Τεράστιες αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων για το δίπλωμα οδήγησης φέρνει το επίμαχο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε προσφάτως στη Βουλή. Ο υποψήφιος δεν θα έχει καμία επαφή με τον εξεταστή- όλη η διαδικασία θα γίνεται μέσω control room. Μάλιστα ο εξεταστής δεν θα είναι καν στην ίδια πόλη με τον εξεταζόμενο για να αποκλειστεί η […]
Τεράστιες αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων για το δίπλωμα οδήγησης φέρνει το επίμαχο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε προσφάτως στη Βουλή. Ο υποψήφιος δεν θα έχει καμία επαφή με τον εξεταστή- όλη η διαδικασία θα γίνεται μέσω control room.
Μάλιστα ο εξεταστής δεν θα είναι καν στην ίδια πόλη με τον εξεταζόμενο για να αποκλειστεί η δυνατότητα συναλλαγής μεταξύ των δύο πλευρών.
Για τις αλλαγές στο σύστημα εξέτασης των υποψήφιων οδηγών, οι οποίες προβλέπονται στο υπό προετοιμασία νομοσχέδιο, μίλησε στον Αντ1 ο υφυπουργός Μεταφορών, Νικόλαος Μαυραγάνης.
Το σημαντικό στον τρόπο εξέτασης είναι ότι ο εξεταστής δεν θα είναι πλέον μέσα στο αυτοκίνητο, την ώρα της εξέτασης, αλλά στο control room.
Σύμφωνα με τον κ. Μαυραγάνη, στόχος είναι «να αποφευχθεί η στρέβλωση μεταξύ εξεταζόμενου και εξεταστή», δηλαδή το φαινόμενο «λαδώματος».
Μάλιστα, για να διασφαλιστεί η αδιαφάνεια του νέου τρόπου εξέτασης, υπάρχει πρόβλεψη οι εξεταστές να αλλάζουν καθημερινά εξεταστικό κέντρο. Μπορεί δηλαδή ένας εξεταστής από τη Χαλκίδα, για παράδειγμα, να εξετάζει μέσω του ειδικού συστήματος έναν υποψήφιο στη Δράμα και το πρόγραμμα αυτό να βγαίνει καθημερινά.
Σχετικά με το θέμα της θεωρίας των εξετάσεων για δίπλωμα οδήγησης, ο υφυπουργός Μεταφορών έκανε γνωστό ότι θα αλλάξουν και εκεί πολλά και κατά βάση «η Θεωρία να βρίσκεται υπό παρακολούθηση από το υπουργείο, γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρχαν μαθήματα», είπε και συμπλήρωσε ότι «και αυτό θα εξετάζεται μέσω της τεχνολογίας».
Στο ίδιο νομοσχέδιο θα υπάρχει και πρόβλεψη για τον τρόπο λειτουργίας των οδικών βοηθειών, όπως για παράδειγμα «ποινές για τη μη τήρηση των βασικών κανόνων».
Ερωτηθείς για τις αυξήσεις που παρατηρήθηκαν σε κάποιους σταθμούς διοδίων, εξήγησε ότι πρόκειται για κάτι περιστασιακό, το οποίο συμβαίνει στα πλαίσια της εφαρμογής των αναλογικών διοδίων.
«Όταν μπει το σύστημα σε εφαρμογή, τότε θα φανεί ότι το συνολικό κόστος θα είναι μικρότερο», είπε σχετικά. Τέλος, ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο μάθημα οδικής αγωγής στα σχολεία, το οποίο θα είναι ωριαίο ανά δεκαπενθήμερο. Για το μάθημα αυτό έχει ήδη ξεκινήσει η εκπαίδευση καθηγητών.
Τι αναφέρει το άρθρο 219 του πολυνομοσχεδίου
«Για τη διασφάλιση της συνέχειας της εκτέλεσης του έργου της δοκιμασίας των προσόντων και της συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών, την εξυπηρέτηση των υποψηφίων, την προάσπιση της οδικής ασφάλειας, τη διαφύλαξη των εσόδων του Κράτους, και μέχρι την ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς διενέργειας εξετάσεων, το οποίο αποσκοπεί στον πλήρη, αξιόπιστο και αξιοκρατικό έλεγχο των ικανοτήτων των υποψηφίων οδηγών και οδηγών μέσω ανέπαφων μηχανισμών, ήτοι με τη χρήση διαδικτυακών και τεχνολογικών μέσων, προβλέπεται μέχρι την 30η Απριλίου 2018, οπότε θα αρχίσει η εφαρμογή του νέου συστήματος, η εξακολούθηση της διενέργειας του έργου αυτού, όπως πραγματοποιείτο μέχρι την 31.12.2017, συνακολούθως, δε, το σύστημα αμοιβής στους εξεταστές υποψηφίων οδηγών και οδηγών, και στα ελεγκτικά όργανα του εν λόγω έργου (Σ.Ε.Ε.Υ.Μ.Ε.). Με την προτεινόμενη διάταξη, από την 30η Απριλίου το έργο θα εκτελείται εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπηρεσιών και εντός του χρόνου που καλύπτεται από την προβλεπόμενη από την νομοθεσία υπερωριακή απασχόληση».