Αίσθηση προκαλεί το κόστος των ταξιδιών που έκανε ο Πάνος Καμμένος από την ανάληψη των καθηκόντων του, τον Ιανουάριο 2015 μέχρι τώρα.
Συνολικά, 120 ταξίδια με κυβερνητικά αεροσκάφη, 460 ώρες στον «αέρα» και περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ μόνο για καύσιμα το κόστος.
Φυσικά, με χρήματα του Δημοσίου.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με το ΦΕΚ 535/16.02.2018, τα καύσιμα πτήσης μίας ώρας με το Gulfstream, το οποίο μεταφέρει συνήθως τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό και τους υπουργούς Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας όταν χρειάζεται, στοιχίζει 5.500 ευρώ, με τα Embraer περί τα 5.000 ευρώ και με το C-130 7.300 ευρώ.
Δηλαδή μια επίσκεψη στο Νέο Δελχί κοστίζει περίπου 70.000 ευρώ, στην Μπραζίλια 137.500 ευρώ, στην Τζακάρτα 50.000 ευρώ, στο Ερεβάν 55.000 ευρώ. Το 2017 ο κ. Καμμένος μετέτρεψε το Gulfstream σε ταξί.
Κείμενα του υπουργείου με τον όρο «λαθρομετανάστευση» ανάβουν «φωτιές»
Αναλυτικά σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το «Βήμα της Κυριακής»
Στις 18-22 Ιανουαρίου πήγε στην Ουάσιγκτον (20 ώρες πτήσεις πηγαινέλα x 5.500 ευρώ η ώρα = 110.000 ευρώ). Tον Φεβρουάριο έκανε ταξίδι διάρκειας τριών ημερών Αθήνα – Βρυξέλλες – Μόναχο – Αμπου Ντάμπι – Αθήνα (16 ώρες πτήσης x 5.500 = 88.000 ευρώ).
Τον Μάρτιο πήγε ξανά στην Ουάσιγκτον, άλλα 110.000 ευρώ η πτήση με το Gulfstream. Τον Σεπτέμβριο πήγε στη Ρίγα και στο Ταλίν με Embraer, διάρκεια πτήσης 11 ώρες x 5.000 ευρώ = 55.000 ευρώ.
Στις 10 και 11 Οκτωβρίου 2017 επισκέφθηκε τη Βραζιλία όπου εκτός από συνάντηση με τον βραζιλιάνο ομόλογό του (που του είχε απευθύνει και τη σχετική πρόσκληση) επισκέφθηκε και τις εγκαταστάσεις της Embraer.
Η πτήση διήρκεσε 25 ώρες και κόστισε 137.500 ευρώ. Τον Νοέμβριο επισκέφθηκε το Ντουμπάι (10 ώρες πτήση x 5.500 = 55.000 ευρώ) και τον Δεκέμβριο τον Καναδά για τη Σύνοδο των υπουργών Αμυνας του ΟΗΕ. Η πτήση Αθήνα – Βρυξέλλες – Βανκούβερ – Ρεγγίνα – Αθήνα διήρκεσε 26 ώρες και κόστισε 143.000 ευρώ. Το 2018 ξεκίνησε με κοντινές επισκέψεις στη Βηρυτό, στη Σόφια, στο Μόναχο, στη Βαρσοβία, στο Βουκουρέστι, στο Κάιρο, πάντα με το Gulfstream.
Πραγματοποίησε όμως και ένα ταξίδι στο Ερεβάν (Αρμενία) τον Μάρτιο, με διάρκεια πτήσης 10 ώρες και κόστος 55.000 ευρώ, για συναντήσεις με επισήμους και την έκθεση «ArmHiTec 2018» και άλλο ένα στην Αστάνα (Καζακστάν), τον Μάιο, με όμοιο πρόγραμμα και επίσκεψη στην έκθεση «Kadex 2018».
Σε μια απόπειρα να δικαιολογήσει τα έξοδα της πτήσης με το κυβερνητικό αεροσκάφος, ο κ. Καμμένος φρόντιζε να υπογράφει και ένα σύμφωνο συνεργασίας όπου πήγαινε, γράφει το δημοσίευμα.
Για ένα ταξίδι στη Σόφια το εισιτήριο στοιχίζει περί τα 200 ευρώ, η μετάβαση με το κυβερνητικό αεροσκάφος φθάνει τις 11.000 ευρώ η πτήση. Αντίστοιχα για τη Λάρνακα η business class κοστίζει περί τα 700 ευρώ το άτομο ενώ η πτήση με το Embraer 15.000 ευρώ, για το Αμμάν η business class περί τα 800 ευρώ ενώ με τα κυβερνητικά αεροσκάφη ή με σκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας από 24.000 έως 33.000 ευρώ.
Το ΓΕΑ εξέδωσε ανακοίνωση για διευκρινίσεις
Σε ανακοίνωσή του πάντως, με αφορμή το δημοσίευμα του «Βήματος», το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας τονίζει πως όσα αναφέρονται για τη χρήση του αεροσκάφους Gulfstream, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, «αναφορικά με το εμφανιζόμενο κόστος ανά ώρα πτήσης, το οποίο προορίζεται για την πιθανή χρήση από τρίτους καθώς εμπεριέχει πάγια κόστη, όπως μισθούς Ιπταμένων και προσωπικού υποστήριξης των πτήσεων, φύλλα πορείας κ.λ.π, όπως επίσης δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ο εμφανιζόμενος, στο δημοσίευμα, αριθμός αποστολών/δρομολογίων και ωρών πτήσης».
Όσον αφορά τη διαρροή στοιχείων στον Τύπο, το ΓΕΑ έχει διατάξει ήδη Ένορκη Διοικητική Εξέταση.
Η απάντηση του «Βήματος»
Αν τα στοιχεία του ρεπορτάζ είναι ψεύτικα, τότε γιατί διατάχθηκε ΕΔΕ; Αλλά ούτε ΕΔΕ χρειάζεται να κάνει το ΓΕΑ.
Τα στοιχεία του ρεπορτάζ “διέρρευσαν” από τα δελτία Τύπου του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στην ιστοσελίδα του οποίου ανακοινώνονται τα ταξίδια του υπουργού με φωτογραφίες και όλες τις λεπτομέρειες, και από το ΦΕΚ.
Δηλαδή από δημόσιες πηγές, τις οποίες μπορεί να ψάξει ο καθένας αρκεί να διαθέσει χρόνο και υπομονή, απαντά η εφημερίδα.