Δύο στους τρεις Έλληνες καταναλωτές καθυστέρησαν τους δώδεκα τελευταίους μήνες να πληρώσουν εγκαίρως κάποια από τις υποχρεώσεις τους, με την κύρια αιτία για τη συντριπτική πλειονότητα αυτών, το 70%, να είναι η έλλειψη χρημάτων.
Πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό που συναντάται μεταξύ 24 ευρωπαϊκών χωρών, σύμφωνα με τη σχετική έκθεση για τις καθυστερήσεις πληρωμών από φυσικά πρόσωπα, από καταναλωτές, που διενήργησε φέτος η Intrum.
Τα στοιχεία της έκθεσης European Consumer Payment Report 2017 έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτό που ζει το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής κοινωνίας που δεν είναι άλλο από την έλλειψη ρευστότητας και την αγωνία κάλυψης των βασικών αναγκών. Εξηγεί επίσης το «βουνό» των «κόκκινων δανείων» και των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχει σχηματιστεί.
Στην Ευρώπη το ποσοστό όσων δεν έχουν πληρώσει εγκαίρως έναν ή και περισσότερους λογαριασμούς το τελευταίο 12μηνο ανέρχεται σε 46% με κυριότερη αιτία όμως (48%) την αμέλεια.
Η πίεση για την αγορά αγαθών, παρά το γεγονός ότι δεν μπορούν να τα πληρώσουν, είναι πιο μεγάλη για τους γονείς, ζήτημα το οποίο προτάσσει στη φετινή έκθεση η εταιρεία. Τέτοια πίεση από την κοινωνία δηλώνει ότι δέχεται το 50% των γονέων στην Ελλάδα όταν ο ευρωπαϊκός μ.ο. είναι 33%.
Στην Ελλάδα επίσης συναντάται το υψηλότερο ποσοστό των γονέων, 43%, που δηλώνουν ότι τα παιδιά τους θα ζήσουν σε χειρότερη οικονομική κατάσταση απ’ ότι οι ίδιοι. Γι αυτό και δεν είναι τυχαίο πως η χώρα μας παρουσιάζει το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό, 31%, πίσω από την Ουγγαρία, 33%, με ανθρώπους που δηλώνουν ότι σκέφτονται να μεταναστεύσουν σε άλλη χώρα λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης.
Συνολικά το 54% των ερωτηθέντων δεν συμφωνούν ότι η προσωπική οικονομική τους κατάσταση βελτιώνεται και το 79% διαφωνεί ότι βελτιώνεται η οικονομία. Και τα δύο ποσοστά είναι τα υψηλότερα που καταγράφηκαν σε όλα τα κράτη που διεξήχθη η έρευνα.
Στην υπόλοιπη Ευρώπη το 27% κατά μ.ο. δηλώνει ότι δεν βελτιώνονται τα οικονομικά τους και το 36% ότι δεν βελτιώνεται η οικονομία των χωρών τους.