Αθήνα

°C

kairos icon

Παρασκευή

22

Νοεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ / Στάθης Τσοτσορός: «Φόροι και λαθρεμπόριο απειλούν την αγορά καυσίμων»
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στάθης Τσοτσορός: «Φόροι και λαθρεμπόριο απειλούν την αγορά καυσίμων»

Ο πρόεδρος των ΕΛΠΕ Στάθης Τσοτσορός δεν μασάει τα λόγια του. Με απόλυτη σαφήνεια και πληρότητα τονίζει ότι «η παραβατικότητα στον κλάδο δε συνιστά ένα νέο φαινόμενο, ωστόσο τα κρούσματα έχουν πολλαπλασιαστεί από το 2012 και μετά, όταν οι κυβερνήσεις έλαβαν αποφάσεις για αύξηση των φόρων. Ως αποτέλεσμα, αφενός μειώθηκαν δραματικά οι πωλήσεις καυσίμων στην […]

Ο πρόεδρος των ΕΛΠΕ Στάθης Τσοτσορός δεν μασάει τα λόγια του. Με απόλυτη σαφήνεια και πληρότητα τονίζει ότι «η παραβατικότητα στον κλάδο δε συνιστά ένα νέο φαινόμενο, ωστόσο τα κρούσματα έχουν πολλαπλασιαστεί από το 2012 και μετά, όταν οι κυβερνήσεις έλαβαν αποφάσεις για αύξηση των φόρων. Ως αποτέλεσμα, αφενός μειώθηκαν δραματικά οι πωλήσεις καυσίμων στην εγχώρια αγορά κατά 38%, αφετέρου δε, οι υγιείς επιχειρήσεις συμπίεσαν κι άλλο τα περιθώρια κέρδους, καθώς πολλαπλασιάστηκαν οι περιπτώσεις επιτήδειων που πωλούν προϊόντα σε ύποπτα χαμηλές τιμές». «Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις», τονίζει ο κ. Τσοτσορός, «η απώλεια για τα κρατικά έσοδα ανέρχεται ετησίως σε 150-300 εκατ. ευρώ. Εξαιτίας αυτής της ζοφερής πραγματικότητας, οι μικρότερες εταιρείες του χώρου -εταιρείες εμπορίας, διανομείς και ιδιοκτήτες πρατηρίων- βρίσκονται σε δυσχερή θέση, η βιωσιμότητά τους τίθεται εν αμφιβόλω, ενώ ενδεχόμενη χρεοκοπία τους θα δημιουργήσει στρατιές ανέργων και θα προκαλέσει μεγάλα πιστωτικά προβλήματα στην αγορά».

Για τα ΕΛΠΕ τονίζει ότι «για το 2017 τα ΕΛΠΕ θα ανακοινώσουν νέο ρεκόρ κερδοφορίας και παραγωγής, ενώ σε ιστορικό υψηλό, πάνω από 800 εκατ. ευρώ, θα κινηθούν και τα συγκρίσιμα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων. Παράλληλα, κατά τη διετία 2016 – 2017 η μετοχή των ΕΛΠΕ σημείωσε υπερδιπλάσια αύξηση σε σχέση με τον μέσο όρο των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων. Παράλληλα το πενταετές πλάνο 2018-2022 προβλέπει διατήρηση της κερδοφορίας σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, ανεξάρτητα από το ενδεχόμενο υποχώρησης των περιθωρίων διύλισης». Ο κ. Τσοτσορός σημειώνει ως πλέον πιθανό το «σενάριο» για αξιοποίηση μέρους του ποσοστού 35,5% των μετοχών των ΕΛΠΕ που ελέγχει το Δημόσιο και προσθέτει ότι «τα χαρακτηριστικά των επενδυτών και ο βαθμός εμπλοκής των στο μετοχικό σχήμα θα καθορισθούν από την τελική επιλογή του ΤΑΙΠΕΔ και των λοιπών μετοχών των ΕΛΠΕ, για το πλαίσιο της εταιρικής διακυβέρνησης στο νέο μετοχικό σχήμα».

Για τον ΔΕΣΦΑ τονίζει ότι ο όμιλος αναμένει τίμημα «σαφώς πολύ μεγαλύτερο» από τα 400 εκατ. ευρώ (που είχε επιτευχθεί στον προηγούμενο διαγωνισμό), προκειμένου να αποφασίσει την πώληση. Για την πώληση λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ επισημαίνει τα σοβαρά προβλήματα, που απομακρύνουν την πιθανότητα συμμετοχής σε ένα διαγωνισμό με αποκλειστικό αντικείμενο τις λιγνιτικές μονάδες. Σημειώνει ότι η καθαρή έξοδος της χώρας από το Μνημόνιο θα ενισχύσει περισσότερο τα ΕΛΠΕ, καθώς θα διασφαλίσει πρόσβαση σε φθηνότερο χρήμα και ευκολότερη διείσδυση σε αγορές και νέους προμηθευτές. Προσθέτει, τέλος, ότι η επιτυχής ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την πΓΔΜ θα διευκολύνει την επαναλειτουργία του αγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων και την αναβάθμιση της γειτονικής χώρας σε περιφερειακό ενεργειακό κόμβο.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις