Πτώση των βάσεων αναμένεται να φέρουν οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων στα περισσότερα μαθήματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες ολοκληρώνονται για τα ΓΕΛ την Τρίτη, 19 Ιουνίου.
Οι καθηγητές εκτιμούν ότι η πτώση των βάσεων θα είναι μεγαλύτερη στα τμήματα του 2ου και του 4ου Επιστημονικού Πεδίου και περίπου σταθερές στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο με πιθανή άνοδο στα παιδαγωγικά τμήματα, αναφέρει η εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής».
Φυσικά είναι πολύ νωρίς για να γίνουν σοβαρές εκτιμήσεις σχετικά με τις βάσεις, με δεδομένο ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι Πανελλαδικές Εξετάσεις καθώς την Τρίτη οι μαθητές θα εξετασθούν στη Βιολογία, το οποίο είναι μάθημα-ρυθμιστής για τις σχολές υψηλής ζήτησης του 3ου Πεδίου και άρα δεν υπάρχουν εκτιμήσεις για το 3ο ΕΠ.
Αυτήν τη στιγμή, πάντως, οι πρώτες εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών όσον αφορά στις επιδόσεις των μαθητών δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για τα μαθήματα στα οποία μέχρι τώρα εξετάστηκαν, και γι’ αυτόν τον λόγο εκτιμούν ότι θα υπάρχει μια πτωτική πορεία των βάσεων, όχι όμως σε όλες τις σχολές -όπως έχει συμβεί πολλές φορές στο παρελθόν- αλλά όπως περίπου έγινε και πέρυσι.
Φέτος υπάρχει και ακόμα ένας «άγνωστος Χ» που θα επηρεάσει την κίνηση των βάσεων. Το νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, για το οποίο δεν μπορεί να υπολογιστεί πόσοι και ποιοι υποψήφιοι θα επιλέξουν τα τμήματα του.
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, ανά μάθημα η εικόνα έχει ως εξής:
Νεοελληνική Γλώσσα
Το κείμενο του Μαρωνίτη για τη σχέση Παιδείας και Εκπαίδευσης μπορεί να χαρακτηρίζεται βατό, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι μαθητές θα αριστεύσουν, σημειώνει το δημοσίευμα. Όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, οι περισσότεροι συνωστίζονται σε βαθμολογίες 13-15 ενώ τα άριστα θα είναι δυσεύρετα. Είναι χαρακτηριστικό ότι και πέρυσι που τα θέματα επίσης είχαν χαρακτηριστεί βατά, άριστα (19-20) πήραν μόνο… 66 άτομα!
Αρχαία Ελληνικά
Οι καθηγητές εκτιμούν ότι τα θέματα ήταν δυσκολότερα από πέρυσι και ειδικά το αδίδακτο κείμενο. Σύμφωνα με τους φιλολόγους, η επιλογή του προς μετάφραση αδίδακτου κειμένου από τη Ρητορική του Αριστοτέλους προϋποθέτει -για την απόδοση σε δόκιμο νεοελληνικό λόγο- εξοικείωση με την ορολογία αυτού του ιδιαίτερα απαιτητικού θεωρητικού κειμένου.
Στο διδαγμένο κείμενο ζητήθηκε απόσπασμα από την Πολιτεία του Πλάτωνα, έργο που είχε να εξεταστεί αρκετά χρόνια σε πανελλαδικό επίπεδο αλλά οι ερμηνευτικές ερωτήσεις δεν παρουσίαζαν καμία ιδιαίτερη δυσκολία, ενώ για πρώτη φορά η ερώτηση εισαγωγής είχε τη μορφή αντιστοίχισης. Πέρυσι, περίπου το 40% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση.
Βαθμούς από 18 έως 2ο έγραψε μόνο ένα ποσοστό που δεν ξεπέρασε το 2,5%, δηλαδή κοντά στα 800 άτομα από τα συνολικά 30.379 που διαγωνίστηκαν στο μάθημα!
Μαθηματικά
Οι μαθηματικοί λένε ότι ο αυξημένος βαθμός δυσκολίας επικεντρώθηκε στα τελευταία ερωτήματα για όσους στόχευαν σε έναν πολύ υψηλό βαθμό και ότι ο χρόνος επίλυσης ήταν οριακός. Το θέμα Δ ήταν απαιτητικό, για άριστα προετοιμασμένους μαθητές.
Ιστορία Προσανατολισμού
Και στην Ιστορία Προσανατολισμού τα θέματα ήταν δυσκολότερα από πέρυσι. Απαιτούσαν καλή γνώση του σχολικού βιβλίου και κυρίως κριτική και αφαιρετική ικανότητα. Ειδικά τα θέματα Γ1 και Δ1 απαιτούσαν προσεκτικό χειρισμό και συνθετική δεξιότητα. Αξιοσημείωτο είναι ότι στο θέμα Γ1 η διατύπωση των ερωτημάτων δεν οδηγούσε με σαφήνεια τον υποψήφιο σε ασφαλή επιλογή του περιεχομένου της απάντησης.
Φυσική Προσανατολισμού
Γενικότερα τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα περσινά. Μεγάλο μέρος της ύλης ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, με αιχμή το Δ4 που απευθυνόταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και ήταν εξαιρετικά σύνθετο.
Λατινικά, Χημεία, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Τα μαθήματα αυτά εξετάστηκαν στις 15/06. Συνεπώς η βαθμολόγηση δεν έχει ξεκινήσει και δεν υπάρχουν στοιχεία από τα βαθμολογικά κέντρα. Πάντως οι καθηγητές εκτιμούν ότι και στα τρία μαθήματα δεν υπήρξαν σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς το επίπεδο δυσκολίας.
Διαβάστε ακόμη: