Η τεράστια διαφορά μεταξύ των αριθμών που αφορούν την πραγματική κατανάλωση καυσίμου για κάθε αυτοκίνητο σε σχέση με τα όσα λέει ο κατασκευαστής, είναι σαφώς ένα από τα πιο μεγάλα «παράπονα» των οδηγών.
Αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΕ αλλάζουν πλέον τον τρόπο μέτρησης της κατανάλωσης και των επικίνδυνων ρύπων.
Είναι, πλέον, απαραίτητο όλα τα μοντέλα να ακολουθούν το πρότυπο Euro 6d-TEMP, το οποίο περιλαμβάνεται στην καθιέρωση του Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) για μέτρηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, που ισχύει για όλες τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων από τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το δημοσίευμα του newsit.
Τέλη κυκλοφορίας: Πώς θα πάρετε πίσω τις πινακίδες
Όπως ο κύκλος που ισχύει μέχρι τώρα New European Driving Cycle, το WLTP είναι μία εργαστηριακή δοκιμή, αλλά ενώ το NEDC προσδιορίζει τις τιμές «στην πόλη, εκτός πόλης και στον μικτό κύκλο» βάσει ενός θεωρητικού προφίλ οδήγησης αυτοκινήτου, το WLTP χρησιμοποιεί «πραγματικά» προφίλ οδήγησης από μία παγκόσμια στατιστική έρευνα.
Ο κύκλος οδήγησης WLTP διαιρείται σε τέσσερα τμήματα με διαφορετικές μέσες ταχύτητες: Χαμηλή, μεσαία, υψηλή και πολύ υψηλή. Κάθε τμήμα περιέχει διάφορες φάσεις οδήγησης, στάσεις, επιτάχυνση και φρενάρισμα που αντικατοπτρίζουν καθημερινά προφίλ οδήγησης.
Κάθε συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου ενός ορισμένου τύπου αυτοκινήτου δοκιμάζεται με τον πιο οικονομικό αλλά και με τον πιο ενεργοβόρο εξοπλισμό. Όταν ξεκίνησε η μετάβαση στο WLTP τον Σεπτέμβριο του 2017, το πρότυπο εκπομπών Euro 6c έγινε υποχρεωτικό για έγκριση τύπου νέων τύπων οχημάτων.
ΚΤΕΟ: Μεγάλες αλλαγές στον έλεγχο των οχημάτων
Τύποι που πληρούν το πρότυπο μετά από επιτυχημένα αποτελέσματα στο Real Driving Emissions test (RDE) λαμβάνουν έγκριση τύπου σύμφωνα με το Euro 6d-TEMP. Το RDE συμπληρώνει το WLTP και μετρά τους ρύπους οχημάτων ενώ κινούνται σε δημόσιους δρόμους.
Το Euro 6c γίνεται υποχρεωτικό για όλα τα νέα ταξινομημένα οχήματα από φέτος τον Σεπτέμβριο, ενώ το Euro 6d-TEMP θα ισχύσει για όλες τις νέες ταξινομήσεις από τον Σεπτέμβριο του 2019.
Επιχείρηση «σκούπα» για τα Euro4 diesel
Το Euro 6d-TEMP έχει παράγοντα συμμόρφωσης NOx 2,1 που είναι το μέγιστο περιθώριο σφάλματος, κατά το οποίο τα αυτοκίνητα επιτρέπεται να υπερβούν το όριο Οξειδίων του Αζώτου (NOx) σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης – μέτρηση στο RDE test.
Το Euro 6d-TEMP θα αντικατασταθεί από το Euro 6d με παράγοντα συμμόρφωσης NOx 1,0 (συν περιθώριο σφάλματος 0,5) από τον Ιανουάριο του 2020 για νέους τύπους και από τον Ιανουάριο του 2021 για νέες ταξινομήσεις.