas Drive με το 2λιτρο turbo μηχανικό σύνολο των 156 ίππων και 270 Nm ροπής, που κινεί και την προηγούμενης γενιάς Ε 200 NGT. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι σβέλτες, ενώ η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι πολύ περιορισμένες. Συγκεκριμένα, έχει μέση κατανάλωση φυσικού αερίου 4,2 κιλά/100χλμ, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 117 γρ./χλμ. Τα 0-100 έρχονται σε 9,1 δλ. και η τελική ταχύτητα είναι 200 χλμ/ώρα.
- Καίει: 3,7€/100 χλμ
- Κοστίζει: 500€