Η «καθαρή» απόδοση ενός καυσίμου δεν μετριέται μόνο σε όρους οικονομίας και εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και σε όρους μείωσης ρύπων. Στην ΕΕ οι μεταφορές ευθύνονται για το 20% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Από αυτές το 12% προέρχεται από την κίνηση με ιδιωτικό αυτοκίνητο. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η βαριά βιομηχανία εκπέμπει το 50% […]
Η «καθαρή» απόδοση ενός καυσίμου δεν μετριέται μόνο σε όρους οικονομίας και εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και σε όρους μείωσης ρύπων. Στην ΕΕ οι μεταφορές ευθύνονται για το 20% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Από αυτές το 12% προέρχεται από την κίνηση με ιδιωτικό αυτοκίνητο. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η βαριά βιομηχανία εκπέμπει το 50% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ετησίως. Το υπόλοιπο προέρχεται από τη γεωργία, τις καύσεις στις κατοικίες, την ψύξη και τις μεταφορές.
Οι ανθρώπινες δραστηριότητες (αποψίλωση δασών, βιομηχανίες, μεταφορές) έχουν προκαλέσει αύξηση της ατμοσφαιρικής συγκέντρωσης του διοξειδίου του άνθρακα. Οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα ανέρχονται σήμερα σε 27 δισ. τόνους ετησίως. Όπως είναι γνωστό, η παρατεταμένη έκθεση ακόμη και σε μέτριες συγκεντρώσεις μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας. Εξυπακούεται και η βλάβη του περιβάλλοντος.
Ποια είναι η λύση
Η λύση για την αντιμετώπιση των επιβλαβών επιπτώσεων των ρύπων στο περιβάλλον και την υγεία είναι να «χτυπήσουμε στην καρδιά του προβλήματος». Αυτή δεν είναι άλλη από την αντικατάσταση των ρυπογόνων συμβατικών καυσίμων από καθαρότερα. Το φυσικό αέριο, θεωρείται ως το «καθαρότερο» καύσιμο της νέας εποχής, καθώς είναι το πιο καθαρό εναλλακτικό καύσιμο, εκπέμποντας ως 30% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου.
Σύμφωνα με το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), τα οχήματα φυσικού αερίου είναι πολύ φιλικά προς το περιβάλλον αναφορικά με τις εκπομπές αερίων ρύπων. Δηλαδή τις εκπομπές που επιβαρύνουν την ανθρώπινη υγεία όπως τα ιπτάμενα σωματίδια (PM), το μονοξείδιο του άνθρακα (CO), τα οξείδια του αζώτου (NOx) και των καρκινογόνων υδρογονανθράκων (HC). Τα οχήματα φυσικού αερίου έχουν σχεδόν μηδενικές εκπομπές σωματιδίων. Το γεγονός αυτό τους δίνει μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των πετρελαιοκίνητων. Επίσης αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους αντικατάστασης βαρέων οχημάτων diesel με αντίστοιχα φυσικού αερίου.
Όσον αφορά στην αεριοκίνηση, με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται -25% CO2, -35% μικροσωματίδια, -75% αρωματικοί υδρογονάνθρακες και -53% οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη. Η ΔΕΠΑ είναι η πρώτη εταιρεία που εισήγαγε το φυσικό αέριο στην Ελλάδα και επενδύει σε υποδομές διασύνδεσης της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών. Έτσιι καθιστά το οικονομικό «πράσινο καύσιμο» προσβάσιμο σε χιλιάδες νοικοκυριά, επιχειρήσεις και βιομηχανίες. Η τεχνολογία του φυσικού αερίου επιτρέπει να αντιμετωπίσουμε συνολικά την κλιματική αλλαγή και αναγνωρίζεται ως η κατεξοχήν τεχνολογία που πρέπει να χρησιμοποιηθεί για τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχουν τεθεί μέχρι το 2050.
Το φυσικό αέριο οδηγεί σε ένα «καθαρότερο μέλλον»
Το φυσικό αέριο οδηγεί σε ένα καθαρότερο μέλλον και αυτή η παραδοχή αποτελεί το βασικό μότο του οργανισμού Gas Infrastructure Europe (GIE), ο οποίος σε πρόσφατη έκθεσή του αναφέρεται στη συμβολή του φυσικού αερίου στη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Όπως αναφέρει, το φυσικό αέριο είναι η «πράσινη» λύση, η οποία μπορεί να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα της ενέργειας και των μεταφορών χωρίς μάλιστα να χρειάζεται να δημιουργηθούν επιπλέον υποδομές.
Όπως τονίζει, η τεχνολογία του φυσικού αερίου είναι από μόνη της εξαιρετικά αποτελεσματική. Μπορεί να επιφέρει αποτελέσματα εκμεταλλευόμενη τις ήδη υπάρχουσες υποδομές σε ολόκληρη την Ευρώπη: οι αγωγοί, τα σημεία αποθήκευσης και οι τερματικοί σταθμοί LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου) αποτελούν ήδη μια βιώσιμη λύση για όλη την Ευρώπη. Η τεχνολογία του φυσικού αερίου επιτρέπει να αντιμετωπίσουμε συνολικά την κλιματική αλλαγή. Ήδη αναγνωρίζεται ως η κατεξοχήν τεχνολογία που πρέπει να χρησιμοποιηθεί για τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχουν τεθεί μέχρι το 2050. Ακόμη, το φυσικό αέριο έχει μεγάλη δυναμική όσον αφορά στη χρήση του σε βαρέα οχήματα και πλοία. Κι αυτό γιατί επιτρέπει όχι μόνο τη μείωση των ρύπων, αλλά και της ηχορύπανσης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«Ανάσα» για τους συνεπείς καταναλωτές στο φυσικό αέριο
Το φυσικό αέριο είναι η καθαρότερη πηγή πρωτογενούς ενέργειας, μετά τις ανανεώσιμες μορφές
- Τα μεγέθη των εκπεμπόμενων ρύπων είναι μικρότερα σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα
- Με την υποκατάσταση ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο στις οικιακές και εμπορικές χρήσεις αποφεύγονται οι απώλειες μετατροπής του σε ηλεκτρική ενέργεια καθώς και στη μεταφορά της.
- Η χρήση φυσικού αερίου σε μονάδες συνδυασμένου κύκλου έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του βαθμού απόδοσης παραγωγής ηλεκτρισμού. Το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 60% έναντι 35-40% των συμβατικών ηλεκτροπαραγωγικών σταθμών.
- Η χρήση του φυσικού αερίου θα έχει σημαντικές θετικές επιδράσεις στη δομή του ενεργειακού ισοζυγίου της χώρας. Κι αυτό γιατί μειώνει την εξάρτηση από το πετρέλαιο.
«Ο άνθρακας, ήδη ευθύνεται για περίπου το 7% της απορρόφησης νερού παγκοσμίως. Με αυτούς τους ρυθμούς η ποσότητα αυτή θα διπλασιαστεί στα επόμενα 20 χρόνια» καταγγέλλει η Greenpeace. Μάλιστα, η κρίση γύρω από το νερό αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή που θα αντιμετωπίσει ο πλανήτης στα επόμενα 10 χρόνια.
Σύμφωνα με την Greenpeace, η ασφάλεια του νερού είναι μία από τις πιο απτές και μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ανθρωπότητα. Όπως επισημαίνει, οι κυβερνήσεις, τα Ηνωμένα Έθνη και άλλοι διεθνείς οργανισμοί, όπως επίσης και οι τομείς ενέργειας και νερού, ήδη αναγνωρίζουν τη μεγάλη αρπαγή του νερού από τη βιομηχανία άνθρακα. Ωστόσο, εθελοτυφλούν προτάσσοντας ψεύτικες λύσεις όπως ο ″καθαρός″ άνθρακας, η αεριοποίηση του άνθρακα και η δέσμευση και αποθήκευση του άνθρακα (CCS)».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Για λόγους οικονομίας… κινούμαστε με φυσικό αέριο
Οι έξι λόγοι για να οδηγήσετε τώρα με φυσικό αέριο
Η προτίμηση 20.000.000 οδηγών παγκοσμίως και η παροχή κινήτρων προς τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες για χρήση φυσικού αερίου στους επαγγελματικούς στόλους και τα ΙΧ, δείχνει την γοργή ανάπτυξη της αεριοκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο. Η οδήγηση με φυσικό αέριο επιτυγχάνει πάνω από 58% οικονομία σε σχέση με τη βενζίνη. Επίσης πάνω από 30% σε σχέση με το πετρέλαιο. Ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,47 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, 1,3 λίτρα ντίζελ και 2 λίτρα υγραερίου. Από τεχνικής πλευράς, το φυσικό αέριο έχει υψηλό αντικροτικό βαθμό με 130 οκτάνια. Το γεγονός αυτό αποκλείει τις αυταναφλέξεις και το κατατάσσει ως το ασφαλέστερο καύσιμο κίνησης. Επιπλέον, οι δεξαμενές αποθήκευσής του κατασκευάζονται κάτω από τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας.
- Είναι οικονομικό
Οδηγώντας ένα όχημα με Φυσικό Αέριο επιτυγχάνει κανείς μεγάλη οικονομία στο κόστος καυσίμου ανά χλμ.
- Καθαρό
Δεν μπορεί να νοθευτεί. Η παροχή του γίνεται με ειδικούς αγωγούς απ’ ευθείας από το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου σε ειδικό εξοπλισμό στα πρατήρια.
- Ποιοτικό
Υπόκειται σε συνεχείς ελέγχους. Η σύσταση και οι φυσικοχημικές ιδιότητες του Φυσικού Αερίου κίνησης στην Ελλάδα ανταποκρίνονται στο μέγιστο βαθμό σε όλες τις ισχύουσες προδιαγραφές.
- Ασφαλές
Είναι ελαφρύτερο από τον αέρα, δεν είναι τοξικό και διαχέεται γρήγορα. Θεωρείται από τα ασφαλέστερα καύσιμα κίνησης που χρησιμοποιούνται σήμερα στις μεταφορές. Έχει υψηλότερη θερμοκρασία ανάφλεξης συγκριτικά με τη βενζίνη και το πετρέλαιο, κάτι που μειώνει τις πιθανότητες τυχαίας ανάφλεξης.
- Αθόρυβο
Η καύση του είναι κατά 50% πιο αθόρυβη σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
- Φιλικό για το περιβάλλον, την εποχή που περνά «κρίση».