Νέο μέτωπο ανοίγει ο Σπίρτζης με την Beat: “Πόσα χρήματα έμειναν στην Ελλάδα;”

ΕΛΛΑΔΑ

Νέο μέτωπο ανοίγει ο Σπίρτζης με την Beat: “Πόσα χρήματα έμειναν στην Ελλάδα;”

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: AlphaFreePress

Ευθεία επίθεση στην εταιρεία Taxibeat εξαπέλυσε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας της στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα επισήμανε ότι η εταιρεία που έχει έδρα στο Λονδίνο και στη μετοχική της σύνθεση μετέχουν off shore του Παναμά και των Παρθένων Νήσων, στηρίχθηκε από τον ίδιο τον πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη. «Δεν […]

01.11.2017 | 09:15

Ευθεία επίθεση στην εταιρεία Taxibeat εξαπέλυσε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας της στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα επισήμανε ότι η εταιρεία που έχει έδρα στο Λονδίνο και στη μετοχική της σύνθεση μετέχουν off shore του Παναμά και των Παρθένων Νήσων, στηρίχθηκε από τον ίδιο τον πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη.

«Δεν θεσμοθετούμε για συγκεκριμένες  εταιρίες, αλλά γιατί η χώρα πρέπει να έχει πλαίσιο ισονομίας και αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου», είπε χαρακτηριστικά ο κ.Σπίρτζης και συνέχισε: «Δεν υπάρχει επιχειρηματικότητα όταν δεν φορολογούνται οι εταιρείες στην χώρα μας».

Ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι η έδρα της Taxibeat,  ήταν πάντα στο Λονδίνο, και την προκάλεσε μάλιστα να παρουσιάσει τις φορολογικές δηλώσεις «να δούμε τι έχει πληρώσει στη χώρα μας».

Μάλιστα ο υπουργός αναρωτήθηκε: «Τι έμεινε από τα 43 εκατ. της πώλησης της Taxibeat στην Ελλάδα;», για να προσθέσει ότι η εταιρεία μοσχοπουλήθηκε αλλά εμφανίζει ζημιές. Μάλιστα, ο κ.Σπίρτζης σημείωσε ότι είναι υπέρ της καινοτομίας, αλλά αυτό δεν δίνει κανενός είδους ασυλία στην εταιρεία, από τις υπόλοιπες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

“Όσοι δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και δεν έχουν έδρα εδώ, πρέπει να φορολογούνται. Δεν μπορούν να έχουν άλλου είδους ασυλία σε σχέση με άλλες εταιρείες”, είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών.

Από τα πυρά του υπουργού Μεταφορών ωστόσο δεν ξέφυγε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης: «Μπαίνει ένα θέμα όταν ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στηρίζει μια συγκεκριμένη εταιρία που στην μετοχική της σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες του Παναμά και των Παρθένων Νήσων. Είναι πολιτικό θέμα εάν υπάρχουν εταιρείες διαμεσολάβησης χωρίς να αφήνουν ούτε ένα ευρώ στην χώρα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.

Το σχέδιο νόμου για τις μεταφορές, που θα κατατεθεί στη Βουλή 

Με εξαίρεση την διαδικασία απόκτησης διπλωμάτων, ζήτημα που θα συμπεριληφθεί σε επόμενο 2ο νομοσχέδιο, το σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε σήμερα περιλαμβάνει τις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τους νέους κανόνες στις οδικές μεταφορές, τον τρόπο εισαγωγής και διάθεσης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, την απαγόρευση κυκλοφορίας των τετράτροχων οχημάτων στο οδικό δίκτυο όλης της χώρας, την αύξηση των ορίων ταχύτητας στους νέους αυτοκινητοδρόμους, την λειτουργία των δημόσιων ΚΤΕΟ, ρυθμιστικό πλαίσιο για την κυκλοφορία των ποδηλάτων, τα σχολικά λεωφορεία, τα όρια ηλικίας για την κατοχή διπλωμάτων, την μείωση της γραφειοκρατίας και τον καλύτερο έλεγχο με την θέσπιση πλέον, νέων ηλεκτρονικών μητρώων.

Ακόμη και ο τρόπος απόκτησης κρατικών πινακίδων αλλάζει -φιλοδοξώντας να τερματιστεί το «πάρτι» στις Περιφέρειες- με τη θέσπιση της μη αυτοπρόσωπης έκδοσής τους.

Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει η θεσμική πλέον αντιμετώπιση των μεταφορικών εταιριών «Βουλγαρίας», με ίδρυση παρατηρητηρίου συντελεστών κόστους μεταφορικού έργου και πληροφοριακό σύστημα πιστοποίησης φορέων και επιθεώρησης.

Τέλος, δημιουργία ψηφιακού αρχείου καταχώρησης πινακίδων, που έχουν είτε κατατεθεί από τους ιδιοκτήτες, είτε έχουν αφαιρεθεί από την τροχαία, είτε έχουν αποσυρθεί ολοκληρωτικά.

Φιλοδοξία όμως του υπουργείου και της κυβέρνησης, είναι να μπούνε για πρώτη φορά κανόνες και ως προς την λειτουργία των εταιριών ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης -ως προς τον τρόπο λειτουργία τους και την φορολόγηση τους- μιας και στην Ελλάδα (μοναδική χώρα της ΕΕ) δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για κάτι τέτοιο.

Για τις ψηφιακές πλατφόρμες στο σχέδιο νόμου προβλέπονται τα εξής:

Ορίζεται υπεύθυνος διαμεσολάβησης (η νόμιμος εκπρόσωπος του) που πρέπει να υποβάλει αίτηση μαζί με τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα. Ο υπεύθυνος διαμεσολάβησης στην Ελλάδα θα ευθύνεται για όλη την λειτουργία της εταιρείας.

Το νομοσχέδιο προβλέπει η ότι κύρια οικονομική δραστηριότητα είναι αυτή που επηρεάζει και την τιμή της υπηρεσίας ανάμεσα σε άλλα και πρέπει να έχει άδεια διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου.

Τα δικαιολογητικά είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τους οδηγούς, η οποία θα είναι δίμηνη, με σκοπό να δηλώνουν στην πλατφόρμα με ποιους οδηγούς συνεργάζονται (τουλάχιστον τρεις).

Ιδρύεται μητρώο με τους φορείς διαμεσολάβησης, τόσο με τα οχήματα, όσο και με τους οδηγούς, ενώ προβλέπονται και κυρώσεις στον αντίστοιχο ηλεκτρονικό φορέα διαμεσολάβησης. Εάν δεν έχει άδεια μεταφορικού έργου το πρόστιμο είναι 50.000 ευρώ και σε υποτροπή 100.000 ευρώ με ανάκληση της άδειας.

Στον οδηγό που δεν έχει επαγγελματική άδεια, προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια και στους κύριους τους οχημάτων διοικητικό πρόστιμα 5.000 ευρώ ανά όχημα που διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής. Ειδικά για την περίπτωση της χρήσης οχήματος με το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση προβλέπεται αφαίρεση της άδειας για δύο έτη.

Αναφερόμενος συγκεκριμένα στο ρόλο των εταιριών για την ηλεκτρονική διαμεσολάβηση μεταφορικού έργου ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι «έχουνε φτιάξει μια πολύ χρήσιμη εφαρμογή που αρέσει σε όλους μας, παρόλα αυτά έχουν προκύψει νέα ζητήματα που πρέπει να βρούνε λύση».

Υπογράμμισε πως ως κυβέρνηση «δεν θεσμοθετεί για συγκεκριμένες εταιρίες, αλλά γιατί η χώρα πρέπει να έχει πλαίσιο ισονομίας και αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου, αφού για παράδειγμα, δεν νοείται επιχειρηματικότητα όταν δεν φορολογούνται οι εταιρείες στην χώρα μας».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Exit mobile version