«Δεσποινίς Τζούλια» του August Strindberg

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Δεσποινίς Τζούλια» του August Strindberg

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιώργος Ζαχάρης

Η παράσταση «Δεσποινίς Τζούλια» μετά την επιτυχημένη της πορεία επιστρέφει για 10 μόνο παραστάσεις. «Κοίταξέ με! Αν με είχες κοιτάξει, θα με είχες αγαπήσει…», «Αγία Εταίρα, Σαλώμη», Oscar Wilde. Παραμονή της εορτής του Ιωάννη του Βαπτιστή και ο κόσμος στους δρόμους ανταγωνίζεται ποιός θα ανάψει τη μεγαλύτερη φωτιά. Η Τζούλια με τον Ζαν μέσα στο […]

20.11.2017 | 09:53

Η παράσταση «Δεσποινίς Τζούλια» μετά την επιτυχημένη της πορεία επιστρέφει για 10 μόνο παραστάσεις. «Κοίταξέ με! Αν με είχες κοιτάξει, θα με είχες αγαπήσει…», «Αγία Εταίρα, Σαλώμη», Oscar Wilde.

Παραμονή της εορτής του Ιωάννη του Βαπτιστή και ο κόσμος στους δρόμους ανταγωνίζεται ποιός θα ανάψει τη μεγαλύτερη φωτιά. Η Τζούλια με τον Ζαν μέσα στο σπίτι ανάβουν τη δική τους «φωτιά» και έρχονται αντιμέτωποι με το ότι πρέπει να περάσουν από μέσα της. Τα όρια μεταξύ τους λιώνουν, εναλλάσσονται ανάμεσα στη «κάθαρση» και την «ύβρη» και φτάνουν, έστω και στιγμιαία, στην εξίσωση. Παρακολουθώντας τους, περιμένουμε πως η Τζούλια ως μία άλλη Σαλώμη θα ζητήσει την κεφαλή του Ζαν επί πίνακι, αντ’ αυτού όμως παραδίδει το δικό της κεφάλι στα πόδια του δικού της Ιωάννη, που τελικά λυτρώνει μέσα από την θυσία της για να λυτρωθεί και η ίδια. Ταπεινώνεται για να υψωθεί, αρνούμενη να υποταχθεί στις επιταγές μίας κοινωνίας όπου γνωρίζει πως δεν ανήκει. «Και είπε, όποιος υψώνει τον εαυτό του, θα ταπεινωθεί. Και αυτός που ταπεινώνει τον εαυτό του, θα υψωθεί», Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο.

Η Κριστίν, το τρίτο πρόσωπο του έργου, αποτελεί τη σταθερά, εκπροσωπώντας απόλυτα την μικροαστική τάξη του τότε και του τώρα.  Τρεις άνθρωποι, πρωταγωνιστές της δικής τους «τραγωδίας», ορίζουν τον τρόπο ζωής τους μέσα από αυστηρούς κανόνες και καθορισμένες συμπεριφορές πάντα σε συνάρτηση με την τάξη και το φύλο τους. Οι κοινωνικές συνθήκες και οι προκαταλήψεις, που ακόμα και σήμερα μας εγκλωβίζουν. «Πάμε μακριά, σε μιαν άλλη χώρα, εκεί που υπάρχει πραγματική δημοκρατία, εκεί που θα σκύβουν μπροστά μου ακόμα και με τη στολή του υπηρέτη», «Δεσποινίς Τζούλια», Αugust Strindberg. Αποσπάσματα από την «Αγία Εταίρα, Σαλώμη» του Oscar Wilde και τα Ευαγγέλια της βίβλου συναντιούνται με το κείμενο του Strindberg και αναδεικνύουν την «ασφυξία» του ατόμου ως μια διαχρονική και οικουμενική κατάσταση.

Συντελεστές

  • Μετάφραση-σκηνοθεσία: Ανδρονίκη Αβδελιώτη
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Ελεάννα Παναγουλέα
  • Σχεδιασμός φωτισμού: Βασίλης Κλωτσοτήρας
  • Μουσική: Σίσσυ Βλαχογιάννη
  • Παίοζυν οι μουσικοί: Μυρσίνη Βεστάκη, Βαρβάρα Τσότρα, Σίσσυ Βλαχογιάννη
  • Σκηνικά-κοστούμια: Νικόλαος Μαρμαροτούρης -Ανδρονίκη Αβδελιώτη
  • Παίζουν: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Λάζαρος Βαρτάνης, Ελεάννα Παναγουλέα

info

  • Διάρκεια 90΄
  • Κάθε Σάββατο στις 18:00 έως 13 Ιανουάριου
  • Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 10€/μειωμένο (Φοιτητικό, ατέλεια, ανέργων) 7€
  • Από Μηχανής Θέατρο Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο.
  • Τηλ. κρατήσεων 210- 5232097 /6942419151

 

Exit mobile version