Του Πέτρου Καρσιώτη Σοκ προκαλούν τα αποτελέσματα συστηματικών ελέγχων της Τροχαίας Αττικής, για τον εντοπισμό οδηγών που είχαν πιάσει το τιμόνι, ενώ βρίσκονταν υπό την επίδραση αλκοόλ. Όπως προκύπτει από τους ελέγχους τριών μόνο συνεχόμενων ημερών, περίπου ένας στους δέκα οδηγούς παντός είδους τροχοφόρων, ιδιαίτερα αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, οδηγούσε έχοντας καταναλώσει ποσότητα αλκοόλ, άνω του […]
Του Πέτρου Καρσιώτη
Σοκ προκαλούν τα αποτελέσματα συστηματικών ελέγχων της Τροχαίας Αττικής, για τον εντοπισμό οδηγών που είχαν πιάσει το τιμόνι, ενώ βρίσκονταν υπό την επίδραση αλκοόλ.
Όπως προκύπτει από τους ελέγχους τριών μόνο συνεχόμενων ημερών, περίπου ένας στους δέκα οδηγούς παντός είδους τροχοφόρων, ιδιαίτερα αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, οδηγούσε έχοντας καταναλώσει ποσότητα αλκοόλ, άνω του επιτρεπομένου ορίου!
Συγκεκριμένα, στη διάρκεια της στοχευμένης εξόρμησης ομάδων τροχονόμων, που έλαβε χώρα σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου της Αττικής και σε σημεία κοντά σε πάσης φύσης νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, εστιατόρια και κλαμπ, κλήθηκαν για αλκοτέστ, 2.145 οδηγοί.
Η δυσάρεστη έκπληξη ήρθε με τα αποτελέσματα, όταν διαπιστώθηκε ότι οι διακόσιοι από τους ελεγχθέντες, βρίσκονταν, αναφέρει η Τροχαία σε επίσημη ανακοίνωση, υπό την επίδραση οινοπνεύματος.
Πιο αναλυτικά, διαπιστώθηκε ότι η συγκέντρωση οινοπνεύματος στον εκπνεόμενο αέρα ήταν:
- Σε 31 οδηγούς, άνω των 0,60 ml / lt (πλημμέλημα).
- Σε 36 οδηγούς, άνω των 0,40 ml / lt.
- Σε 97 οδηγούς, άνω των 0,25 ml / lt.
- Σε 36 οδηγούς ειδικών κατηγοριών (μοτοσυκλέτες, νέοι οδηγοί), άνω των 0,10 ml /lt.
Όμως, δεν ήταν μόνο ο επιβαρυντικός παράγοντας του αλκοόλ.
Ακόμη, στη διάρκεια των ελέγχων, ακινητοποιήθηκαν 191 οχήματα και αφαιρέθηκαν:
- 489 πινακίδες κυκλοφορίας
- 468 άδειες ικανότητας οδήγησης
- 462 άδειες κυκλοφορίας
Όλα αυτά τα ανησυχητικά έρχονται λίγες μόνο ημέρες από τη δημοσιοποίηση επίσημων στοιχείων της Τροχαίας ότι η χρήση αλκοόλ ευθύνεται για το 20% – 30% των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων!
Και είναι διπλά κρίμα, γιατί τα στατιστικά στοιχεία τουλάχιστον δείχνουν ότι έχει υπάρξει σημαντική μείωση του συνολικού αριθμού των τροχαίων σε σχέση με όσα συνέβαιναν προηγούμενα χρόνια.
Η πρόσφατη τροποποίηση του ΚΟΚ επέφερε τις εξής αλλαγές:
Μειώθηκαν τα διοικητικά πρόστιμα κατά 50%, με εξαίρεση τις εξής παραβάσεις, για τις οποίες τα διοικητικά πρόστιμα παραμένουν ως έχουν σήμερα:
– Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος (200 ευρώ, 700 ευρώ και 90 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης ή πλημ/μα και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 6 μήνες, κατά περίπτωση),
– Παραβίαση ρυθμιστικής πινακίδας Ρ-2 (Υποχρεωτική διακοπή πορείας – ΣΤΟΠ) (700 ευρώ και 20 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης και στοιχείων κυκλοφορίας),
– Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη (700 ευρώ και 60 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης και 20 ημέρες των στοιχείων κυκλοφορίας),
– Οδήγηση οδικών οχημάτων για επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμό, ανταγωνισμό ή τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων (700 ευρώ και 30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης και στοιχείων κυκλοφορίας),
– Παράλειψη ή πλημμελής σήμανση εργασιών που εκτελούνται στις οδούς (1.500 ευρώ και πταίσμα).
– Αντικανονική προσπέραση οχημάτων (700 ευρώ και 20 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης και στοιχείων κυκλοφορίας).
Στον οδηγό ο οποίος θα διαπράξει οποιαδήποτε από τις παραπάνω έξι παραβάσεις, για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε ετών, η άδεια οδήγησης θα αφαιρείται δια βίου.
Παράλληλα, οι παραβάσεις για τις οποίες αφαιρούνται επιτόπου τα στοιχεία κυκλοφορίας και η άδεια οδήγησης, για εξήντα ημέρες, χωρίς την επιβολή προστίμου, είναι οι εξής:
– Χρήση κινητού τηλεφώνου εν κινήσει χωρίς ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας ή χωρίς να είναι αυτό τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.
– Παρεμπόδιση ραμπών διάβασης ΑμεΑ ή στάθμευση σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ.
– Χρήση με οποιονδήποτε τρόπο της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), έστω και για ελάχιστο χρόνο.
– Κίνηση βαρέων οχημάτων στην αριστερή λωρίδα ή χρήση αυτής για προσπέραση (αφαίρεση μόνο της άδειας οδήγησης).
– Απόρριψη εκτός του οχήματος αντικειμένων ή ουσιών που ρυπαίνουν ή που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά ή ατύχημα.
– Οδηγοί οι οποίοι παραβιάζουν τις διατάξεις για τη χρήση ζώνης ασφαλείας.
– Οδηγοί οι οποίοι παραβιάζουν τις διατάξεις για τη χρήση προστατευτικού κράνους.
– Μη μέριμνα οδηγού για χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών.
Για τις προαναφερθείσες παραβάσεις, σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε διάστημα έξι μηνών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για διπλάσιο χρονικό διάστημα και ο οδηγός υποχρεούται σε επανεξέταση για την επαναχορήγησή της.
Δείτε ακόμη:
Οι διαρρήκτες των σούπερ μάρκετ με τις… σχάρες