Έτοιμοι να ισοσκελίσουν την τιμή της βενζίνης με το πετρέλαιο κίνησης είναι στην κυβέρνηση, βλέποντας τη ραγδαία αύξηση χρήσης του πετρελαίου κίνησης και την αντίστοιχη μείωση της βενζίνης. Αν αυτό το μέτρο προχωρήσει, το επιτελείο θα επικαλεστεί το τι συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε, στις οποίες η τιμές βενζίνης και πετρελαίου είναι στα ίδια […]
Έτοιμοι να ισοσκελίσουν την τιμή της βενζίνης με το πετρέλαιο κίνησης είναι στην κυβέρνηση, βλέποντας τη ραγδαία αύξηση χρήσης του πετρελαίου κίνησης και την αντίστοιχη μείωση της βενζίνης.
Αν αυτό το μέτρο προχωρήσει, το επιτελείο θα επικαλεστεί το τι συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε, στις οποίες η τιμές βενζίνης και πετρελαίου είναι στα ίδια επίπεδα.
Βέβαια ο ισοσκελισμός αυτός θα μπορούσε να γίνει με αντίστοιχη μείωση της τιμής της βενζίνης, αλλά έτσι δε θα μπουν χρήματα στα ταμεία, ενώ μπορεί και να χαθούν κάποια.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του newsauto.gr, η κυβέρνηση σχεδιάζει αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης από τα 410 ευρώ το χιλιόλιτρο -που είναι σήμερα- στα 700 ευρώ, φέρνοντας την τιμή σχεδόν στα ίδια επίπεδα με της βενζίνης, δηλαδή στο περίπου 1,54€ , από τα 1,30€.
Αναμφίβολα οι κίνδυνοι μίας τέτοιας απόφασης είναι πολλοί, κυρίως για το περιβάλλον. Είναι δεδομένο πως εφόσον η Κυβέρνηση προχωρήσει σε αυτό το εισπρακτικό μέτρο η μεγάλη διαφορά της τιμής που θα δημιουργηθεί του diesel κίνησης με το πετρέλαιο θέρμανσης, θα ενταθεί η παράνομη χρήση του θέρμανσης σε μηχανές παραγωγής, κάτι που ήδη συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό.
Η διεθνής τιμή του πετρελαίου είναι σε διαρκή άνοδο αυτή την περίοδο, κυρίως λόγω της απόφασης του ΟΠΕΚ να παρατείνει τη συμφωνία για μείωση της παραγωγής έως τα τέλη του 2018.