Σε παύση τέθηκε ο επικεφαλής λομπίστας της Volkswagen Τόμας Στεγκ, μετά τις αποκαλύψεις για την υπόθεση των πειραμάτων που πραγματοποιούσαν κολοσσοί της γερμανικής αυτοβιομηχανίας σε πιθήκους και, σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, σε ανθρώπους. Ο Στεγκ παύθηκε «μέχρις ότου ξεκαθαριστεί η υπόθεση». Ήδη, έχει δηλώσει ότι αναλαμβάνει την ευθύνη, καθώς στο τμήμα Εξωτερικών και Κυβερνητικών Σχέσεων, […]
Σε παύση τέθηκε ο επικεφαλής λομπίστας της Volkswagen Τόμας Στεγκ, μετά τις αποκαλύψεις για την υπόθεση των πειραμάτων που πραγματοποιούσαν κολοσσοί της γερμανικής αυτοβιομηχανίας σε πιθήκους και, σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, σε ανθρώπους.
Ο Στεγκ παύθηκε «μέχρις ότου ξεκαθαριστεί η υπόθεση». Ήδη, έχει δηλώσει ότι αναλαμβάνει την ευθύνη, καθώς στο τμήμα Εξωτερικών και Κυβερνητικών Σχέσεων, που ήταν διευθυντής, ανήκε και ο Χανς-Γκέοργκ Κούστζνιρ, ο οποίος ήταν μέλος του Προεδρείου του χρηματοδοτούμενου από τις VW, Daimler, BMW και Bosch Ευρωπαϊκού Ομίλου Ερευνών για το Περιβάλλον και την Υγεία στον τομέα της αυτοκίνησης (EUGT), ο οποίος διαλύθηκε το 2017, υπό το βάρος των αποκαλύψεων για το σκάνδαλο με το παράνομο λογισμικό πετρελαιοκίνητων γερμανικών αυτοκινήτων.
Το EUGT είναι το ερευνητικό κέντρο που πραγματοποίησε το 2014 τις έρευνες για την επίδραση του διοξειδίου του αζώτου στην υγεία, με πειράματα σε πιθήκους – ενδεχομένως και σε ανθρώπους.
Σύμφωνα με το οργανόγραμμα της VW, κατά την διετία 2014-15, ο Κούστζνιρ υπήρξε στενός συνεργάτης του Στεγκ, ο οποίος λίγη ώρα πριν παραιτηθεί δήλωνε στην Bild ότι η εταιρία του «θέλει να αποκλείσει εντελώς τα πειράματα σε ζώα στο μέλλον ώστε να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι ανάλογο». Επιπλέον, ο Κούστζνιρ εκπροσωπούσε την VW και στην διαδικασία διάλυσης του EUGT το 2017.
Χθες το βράδυ, στην πρώτη δημόσια δήλωσή του για το θέμα, ο Ματίας Μιούλερ δήλωσε ότι η VW είναι έτοιμη να διερευνήσει το έργο του EUGT και να αναλάβει τυχόν ευθύνες της.
«Το Σαββατοκύριακο χρειάστηκε για μία ακόμη φορά να μάθουμε ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο για να ανακτήσουμε την χαμένη εμπιστοσύνη. Οι μέθοδοι του EUGT στις ΗΠΑ ήταν λάθος, ήταν ανήθικες και αποκρουστικές. Λυπάμαι που η VW ενεπλάκη στο θέμα ως ένας από τους χορηγούς του EUGT», δήλωσε ο κ. Μιούλερ, ο οποίος σήμερα ανακοίνωσε και την αντικατάσταση του κ. Στεγκ από τον Γενς Χάνεφελντ.