«Υπάρχει πρόβλημα γενικότερο με τα καναντέρ σε όσους έχουν τέτοια αεροπλάνα, δηλαδή στο Νότο, μιλάω για Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία. Αυτή τη στιγμή η διαθεσιμότητα των ιταλικών καναντέρ είναι περίπου στο μισό, έχουν 18 καναντέρ και πετούν 8-9 γιατί υπάρχει γενικότερο πρόβλημα», είπε ο κ. Τόσκας θέλοντας να υποβαθμίσει το πρόβλημα που παρουσιάστηκε όταν οι βλάβες σε συνδυασμό με την έλλειψη ανταλλακτικών και υλικών κρατούσαν καθηλωμένα 14 από 18 πυροσβεστικά αεροσκάφη.
Όπως είπε, από τα ελληνικά Καναντέρ πετούν συνήθως 7 από τα 11 παλαιότερου τύπου CL 215 και τρία από τα 7 CL415.
«Την εποχή των παχιών αγελάδων θα μπορούσαν να αντικατασταθούν, τώρα και να θέλουμε και να έχουμε τα λεφτά, δεν μπορούμε γιατί η γραμμή παραγωγής του καναδικού εργοστασίου έχει κλείσει. Είναι πρόβλημα για όλες τις χώρες του νότου» συμπλήρωσε ο κ. Τόσκας.
Όσον αφορά στις φωτιές, πήρε πίσω τα περί σχεδίου αποσταθεροποίησης μέσω των εμπρησμών και είπε: «Κανένας δεν μίλησε για θεωρίες συνωμοσίας, μιλήσαμε για προβληματισμούς, αλίμονο αν δεν είχαμε προβληματισμούς, αυτή είναι η δουλειά μου». Προβληματιζόμαστε για διάφορα συμφέροντα, είπε ο υπουργός και επισήμανε πως «δεν μπορεί όσοι βάζουν τις φωτιές να είναι τρελοί».
Επιτέθηκε δε και στον Σκάι, λέγοντας πως «η γραμμή του Σκάι ήταν γραμμή της ΝΔ της υπερπροβολής της φυσικής καταστροφής, μιας πυρκαγιάς μεσαίου μεγέθους», όπως την χαρακτήρισε.
Δεν μίλησα για κλίμα αποσταθεροποίησης, μίλησα για προβληματισμούς στην Αττική, σε όλο το νησί της Ζακύνθου, στην Κεφαλονιά. Η εμπειρία μου 35 χρόνων και στο στρατό, μου επιβάλει να ψάχνουμε κάθε περίπτωση, έχουμε ήδη συλλάβει κάποιους και κάνουμε έρευνες για άλλους που κάνουν ύποπτες κινήσεις, επανέλαβε.
Η μάχη που δόθηκε ήταν πολύ σκληρή, ήταν τιτάνια κι εγώ βρέθηκα τέσσερις ημέρες στο κέντρο της πυροσβεστικής, πρόσθεσε.