Σταθερά υψηλέή παραμένει η τιμή της βενζίνης, αγγίζοντας μάλιστα τα 2 ευρώ στα 100 οκτάνια.
Μετά την παραδοχή του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη, ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να μειώσει για φέτος τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα, η βενζίνη απλά συνεχίζει την ανοδική πορεία.
Διαβάστε ακόμα:
«Λαβράκια» έβγαλε η ΑΑΔΕ από τους φοροελέγχους
«Αν δεν μειωθούν οι ειδικοί φόροι, η βενζίνη θα φτάσει 2,5 ευρώ», τονίζει στον Ελεύθερο Τύπο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) Γιώργος Ασμάτογλου, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου.
Οπως σημείωσε ο κ. Ασμάτογλου, ήδη στα νησιά η τιμή της βενζίνης έχει υπερβεί τα 2 ευρώ, ενώ ολοένα και πληθαίνουν οι «εξορμήσεις» εκτός συνόρων για να γεμίσει το ντεπόζιτο. Χαρακτηριστικό της τεράστιας ανόδου, όπως εξήγησε ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, είναι ότι πέρσι τέτοια περίοδο η τιμή του πετρελαίου ήταν 49 ευρώ το βαρέλι, ενώ τώρα έχει φτάσει τα 80 ευρώ.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Καυσίμων, η μέση τιμή της αμόλυβδης αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα 1,645 ευρώ ανά λίτρο (95 οκτανίων), που στην ουσία σημαίνει πως οι πραγματικές τιμές αγγίζουν τα 2 ευρώ το λίτρο.
Σημειώνεται ότι η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 31,05%, από τους φόρους, σταθερούς και μεταβλητούς, κατά 63,21% και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιριών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 5,73%. Αυτό με πιο απλά λόγια σημαίνει ότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης είναι στο 1,0143 ευρώ.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), αυτό οφείλεται στο κόστος μεταφοράς προς τα νησιά, το οποίο είναι ιδιαίτερα αυξημένο σε σχέση με το κόστος στις χερσαίες περιοχές και πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν σε κάθε υπολογισμό, κάτι το οποίο δεν γίνεται πάντα.
Οι τιμές στα καύσιμα να παραμένουν στα ύψη, η χώρα να λαμβάνει την 3η θέση με την πιο υψηλή τιμή βενζίνης της Ευρώπης.