Η εφορία αρχίζει να χρησιμοποιεί μεθόδους εισπρακτικών εταιριών και θα τηλεφωνεί σε σπίτια και κινητά οφειλετών με σκοπό να εισπράξει τις οφειλές των φορολογουμένων ενώ οι πιέσεις θα είναι πιο ασφυκτικές από ποτέ. Θα ζητάει να μάθει ώρα και ημέρα καταβολής των οφειλών, αλλιώς… «θα βρεθείτε αντιμέτωποι με πρόστιμα ή ακόμη και την επιβολή αναγκαστικών […]
Η εφορία αρχίζει να χρησιμοποιεί μεθόδους εισπρακτικών εταιριών και θα τηλεφωνεί σε σπίτια και κινητά οφειλετών με σκοπό να εισπράξει τις οφειλές των φορολογουμένων ενώ οι πιέσεις θα είναι πιο ασφυκτικές από ποτέ.
Θα ζητάει να μάθει ώρα και ημέρα καταβολής των οφειλών, αλλιώς… «θα βρεθείτε αντιμέτωποι με πρόστιμα ή ακόμη και την επιβολή αναγκαστικών μέτρων είσπραξης».
Η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης ξεκινάει τα τηλεφωνήματα σε όσους έχουν ακόμη και μικρά χρέη μέχρι και 500 ευρώ. Στο στόχαστρο μπαίνουν άτομα που είτε δεν έχουν υποβάλλει εμπρόθεσμα δηλώσεις ΦΠΑ, είτε δεν έχουν υποβάλλει δήλωση φόρου μισθωτών υπηρεσιών ή άφησαν απλήρωτα ποσά ΦΠΑ ή φόρου εισοδήματος ή άλλων φόρων.
Στο τηλέφωνο οι φορολογούμενοι ακούνε τον εφοριακό να τους ενημερώνει για την οφειλή τους, ποιο είναι στο ποσό και στη συνέχεια την ερώτηση πότε και εάν προτίθενται να πληρώσουν.
Εάν ο φορολογούμενος αδυνατεί να πληρώσει ο υπάλληλος υπενθυμίζει ότι υπάρχει και η πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων.
Αν δεν πληρώσει ή δεν ρυθμίσει την οφειλή του τότε θα βρεθεί αντιμέτωπος με αναγκαστικά μέτρα δηλαδή με δεσμεύσεις και κατασχέσεις τραπεζικών καταθέσεων και άλλων περιουσιακών στοιχείων.
Η Εφορία δεν περιορίζεται στις τηλεφωνικές οχλήσεις αλλά στέλνει και e-mail, αππό την διεύθυνση [email protected].
Κάθε μήνα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων αποστέλλει εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρονικά μηνύματα τα οποία διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:
Μηνύματα υπενθύμισης
Τα ηλεκτρονικά μηνύματα υπενθύμισης αφορούν την υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ Β’ και Γ’ κατηγορίας. Αποστέλλονται σε μηνιαία βάση (Γ’ κατηγορίας) και τέσσερις φορές ετησίως (Β’ κατηγορίας) λίγες ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους, με στόχο την υπενθύμιση της σχετικής υποχρέωσης. Αποδέκτες είναι οι υπόχρεοι που, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, διαπιστώνεται ότι δεν έχουν ακόμα υποβάλει τη δήλωσή τους.
Μηνύματα εντοπισμού
Τα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού απευθύνονται σε φορολογουμένους που δεν έχουν ικανοποιήσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αποστέλλονται μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ή πληρωμής των οφειλών. Αφορούν τις εξής θεματικές ενότητες:
α) ΦΠΑ Β’ και Γ’ κατηγορίας: όταν δεν έχει υποβληθεί η περιοδική δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.
β) Φόρος Εισοδήματος φυσικών προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.
γ) Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.
δ) Πρόσφατες Ληξιπρόθεσμες Οφειλές: όταν δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου η/οι βεβαιωμένη/ες οφειλή/ές, που έληξε/αν έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.