Οι δείκτες βελτιώνονται, αλλά οι Έλληνες δεν τα βγάζουν πέρα

ΕΞΩΦΥΛΛΟ

Οι δείκτες βελτιώνονται, αλλά οι Έλληνες δεν τα βγάζουν πέρα

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: AlphaFreePress

Οι αριθμοί μπορεί να δείχνουν μια ανάκαμψη της οικονομίας, όμως οι πολίτες έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ για τον Απρίλιο, επτά στα δέκα νοικοκυριά δηλώνουν ότι «μόλις τα βγάζουν πέρα», ποσοστό αυξημένο σε σχέση με τον Μάρτιο όπου το 67% των νοικοκυριών δήλωνε ότι βρίσκεται στην ίδια κατάσταση. Οι καταναλωτές […]

02.05.2018 | 14:45

Οι αριθμοί μπορεί να δείχνουν μια ανάκαμψη της οικονομίας, όμως οι πολίτες έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ για τον Απρίλιο, επτά στα δέκα νοικοκυριά δηλώνουν ότι «μόλις τα βγάζουν πέρα», ποσοστό αυξημένο σε σχέση με τον Μάρτιο όπου το 67% των νοικοκυριών δήλωνε ότι βρίσκεται στην ίδια κατάσταση.

Οι καταναλωτές που δηλώνουν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αυξάνονται στο 10% (από 7%) του συνόλου, ενώ όσοι δηλώνουν ότι «έχουν χρεωθεί» μειώνονται στο 9% (από 15%).

Μάλιστα, είναι οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρώπη-  Ακολουθούν οι Βούλγαροι, Ρουμάνοι, οι Κροάτες και οι Βρετανοί.

Επιπλέον ένα ποσοστό 10% -11% εξακολουθεί να αντλεί από τις αποταμιεύσεις ενώ επιδείνωση σημειώνεται και ως προς την πρόθεση αγορών.

Συντάξεις: Τα ποσά των αναδρομικών και οι… αυξήσεις

Η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες επιδεινώνεται τον Απρίλιο, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -54 (από -51,7) μονάδες.

Το 63% των καταναλωτών προβλέπει ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, ενώ το 3% αναμένει το αντίθετο. Την ίδια ώρα οι ευρωπαϊκοί δείκτες διαμορφώνονται στις -14,1 μονάδες στην ΕΕ και στις -15,6 μονάδες στην Ευρωζώνη.

Τον Απρίλιο, στην έρευνα καταναλωτών εξετάζονται τρία επιπρόσθετα ζητήματα σε τριμηνιαία βάση, τα οποία εξειδικεύουν περισσότερο την πρόθεση για μείζονες αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών και έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον ως πρόδρομοι δείκτες για την ιδιωτική κατανάλωση.

Οριακή άνοδο καταγράφει σε σχέση με τον Ιανουάριο η πρόθεση αγοράς αυτοκινήτου εντός των επόμενων 12 μηνών, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -92,0 (από -92,8) μονάδες.

Αυτή η επίδοση παραμένει αισθητά δυσμενέστερη από τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς δείκτες, οι οποίοι και διαμορφώνονται στις -64,1 (από -64,9) και τις -69,5 (από -70,7) μονάδες στην ΕΕ και την Ευρωζώνη αντίστοιχα. Το 92% των καταναλωτών στην Ελλάδα δηλώνει και πάλι ότι δεν είναι πιθανό να αγοράσει αυτοκίνητο εντός του προσεχούς 12μήνου.

Έρχεται η φοροκαταιγίδα – «Πικρό» το ραντεβού με την εφορία

Μικρή επιδείνωση σημειώνει τον Απρίλιο σε σχέση με τον Ιανουάριο η πρόθεση για αγορά ή κατασκευή κατοικίας εντός των επόμενων 12 μηνών, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -96,8 (από -95,7) μονάδες. Έτσι, μόλις το  1% των νοικοκυριών εγχωρίως δηλώνει εκ νέου ότι ίσως να προβεί σε αγορά / κατασκευή κατοικίας τον επόμενο χρόνο.

Ελαφρά βελτίωση καταγράφει τον Απρίλιο ο δείκτης της πρόθεσης πραγματοποίησης σημαντικών δαπανών για βελτίωση / ανανέωση της κατοικίας εντός των επόμενων 12 μηνών, ο οποίος διαμορφώνεται στις -83,4.

Το ποσοστό των νοικοκυριών στην Ελλάδα που δηλώνουν ότι είναι αρκετά ή πολύ πιθανό να πραγματοποιήσουν σημαντικές δαπάνες αυτού του είδους το επόμενο χρονικό διάστημα έφτασε το 5,5% (από 5%).

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Exit mobile version