Εκτεθειμένος για μια ακόμα φορά βρέθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, μετά από το δεύτερο άδειασμα από την εκπρόσωπο Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Ασφάλειας για το πού ακριβώς βρισκόταν το κοντινότερο πλοίο που θα μπορούσε να βοηθήσει ώστε να ξεκινήσει η επιχείρηση απορρύπανσης του Σαρωνικού από τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ», πολύ νωρίτερα από ότι […]
Εκτεθειμένος για μια ακόμα φορά βρέθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, μετά από το δεύτερο άδειασμα από την εκπρόσωπο Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Ασφάλειας για το πού ακριβώς βρισκόταν το κοντινότερο πλοίο που θα μπορούσε να βοηθήσει ώστε να ξεκινήσει η επιχείρηση απορρύπανσης του Σαρωνικού από τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ», πολύ νωρίτερα από ότι τελικά έγινε.
Μόλις χθες, ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι «το πιο κοντινό πλοίο του EMSA στην Ελλάδα ήταν στη Μάλτα», υποστηρίζοντας ότι θα ήθελε 3,5 μέρες να φτάσει στην Αθήνα για να ξεκινήσει η επιχείρηση.
Παρ’ όλ’ αυτά η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA, Ραντίνα Ρούσεβα αποκάλυψε ότι το κοντινότερο πλοίο του μηχανισμού βρισκόταν στη Λεμεσό και όχι στη Μάλτα και μάλιστα υπήρχε και δεύτερο πλοίο στο λιμάνι της Βάρνας στη Βουλγαρία.
Μάλιστα ερωτηθείσα αν όντως τα πλοία του μηχανισμού είναι μεγάλα και γι’ αυτό, όπως ισχυρίστηκε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Ν. Σαντορινιός, δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν κοντά στις ακτές, η κυρία Ρούσεβα απάντησε ότι «αυτό είναι κάτι που κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα χωρίς να γνωρίζει τρία πολύ βασικά – δομικά στοιχεία. Αρχικά τον τύπο των ακτών και το βάθος, δεύτερον την μεταβλητότητα των ρευμάτων της περιοχής και τρίτον τον τύπο σκάφους που ο EMSA αποφασίζει να στείλει».
Σε κάθε περίπτωση, η εκπρόσωπος του EMSA σημείωσε ότι ο μηχανισμός έχει τη μορφή πρόσθετης βοήθειας και κάθε χώρα μέλος οφείλει να έχει ένα σχέδιο δράσης σε περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης, το οποίο και πρέπει να ακολουθήσει πριν καταφύγει στον μηχανισμό.
Ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η απάντληση του πετρελαίου από το «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Την ίδια ώρα ένα απίστευτο μπάχαλο επικρατεί όσον αφορά στην απάντληση του πετρελαίου από το βυθισμένο «Αγία Ζώνη ΙΙ», καθώς εδώ και δύο μέρες, έχουν σταματήσει όλες οι εργασίες.
Υπενθυμίζεται ότι οι εργασίες απάντλησης είχαν σταματήσει ότι διαπιστώθηκε ότι είχαν λήξει τα πιστοποιητικά του δεξαμενόπλοιου «Lassea», που είχε σπεύσει πρώτο, ενώ ακόμα το πλοίο δεν έχει αντικατασταθεί.
Ο ιδιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ» έχει συμφωνήσει με την εταιρεία που διαχειρίζεται το «Lassea» να φέρει άλλο πλοίο, το οποίο όμως βρίσκεται στη Σκύρο λόγω κακοκαιρίας.
Όλη αυτή η καθυστέρηση δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση, αφού μέσα στο βυθισμένο δεξαμενόπλοιο υπάρχουν ακόμα 1.500 τόνοι πετρελαιοειδών και ο κίνδυνος για νέα διαρροή είναι ορατός, ειδικά την ώρα που οι μετεωρολόγοι προειδοποιούν για αλλαγή του καιρού.
Τέλος σήμερα αναμένεται να επαναληφθεί από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά η εκδίκαση της υπόθεσης για τα λαθραία καύσιμα που φέρεται να έχει εντοπίσει το Λιμενικό στο δεξαμενόπλοιο «Lassea»,καθώς στο δικαστήριο δεν παρουσιάστηκαν οι τέσσερις βασικοί μάρτυρες κατηγορίας από το Λιμενικό Σώμα και την τελωνειακή αρχή.
Για την υπόθεση κατηγορούνται ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του πλοίου που κρατούνται στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά.