Η αύξηση των τιμών των καυσίμων σε διεθνές επίπεδο αλλά και η τρομακτική φορολογία, ανεβάζουν την αμόλυβδη στο 1,61 ευρώ ανά λίτρο. Η τιμή στην Ελλάδα είναι πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ (1,437 ευρώ ανά λίτρο), όπως υποστηρίζουν οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων επισημαίνοντας ότι δεν ευθύνονται οι ίδιοι για τις σημαντικές […]
Η αύξηση των τιμών των καυσίμων σε διεθνές επίπεδο αλλά και η τρομακτική φορολογία, ανεβάζουν την αμόλυβδη στο 1,61 ευρώ ανά λίτρο.
Η τιμή στην Ελλάδα είναι πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ (1,437 ευρώ ανά λίτρο), όπως υποστηρίζουν οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων επισημαίνοντας ότι δεν ευθύνονται οι ίδιοι για τις σημαντικές ανατιμήσεις που διαπιστώνουν τις τελευταίες ημέρες οι καταναλωτές.
Η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα με τον υψηλότερο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπογραμμίζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων.
Η άνοδος των διεθνών τιμών
Σε σχετική ανακοίνωσή της τονίζει ότι «η τελευταία αυτή αύξηση οφείλεται στην άνοδο των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου, από την γενικότερη πολύχρονη αστάθεια στον ευρύτερο χώρο της Μέσης Ανατολής, η οποία επηρεάζει καθοριστικά διεθνώς την διαμόρφωση των τιμών του πετρελαίου, στην οποία προστέθηκε και η απόφαση των Ηνωμένων Πολιτειών να αποχωρήσουν από την συμφωνία του πυρηνικού προγράμματος με το Ιράν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι τιμές του αργού πετρελαίου που διαμορφώθηκαν στα υψηλότερα επίπεδα 77,47 δολάρια το βαρέλι στις 10/5/2018, από τα 47,86 στις 8/6/2017, δηλαδή αύξηση 60% περίπου.
Η αύξηση αυτή των τιμών του αργού πετρελαίου επηρεάζει αναλογικά την διαμόρφωση των τιμών λιανικής σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε.
Στην Ελλάδα όμως ο βασικός παράγοντας των υψηλών τιμών, έχει σχέση με την υψηλή φορολόγηση των καυσίμων (ΕΦΚ & ΦΠΑ), όταν π.χ. σε ένα λίτρο αμόλυβδης βενζίνης οι φόροι είναι περίπου 0,94 €.
Δίπλωμα οδήγησης: Σαρωτικές αλλαγές – Στο τιμόνι από τα 17
Η Ελλάδα είναι χώρα με πολύ υψηλό ΕΦΚ και ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή προϊόντα, στο σύνολο των χωρών της Ε.Ε.
Από την 1/1/2017 μετά τις νομοθετημένες αυξήσεις στα καύσιμα του ΕΦΚ, η Ελλάδα είναι η 3η χώρα με τον υψηλότερο ΕΦΚ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με αποτέλεσμα να έχει την τρίτη ακριβότερη τιμή από τα 28 κράτη της Ε.Ε και με μεγάλη διαφορά από τον μ.ο. των τιμών των 28 κρατών μελών της.
Στις 14/5/2018 η επίσημη μέση τιμή της Αμόλυβδης 95oct. στα 28 κράτη μέλη της Ε.Ε διαμορφώθηκε στο 1,437 και στην Ελλάδα στο 1,601 και στο Πετρέλαιο κίνησης Ε.Ε στο 1,333 και στην Ελλάδα στο 1,375.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) έχει τοποθετηθεί κατ’ επανάληψη και δυστυχώς δικαιώθηκε από τα οικονομικά στοιχεία, ότι η αύξηση του ΕΦΚ και του ΦΠΑ δεν έφερε και δεν θα φέρει την προσδοκώμενη αύξηση των δημοσίων εσόδων, ούτε θα συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη, αλλά αντιθέτως θα επιφέρει,
α) πτώση των πωλήσεων και μείωση των δημοσίων εσόδων,
β) κλείσιμο επιχειρήσεων της Αγοράς Πετρελαιοειδών (π.χ. πρατήρια)
γ) αύξηση του λαθρεμπορίου και της παράνομης διακίνησης καυσίμων και έξαρση του αθέμιτου ανταγωνισμού, σε βάρος των υγιών επιχειρήσεων, των καταναλωτών και της εθνικής οικονομίας.
Σε όσους προσπαθούν να κατηγορήσουν τους πρατηριούχους ότι ευθύνονται για τις αυξήσεις των τιμών, είναι αυτοί που κρύβουν την αλήθεια και εξυπηρετούν αλλότρια συμφέροντα» καταλήγει η ΠΟΠΕΚ.