Ίσως οι οδηγοί ταξί πίστευαν πως η απόφαση του Σπίρτζη για το TaxiBeat, που τελικά μπήκε στο συρτάρι, ήταν ο μεγάλος κίνδυνος, όμως στο παιχνίδι τώρα μπήκε και η Τρόικα. Οι Θεσμοί ετοιμάζουν αλλαγές στα παραδοσιακά ταξί, όπως την εγκατάσταση συστημάτων πληρωμών, προκειμένου οι επιβάτες να πληρώνουν το αντίτιμο της διαδρομής με πιστωτικές ή χρεωστικές […]
Ίσως οι οδηγοί ταξί πίστευαν πως η απόφαση του Σπίρτζη για το TaxiBeat, που τελικά μπήκε στο συρτάρι, ήταν ο μεγάλος κίνδυνος, όμως στο παιχνίδι τώρα μπήκε και η Τρόικα. Οι Θεσμοί ετοιμάζουν αλλαγές στα παραδοσιακά ταξί, όπως την εγκατάσταση συστημάτων πληρωμών, προκειμένου οι επιβάτες να πληρώνουν το αντίτιμο της διαδρομής με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.
Το μέτρο ισχύει από τις αρχές Ιουλίου για όλους, όμως στους οδηγούς υπήρξαν πολλά εμπόδια, καθώς υποστηρίζουν ότι θα λαμβάνουν ψίχουλα από τις προμήθειες των τραπεζών και ότι θα αποτελέσει την τέλεια παγίδα είσπραξης οφειλών για όσους χρωστούν στο δημόσιο.
Οι θεσμοί είχαν πιέσει και κατά την προηγούμενη αξιολόγηση την κυβέρνηση να προχωρήσει σε πλήρη απελευθέρωση της αγοράς ταξί. Τώρα όμως η κατάσταση δυσκολεύει, καθώς είναι σίγουρο πως οι πολυεθνικοί μέτοχοι των δύο ελληνικών εταιρειών -Daimler και UBER θα πιέσουν πολύ για να αποφύγουν αλλαγές.
Πάντως εκπρόσωποι της Κομισιόν δήλωσαν πριν ημέρες ότι δεν έχει ελεγχθεί το σχέδιο για τα ταξί από τις Βρυξέλλες και σημείωναν ότι θα διερευνηθεί κατά πόσο παραβιάζει τις δεσμεύσεις της χώρας για την άρση των εμποδίων στον ανταγωνισμό.
Προβλήματα υπάρχουν και σε δύο ακόμη σημεία του νέου νομοθετικού πλαισίου. Στο θέμα με τα πολυθέσια ταξί που έφερε ο νόμος Βορίδη βάζοντας στην αγορά του μεταφορικού έργου ξενοδοχεία, τουριστικές επιχειρήσεις κ.α, οι δανειστές ζητούν να παραμείνει το ισχύον καθεστώς της ελεύθερης διαπραγμάτευσης μεταξύ πελάτη και ιδιοκτήτη. Η ομοσπονδία έχει ζητήσει να μπει ταξίμετρο και σε αυτά ή εναλλακτικά η ταρίφα να καθορίζεται βάσει χρονοχρέωσης.
Διαφωνίες υπάρχουν και στο θέμα των αδειών ταξί που εκδίδονται από την Περιφέρεια, καθώς τώρα μπορούν να εκδίδονται τρεις άδειες ανά 1.000 κατοίκους και υπάρχει η δυνατότητα από 3 τοις χιλίοις, οι άδειες να φτάσουν το 3,5% τοις χιλίοις, κάτι που δεν κατάφεραν να αντιμετωπίσουν οι επαγγελματίες.