Από την Εγνατία οδό προβλέπεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2018 η εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων και να επεκταθεί στη συνέχεια σε όλους τους νέους αυτοκινητόδρομους. Από το νέο σύστημα θα εξαιρείται η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, αφού δεν τίθεται θέμα χιλιομετροχρέωσης και το ύψος του διοδίου καθορίζεται από τη σύμβαση του 1996, καθώς και η υποθαλάσσια […]
Από την Εγνατία οδό προβλέπεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2018 η εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων και να επεκταθεί στη συνέχεια σε όλους τους νέους αυτοκινητόδρομους.
Από το νέο σύστημα θα εξαιρείται η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, αφού δεν τίθεται θέμα χιλιομετροχρέωσης και το ύψος του διοδίου καθορίζεται από τη σύμβαση του 1996, καθώς και η υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας.
Δεν θα ισχύσει επίσης στην Αττική οδό, όπου εφαρμόζεται ενιαία τιμή διοδίου ανεξάρτητα από την απόσταση που διανύει ένα όχημα, αλλά η αλλαγή του μοντέλου εκτιμάται ότι θα φέρει ακόμη περισσότερα οχήματα στο τμήμα από τη Μεταμόρφωση ως τη Δουκ. Πλακεντίας, όπου ήδη υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος.
Και στις τρεις περιπτώσεις οι οδηγοί θα πληρώνουν διόδια με ηλεκτρονική χρέωση, χωρίς να σταματούν στους σταθμούς πληρωμής.
Τα νέα διόδια θα είναι δύο «ταχυτήτων».
«Επικίνδυνη» αύξηση στις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το efsyn:
■ Τα Ι.Χ. θα πληρώνουν ανάλογα με την απόσταση που διανύουν, με βάση ενιαία τιμή ανά χιλιόμετρο. Η καταγραφή θα γίνεται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας, με βάση την πινακίδα του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο θα οριοθετείται το ταξίδι σε κάθε κομμάτι του αυτοκινητόδρομου και η χρέωση θα γίνεται με βάση τα προβλεπόμενα στη σύμβαση.
Το νέο σύστημα θα καταργήσει τις ουρές στους σταθμούς διοδίων, αλλά και τα διαφορετικά e-pass, τις συσκευές αυτόματης χρέωσης που χορηγούν οι εργολάβοι των αυτοκινητόδρομων και λειτουργούν με προπληρωμένη χρέωση.
■ Τα επαγγελματικά οχήματα όλων των κατηγοριών θα χρεώνονται με βάση δύο παραμέτρους, την απόσταση αλλά και τη διάρκεια του ταξιδιού, που είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τα υπόλοιπα οχήματα γιατί υπάρχει «κόφτης» και το όριο ταχύτητας δεν υπερβαίνει τα 90 χλμ. την ώρα.
Οι τιμές των διοδίων θα είναι υψηλότερες για να αντισταθμίζουν τις μεγαλύτερες φθορές που προκαλούν στο οδόστρωμα. Οι ιδιοκτήτες τους θα είναι υποχρεωμένοι να εφοδιάσουν τα οχήματα με ειδική συσκευή, που θα επιτρέπει την καταγραφή της θέσης και της πορείας του κάθε οχήματος με τη βοήθεια δορυφόρων.