Πολλά ήταν τα προβλήματα την πρώτη μέρα εφαρμογής της ηλεκτρονικής κάρτας του ΟΑΣΑ, με αποτέλεσμα για μια ακόμα φορά να ταλαιπωρηθεί το επιβατικό κοινό.
Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο τα 8 από τα 9 σημεία έκδοσης ηλεκτρονικής κάρτας υπήρχαν προβλήματα, με αποτέλεσμα οι επιβάτες που ήθελαν να βγάλουν κάρτα να αναγκάζονται να μεταβούν στο σταθμό Αττική, όπου το εκδοτήριο λειτουργούσε κανονικά, όμως και σε αυτό παρουσιάστηκαν προβλήματα μετά τις 14:30.
Τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν την πρώτη μέρα είναι τα εξής:
- Δεν λειτουργούσαν «ηλεκτρονικές» θύρες
- Όσες λειτουργούσαν, δεν δέχονταν όλες τις κάρτες
- Υπήρχε ανεπαρκής αριθμός εισιτηρίων μίας διαδρομής
- Πολλά μηχανήματα δεν είχαν ρέστα και εισιτήρια
- Τα μηχανήματα των ελεγκτών πολλές φορές δεν διάβαζαν τις πενθήμερες κάρτες
- Δεν έχει ολοκληρωθεί η εκπαίδευση εκδοτών
Σύμφωνα με τη διοίκηση του Οργανισμού, σε 200.000 ηλεκτρονικά εισιτήρια, σημειώθηκε πρόβλημα σε μόλις 100, τα οποία και λύθηκαν.
Πάντως οι επιβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα χάρτινα εισιτήρια μέχρι το τέλος του μήνα και από τότε και μετά η μετακινήσεις τους θα γίνονται μόνο με το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Τα νέα εισιτήρια του ΟΑΣΑ αποτελούνται από το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την απρόσωπη και προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα.
Όποιος επιθυμεί να εκδώσει προσωποποιημένη κάρτα μπορεί να το κάνει στους σταθμούς Σύνταγμα, Αγ. Μαρίνα, Δ. Πλακεντίας, Ελληνικό, Ανθούπολη, Πειραιάς, Κηφισιά, Ομόνοια και Αττική, σε δυο σταθμούς του τραμ, Αγ. Φωτεινή και Σύνταγμα και στο εκδοτήριο της Ο.ΣΥ. στην Όθωνος.
Το πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο και η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα απευθύνονται, κυρίως, στους μεμονωμένους και όχι στους συστηματικούς επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ. Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.
Αντίστοιχα, η προσωποποιημένη «έξυπνη» κάρτα, η οποία απευθύνεται στους συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ, θα υποκαταστήσει, μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ και τις κάρτες των ειδικών κατηγοριών επιβατών.
Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ, την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο και η εισαγωγή ενός 8ψήφιου κωδικού.
Κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων το hashed value που προκύπτει από το συνδυασμό ΑΜΚΑ και κωδικού, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης.