Του Πέτρου Καρσιώτη Η σπείρα, που έβαζε στο στόχαστρο υπερπολυτελή αυτοκίνητα εφοπλιστών και επιχειρηματιών στα Βόρεια και Νότια Προάστια της Αττικής, χρησιμοποιώντας εξελιγμένα τεχνικά μέσα για την κλοπή τους, έπεσε στα χέρια των αστυνομικών της Ασφάλειας Αττικής. Από τη μέχρι τώρα έρευνα, η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί, τα μέλη της συμμορίας που είχαν προμηθευτεί από […]
Του Πέτρου Καρσιώτη
Η σπείρα, που έβαζε στο στόχαστρο υπερπολυτελή αυτοκίνητα εφοπλιστών και επιχειρηματιών στα Βόρεια και Νότια Προάστια της Αττικής, χρησιμοποιώντας εξελιγμένα τεχνικά μέσα για την κλοπή τους, έπεσε στα χέρια των αστυνομικών της Ασφάλειας Αττικής.
Από τη μέχρι τώρα έρευνα, η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί, τα μέλη της συμμορίας που είχαν προμηθευτεί από το εξωτερικό ειδικό λογισμικό κλοπών οχημάτων, φέρεται να είχαν αρπάξει έντεκα πανάκριβα οχήματα, ενώ πιστεύεται ότι είναι κατά πολύ περισσότερα.
Βίκτωρ Ρέστης και Ιάκωβος Μελισσανίδης στα θύματα
Ανάμεσα στα θύματά τους ήταν ο εφοπλιστής Βίκτωρας Ρέστης και ο Ιάκωβος Μελισσανίδης, αδερφός του ισχυρού άνδρα της ΑΕΚ Δημήτρη Μελισανίδη.
Από τον πρώτο έκλεψαν ένα Range Rover από την περιοχή της Βούλας ενώ από τον εφοπλιστή ένα θηριώδες SUV της ίδιας μάρκας στην περιοχή της Βουλιαγμένης.
Συνολικά βρέθηκαν σε γκαράζ της οδού Πατησίων 12 αυτοκίνητα μάρκας Range Rover και BMW, τα οποία είχαν αφαιρεθεί από ακριβές περιοχές των Νοτίων και Βορείων Προαστίων, και από Κηφισιά, Βάρκιζα, Βουλιαγμένη, Βούλα.
Συνελήφθησαν εννέα άτομα, τα περισσότερα από τα οποία έχουν συλληφθεί στο παρελθόν, για τα ίδια αδικήματα, αλλά συνέχιζαν τις κλοπές.
Οι κωδικοί της σπείρας: Η «κοπέλα» που παρέπεμπε στο αυτοκίνητο και η φράση «πάμε για καφέ»
Χρησιμοποιούσαν για τις επικοινωνίες τους κωδικές ονομασίες όπως η λέξη «κοπέλα» για τα αυτοκίνητα, η φράση «πάμε να πιούμε έναν καφέ», που σήμαινε «πάμε να κλέψουμε ένα αυτοκίνητο» και η φράση «όπισθεν» με την οποία εννοούσαν την επιστροφή του κλεμμένου οχήματος στον ιδιοκτήτη μετά την καταβολή λύτρων.
Χρειάζονταν μόλις ένα λεπτό για να ανοίξουν ένα αυτοκίνητο
Η σπείρα χρειαζόταν μόλις ένα λεπτό για να ανοίξει ένα αυτοκίνητο, κάτι το οποίο έκανε με τη χρήση ειδικού λογισμικού αξίας 2.600 ευρώ, που είχε αγοραστεί από το εξωτερικό.
Δήλωναν άνεργοι- Ζούσαν στη χλιδή, έκαναν διακοπές
Και τα εννιά μέλη της οργάνωσης, παρότι δήλωναν στην πλειονότητά τους άνεργοι, ζούσαν μέσα στη χλιδή, κάνοντας παρατεταμένες διακοπές και έχοντας στην κατοχή τους τζετ σκι.
Οι δηλώσεις του εκπροσώπου της ΕΛΑΣ
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του εκπροσώπου της ΕΛ.ΑΣ, Αστυν. Υποδιευθυντή Θεόδωρου Χρονόπουλου, σε περιοχές του κέντρου των Αθηνών, της Δυτικής Αττικής, των Νοτίων προαστίων και της Εύβοιας, συνελήφθησαν 9 μέλη της οργάνωσης και συγκεκριμένα, 8 Έλληνες ηλικίας από 28 έως 30 χρόνων και 36χρονος υπήκοος Αλβανίας.
Έντεκα περιπτώσεις και μια απόπειρα
Από τις μέχρι τώρα έρευνες έχουν εξιχνιαστεί 11 περιπτώσεις κλοπών και μία απόπειρα κλοπής πολυτελών αυτοκινήτων, ενώ το οικονομικό όφελος που αποκόμισε η συγκεκριμένη εγκληματική ομάδα από την παράνομη δράση της, εκτιμάται ότι υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ.
Αναφορικά με τον τρόπο δράσης της οργάνωσης (modus opreandi), προέκυψε ότι τα μέλη της είχαν κατανείμει μεταξύ τους διακριτούς ρόλους και συγκεκριμένα:
Οι ρόλοι των μελών: Άλλος εντόπιζε τον στόχο, άλλος αφαιρούσε και άλλος ερευνούσε για GPS
Ορισμένα από τα μέλη εντόπιζαν οχήματα, που ήταν εύκολο να αφαιρεθούν, καθώς ήταν σταθμευμένα σε εξωτερικούς χώρους ή σε «ανοιχτούς» ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης (πυλωτές). Στη συνέχεια, έτερα μέλη προέβαιναν στην αφαίρεσή τους, αφού πρώτα ερευνούσαν το εσωτερικό τους για να διαπιστώσουν εάν ήταν εφοδιασμένα με συστήματα γεωγραφικού εντοπισμού (GPS).
Ειδικό λογισμικό για τις κλοπές που είχαν προμηθευτεί στο εξωτερικό
Επιπλέον, προς διευκόλυνση της δράσης τους, χρησιμοποιούσαν ειδικό τεχνικό εξοπλισμό (laptops με ειδικό λογισμικό και προγράμματα), που συνδέονταν με το διαγνωστικό των οχημάτων, τον οποίο είχαν προμηθευτεί από το εξωτερικό.
Ακολούθως μετέφεραν και στάθμευαν τα οχήματα, για μικρό χρονικό διάστημα (3 έως 4 ημέρες), σε σημεία που παρουσίαζαν περιορισμένη κίνηση, τοποθετώντας σε αυτά κουκούλες και στη συνέχεια είτε τα μετέφεραν σε υπόγειους χώρους στάθμευσης, είτε τα επέστρεφαν στους ιδιοκτήτες τους (σε περίπτωση μεσολάβησης τρίτου προσώπου), απαιτώντας την καταβολή χρηματικού ποσού.
Είτε τα πωλούσαν είτε τα αποσυναρμολογούσαν
Στη συνέχεια προέβαιναν, είτε στην αποσυναρμολόγηση των οχημάτων ώστε να τα διαθέσουν ως ανταλλακτικά, είτε στην απευθείας διάθεσή τους προς πώληση, αφού προηγουμένως πλαστογραφούσαν τους αριθμούς πλαισίου.
Μάλιστα τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, εισήγαγαν από το εξωτερικό οχήματα ιδίου τύπου, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τα έγγραφά τους για την πλαστογράφηση των οχημάτων ιδίου τύπου που αφαιρούσαν.
Υπήρχε δυνατότητα επιστροφής με «λίτρα»
ΣΕ περίπτωση που κάποιος τρίτος μπορούσε να παρέμβει φθάνοντας στα μέλη της ομάδας μετά από κλοπή πανάκριβου οχήματος, υπήρχε η δυνατότητα να το επιστρέψουν με τα κατάλληλα «λύτρα».
Αναπληρωτής διευθυντής Ασφάλειας: «Από τον Οκτώβρη του 2016 έως πριν 15 ημέρες η δράση τους»
Ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που παρέθεσε ο αναπληρωτής Διευθυντής της Ασφάλειας Αττικής, ταξίαρχος Γιώργος Καστάνης, τόσο για τη δράση της σπείρας όσο και για το ποινικό τους παρελθόν.
«Σας καλέσαμε σήμερα στη Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής για να σας παρουσιάσουμε μία υπόθεση εξαρθρώσεως μιας εγκληματικής ομάδας, η οποία δραστηριοποιείτο στην κλοπή ιδιωτικής χρήσεως επιβατικών αυτοκινήτων, πολυτελών κυρίως « RANGE ROVER » και « BMW » με ειδίκευση στο μοντέλο « X».
Μια οργάνωση, η οποία δρούσε από μήνες
Η πρώτη από τις βεβαιωμένες κλοπές χρονολογείται από τις αρχές Οκτωβρίου του 2016 και η τελευταία προ 10-15 ημερών.
Έχουν διαπιστωθεί μέχρι στιγμής η διάπραξη (11) κλοπών και (1) σε απόπειρα, έχουν κατασχεθεί (13) πολυτελή αυτοκίνητα, (10) δίκυκλα, (1) jet ski .
Εάν η μη ταύτιση του αριθμού των βεβαιωμένων κλοπών με τον αριθμό των κατασχεθέντων οχημάτων σας ξενίζει, είναι γεγονός ότι συνεχίζεται η διερεύνηση για την ταυτοποίηση οχημάτων που έχουν κατασχεθεί, με κλοπές που έχουν καταγγελθεί κατά καιρούς. Ακόμη και με κλοπές που μπορεί να έχουν γίνει στο εξωτερικό.
Ήταν πλημμελήματα, όχι κακουργήματα
Το γεγονός που θα πρέπει να μας εντυπωσιάζει είναι ότι κατά το παρελθόν είχαν συλληφθεί οι πλείστοι εξ αυτών αν όχι όλοι, για παρόμοια αδικήματα, κλοπές δηλαδή οχημάτων και παρόλα αυτά συνέχιζαν να δρουν, αφενός διότι η μέχρι τώρα δράση τους κατηγοριοποιείτο ως πλημμεληματικού κυρίως χαρακτήρα, με συνέπεια ακόμα και σε διαπιστωμένες εις βάρος τους πολλές κλοπές να έχουν αποφυλακισθεί πολύ σύντομα και να βλέπουν έτσι αφ’ υψηλού τους διωκτικούς και τους δικαστικούς μηχανισμούς».