Η συμφωνία Τσίπρα-Ζάεφ για το ονοματολογικό προκάλεσε πολλές αντιδράσεις στην ελληνική κοινωνία, αλλά υπάρχουν και οι επιχειρηματίες που μόλις τη διάβασαν έχασαν τον ύπνο τους. Πρόκειται για επιχειρηματίες, κυρίως από τη Βόρεια Ελλάδα, οι εταιρίες των οποίων είτε φέρουν στον τίτλο τους τη λέξη Μακεδονία, είτε έχουν εμπορικό σήμα με τη λέξη Μακεδονία, είτε τα […]
Η συμφωνία Τσίπρα-Ζάεφ για το ονοματολογικό προκάλεσε πολλές αντιδράσεις στην ελληνική κοινωνία, αλλά υπάρχουν και οι επιχειρηματίες που μόλις τη διάβασαν έχασαν τον ύπνο τους.
Πρόκειται για επιχειρηματίες, κυρίως από τη Βόρεια Ελλάδα, οι εταιρίες των οποίων είτε φέρουν στον τίτλο τους τη λέξη Μακεδονία, είτε έχουν εμπορικό σήμα με τη λέξη Μακεδονία, είτε τα προϊόντα προέρχονται από τη μακεδονική γη, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου.
Μίχαλος για «Μακεδονία»: «Μας ανήκει αποκλειστικά ο όρος»
Πέρα από το γνωστό μακεδονικό χαλβά, σε μπελάδες έχουν μπει οι πιπεριές Φλωρίνης που στο εξωτερικό είναι γνωστές ως μακεδονικές, το πράσινο μακεδονικό πιπεράκι, τα μακεδονικά κρασιά διαφόρων εταιριών, τα διάφορα συσκευασμένα τρόφιμα υπό τον τίτλο «Μακεδονική Γη», μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού, ταχίνι, έτοιμα φαγητά σε κονσέρβα, λαχανικά σε βάζο, τουρσιά, τοματοειδή και κομπόστες που διατίθενται στο εμπόριο υπό τον εμπορικό τίτλο «Μακεδονική», η Μακεδονική Βιομηχανία Σωλήνων, τα Μακεδονικά Ζαχαρωτά ακόμη και τα Μακεδονικά Μάρμαρα!
Είναι πραγματικά δεκάδες οι εταιρίες στη Βόρεια Ελλάδα που χρησιμοποιούν τη λέξη Μακεδονία ή παράγωγό της, είτε στον τίτλο τους είτε στα προϊόντα τους.
Νέες αποκαλύψεις από Καμμένο για Σκοπιανό και ανταλλάγματα (vid)
Αυτό που προκάλεσε την αγωνία και την ανασφάλεια στους Ελληνες επιχειρηματίες είναι η παράγραφος που αναφέρεται στο επίμαχο ζήτημα και έχει συμφωνηθεί μεταξύ των δύο πρωθυπουργών.
Συγκεκριμένα αναφέρει: «Σε σχέση με τα προαναφερόμενα ονόματα και ορολογίες στις εμπορικές ονομασίες (commercial names), τα εμπορικά σήματα και τις επωνυμίες (trademarks και brand names), τα Μέρη συμφωνούν να υποστηρίξουν και να ενθαρρύνουν τις επιχειρηματικές κοινότητές τους να θεσμοθετήσουν έναν ειλικρινή, δομημένο και με καλή πίστη διάλογο, στο πλαίσιο του οποίου θα επιδιώξουν και θα βρουν αμοιβαίως αποδεκτές λύσεις στα θέματα που πηγάζουν από τις εμπορικές ονομασίες (commercial names), τα εμπορικά σήματα και τις επωνυμίες (trademarks και brand names) και όλα τα σχετικά ζητήματα σε διμερές και διεθνές επίπεδο».
Κοινωνικός Τουρισμός 2018: Λήγει η προθεσμία – Ποιοι οι δικαιούχοι
«Για την υλοποίηση των προαναφερόμενων προνοιών, θα δημιουργηθεί μια διεθνής ομάδα ειδικών η οποία θα αποτελείται από εκπροσώπους των δύο κρατών στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης με την κατάλληλη συνεισφορά των Ηνωμένων Εθνών και του ΔΟΤ. Αυτή η ομάδα ειδικών θα συγκροτηθεί εντός του 2019 και θα ολοκληρώσει την εργασία της εντός τριών ετών».
Στην πράξη αυτό σημαίνει πως αν εγκριθεί η συμφωνία και ξεκινήσει η εφαρμογή της, η ελληνική κυβέρνηση καλεί τους επιχειρηματίες να κάνουν «έναν ειλικρινή, δομημένο και με καλή πίστη διάλογο» με τους Σκοπιανούς, και με παρατηρητές ξένους αξιωματούχους, προκειμένου να λυθεί το μυστήριο του… χαλβά και άλλων ντόπιων προϊόντων.