Το διαδίκτυο καταγράφει κάθε λεπτομέρεια για τη ζωή μας και πολλές φορές οι κίνδυνοι πίσω από αυτό είναι τεράστιοι, αλλά τους αγνοούμε. Ακριβώς αυτό εκμεταλλεύονται οι εισπρακτικές εταιρείες, που «ψαχουλεύουν» τους λογαριασμούς στα social media όσων έχουν χρέη, για να καταλάβουν πού κρύβουν τα χρήματα τους. «Ξεχάστε τα τηλέφωνα και πιάστε το Facebook» είναι πλέον […]
Το διαδίκτυο καταγράφει κάθε λεπτομέρεια για τη ζωή μας και πολλές φορές οι κίνδυνοι πίσω από αυτό είναι τεράστιοι, αλλά τους αγνοούμε.
Ακριβώς αυτό εκμεταλλεύονται οι εισπρακτικές εταιρείες, που «ψαχουλεύουν» τους λογαριασμούς στα social media όσων έχουν χρέη, για να καταλάβουν πού κρύβουν τα χρήματα τους.
«Ξεχάστε τα τηλέφωνα και πιάστε το Facebook» είναι πλέον η νέα οδηγία που έχει δοθεί στις εταιρείες αναζήτησης και είσπραξης οφειλών. Στο παρά πέντε της έναρξης του εξωδικαστικού συμβιβασμού και μπροστά στον κίνδυνο να αναγκαστούν οι τράπεζες να δεχτούν «κουρέματα» χρέους σε δανειολήπτες που επικαλούνται αδυναμία πληρωμής, οι εισπρακτικές παίρνουν εντολή να ψάξουν τα social media για να αντλήσουν πληροφορίες και στοιχεία από το προφίλ των οφειλετών προκειμένου να τους πιέσουν να πληρώσουν.
Το σύνθημα για την εξέλιξη αυτή δόθηκε την περασμένη εβδομάδα, σε ευρεία σύσκεψη που έγινε με τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών. Ο διευθύνων σύμβουλος της PQH Ενιαία Ειδική Εκκαθάριση Α.Ε. Κώστας Μητρόπουλος, έδωσε κατευθύνσεις στις εταιρείες ενημέρωσης και αναζήτησης οφειλετών που χρωστούν δισεκατομμύρια σε 16 πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούσαν στη χώρα μας για το πώς θα πρέπει στο εξής να λειτουργούν.
Για να καταδείξει με ποιον τρόπο μπορούν να αποσπάσουν πληροφορίες από τους οφειλέτες οι διαχειριστές των κόκκινων δανείων, τα γραφεία ενημέρωσης και τα δικηγορικά γραφεία, ο κ. Μητρόπουλος έκλεισε την εκτενή ομιλία του με ένα σοκαριστικό βίντεο στο οποίο αποτυπώνεται το πώς αντλούν πληροφορίες όσοι τρυπώνουν στα προφίλ απλών χρηστών στα social media.
«Πολλοί δικηγόροι έχουν ιδεοληψία με το τηλέφωνο. Πρέπει να χρησιμοποιείτε και άλλα μέσα, όπως το Facebook, για να εντοπίζετε τους οφειλέτες», είπε χαρακτηριστικά.
Αυτή είναι η μεγάλη παγίδα για πάνω από 2 εκατομμύρια δανειολήπτες και εγγυητές που χρωστάνε 100 δισ. ευρώ για κόκκινα δάνεια στις τράπεζες: αντί να ρωτάει ο υπάλληλος της εισπρακτικής εταιρείας «πότε θα πληρώσετε;», θα μπορεί να βρίσκει πληροφορίες που δημοσιοποιεί ο ίδιος ο οφειλέτης ή από τον κοινωνικό περίγυρό του, για τον πιέζει λέγοντάς του για παράδειγμα: «Κάθε βράδυ κάνετε check-in σε ακριβά εστιατόρια και λέτε πως δεν έχετε να πληρώσετε; Πού βρίσκετε λεφτά και περνάτε τόσα Σαββατοκύριακα στην Αράχωβα; Στο Παρίσι σας πετυχαίνω τώρα; Μήπως δεν είναι δικό σας, όπως λέγατε στο Facebook, το σκάφος που ανεβάζατε φωτογραφίες το καλοκαίρι;».
Και στη χώρα μας πλέον οι τράπεζες παίρνουν τα μέτρα τους για να μην υποχρεωθούν να δεχτούν κούρεμα οφειλής, τουλάχιστον για όσους καταφέρουν να αποδείξουν ότι έχουν τον τρόπο να πληρώσουν όσα χρωστάνε..
Οι «πληροφοριοδότες» θα προσλαμβάνονται με στόχο να ξετρυπώνουν τα περιουσιακά στοιχεία τα οποία αποκρύπτουν οι στρατηγικοί κακοπληρωτές, κυρίως επιχειρηματίες, οι οποίοι, είτε ως φυσικά πρόσωπα, είτε μέσω της επιχείρησής τους, έχουν υπέρογκα κόκκινα δάνεια. Βασικό προαπαιτούμενο, η εντολή που έχουν λάβει από τις τράπεζες να αντλούν κάθε στοιχείο για την ακίνητη περιουσία που διατηρούν οι οφειλέτες εντός ή εκτός Ελλάδος. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο προσκήνιο έρχονται τώρα και πληροφοριοδότες με διεθνείς διασυνδέσεις, είτε ως εξειδικευμένες εταιρείες του εξωτερικού, είτε και ελληνικές που έχουν δίκτυο συνεργατών σε όλον τον κόσμο.
Το video που παρουσιάζει πώς βρίσκουν τα στοιχεία των οφειλετών
Το video προβλήθηκε στη συνάντηση των εισπρακτικών εταιρειών την Τρίτη 11 Ιουλίου. Στα δυόμισι λεπτά της διάρκειάς του πρωταγωνιστεί ο Ντέιβ, ένας ταλαντούχος δικηγόρος που μεταμφιέζεται σε μέντιουμ και αποκαλύπτει τη… μαγεία που κρύβει η παρακολούθηση και άντληση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων από όσους χρησιμοποιούν τα social media και ειδικά ό,τι έχει σχέση με τις τράπεζες. Περαστικοί κλήθηκαν τυχαία να μετάσχουν σε ένα τηλεοπτικό γύρισμα όπου υποτίθεται ότι ένα μέντιουμ (ο Ντέιβ) θα καταφέρει να διαβάσει τις σκέψεις και τα μεγάλα μυστικά τους. Εκπληκτοι όσοι συμμετείχαν, διαπίστωναν ο ένας μετά τον άλλον ότι μετά τις πρώτες συστάσεις το μέντιουμ ανακάλυπτε πανεύκολα πού γεννήθηκαν, πού μένουν, τι χρώμα είναι το σπίτι τους, ακόμα και λεπτομέρειες για τους ερωτικούς συντρόφους ή το τατου! Αν και θεωρητικά προωθεί την ασφάλεια δεδομένων, τα social media στα χέρια των εισπρακτικών εταιρειών μετατρέπονται σε μέσο παγίδευσης των καταναλωτών.
Στην πορεία του γυρίσματος άκουγαν το μέντιουμ να τους λέει πόσα λεφτά ξόδεψαν τον προηγούμενο μήνα ή χρόνο για ρούχα και άλλες αγορές. Ακόμη, για το αρνητικό υπόλοιπο του λογαριασμού τους και τα χρέη στην τράπεζα. Για το σπίτι που πούλησαν ή για τη μηχανή που οδηγούν. Ακόμα και για τον αριθμό της κάρτας του τραπεζικού λογαριασμού τους, που οι ίδιοι δεν θυμόντουσαν και αναγκάστηκαν να ελέγξουν ώστε να διαπιστώσουν ότι το μέντιουμ ήξερε τον σωστό.
H σκηνή του «μάγου» στήθηκε σε κεντρική πλατεία των Βρυξελλών. Στην πραγματικότητα, το μόνο που είχε γίνει ήταν ένα σερφάρισμα των χάκερ συνεργατών του στην προσωπική σελίδα του καθενός στο Facebook.