Ξεκίνησαν την Τετάρτη (2/5) οι ενδιάμεσες εκπτώσεις της εαρινής περιόδου και θα διαρκέσουν περίπου δύο εβδομάδες.
Η ΕΣΕΕ ενημέρωσε τις επιχειρήσεις-μέλη της ότι θα πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων στην υποχρέωση αναγραφής της παλιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, ενώ επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.
Η περίοδος των εκπτώσεων είναι ιδανική για μια… ανάσα στην αγορά με τους καταναλωτές να προσπαθούν να κάνουν οικονομικές αγορές και να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες.
Για τον λόγο αυτό, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σημειώνει, ότι θα πρέπει να κάνουμε συνειδητές αγορές, δείχνοντας μεγάλη προσοχή.
Στόχος η αντίστοιχη έρευνα και η σύγκριση τιμών ώστε να μην παρασυρόμαστε από δελεαστικές τιμές και από πιθανές παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.
Διαβάστε ακόμα
Επίδομα παιδιού: Πότε θα γίνει η καταβολή της Β’ δόσης
Όσο αφορά στη διάρκεια, από την Τετάρτη (2/5) ξεκίνησαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα και θα ισχύσουν έως και την Τρίτη (15/5). Την Κυριακή (6/5) τα καταστήματα μπορούν προαιρετικά να ανοίξουν με ωράριο 11.00 – 20.00.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές
- Να υπάρχουν στα καταστήματα, αναρτημένες σχετικές αναγγελίες.
- Να εμφανίζεται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή του προϊόντος
- Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική
- Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να είναι ακριβής και να ανταποκρίνεται στην αλήθεια.
- Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και να γνωστοποιείται σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
- Εάν η μειωμένη τιμή ισχύει για συγκεκριμένο τύπο προϊόντος ως προς το μέγεθος ή το χρώμα κ.λπ., θα πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά ότι «είναι διαθέσιμο σε άλλα χρώματα χωρίς έκπτωση», «είναι διαθέσιμο σε αυξημένη τιμή» κλπ.
- Εάν διαφημίζεται ότι όλα τα αγαθά είναι σε έκπτωση (π.χ. στην μισή τιμή), αλλά μεμονωμένα αντικείμενα που παρατίθενται σε πώληση για ειδικό σκοπό φέρουν διαφορετικές τιμές, τότε τα αντικείμενα αυτά πρέπει να εξαιρούνται σαφώς στην διαφήμιση.