Τα ηλεκτρονικά διόδια έρχονται… Το νέο σύστημα θα υπολογίζει τα διόδια βάσει αναλογικής (χιλιομετρικής) χρέωσης, με παρακολούθηση της θέσης του οχήματος μέσω δορυφόρου (free-flow GNSS) και με οπτική αναγνώριση πινακίδων. Δηλαδή, τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό […]
Τα ηλεκτρονικά διόδια έρχονται… Το νέο σύστημα θα υπολογίζει τα διόδια βάσει αναλογικής (χιλιομετρικής) χρέωσης, με παρακολούθηση της θέσης του οχήματος μέσω δορυφόρου (free-flow GNSS) και με οπτική αναγνώριση πινακίδων. Δηλαδή, τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Για τα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά κ.τ.λ.) η υποδομή είναι διαφορετική. Προβλέπεται, δηλαδή η τοποθέτηση στα φορτηγά οχήματα μιας «εποχούμενης συσκευής» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων. Αρχικά το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων θα τοποθετηθεί στην Εγνατία Οδό και στη συνέχεια στους αυτοκινητοδρόμους Αιγαίου, Ολυμπία Οδός, Ε-65, Μορέας και Ιόνια Οδός.
Ήδη ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης προχώρησε στην πρόσληψη τεχνικού και νομικού συμβούλου για το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού. Η Diadikasia Business Consulting Σύμβουλοι Επιχειρήσεων και η Δελλής & συνεργάτες δικηγορική εταιρεία, έχουν στη διάθεσή τους έξι μήνες για να ολοκληρώσουν το έργο τους, δηλαδή έως τον Φεβρουάριο του 2019.
Κατά πληροφορίες, «ο σύμβουλος θα υποβοηθά την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων (ΚΣΕΣΠ) το χρηματοοικονομικό και νομικό σύμβουλο του έργου στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του β΄ σταδίου, τη σύνταξη του τεύχους της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων (ΕΣΥ), του τεύχους των Τεχνικών Προδιαγραφών και απαιτήσεων του ηλεκτρονικού συστήματος, καθώς και της κοστολόγησής του. Ακόμη θα προχωρήσει στον προσδιορισμό νομικών παραµέτρων του εγχειρήματος, ιδίως σχετικά με την απαιτούμενη αδειοδότηση από την Αρχή Προστασίας ∆εδοµένων Προσωπικού Χαρακτήρα καθώς και τις λοιπές νομικές και νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνται στο πλαίσιο της εφαρμογής του ηλεκτρονικού συστήματος. Επίσης θα συμβάλει στην κατάρτιση των τευχών του β’ σταδίου του διαγωνισμού και την αντιμετώπιση των νομικών θεμάτων που πιθανόν να ανακύψουν λόγω προσφυγών κατά τη διαδικασία επιλογής του αναδόχου έως και την υπογραφή της σύμβασης. Όμως, θα πρέπει:
- Να υπάρξει η άδεια της Αρχής Προστασίας ∆εδοµένων.
- Να δημιουργηθούν νομικές και νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε το νομικό πλαίσιο να είναι συμβατό με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Να αντιμετωπιστούν νομικά θέματα που ενδέχεται να ανακύψουν λόγω προσφυγών και τέλος φυσικά
- Να ολοκληρωθεί η επιλογή του αναδόχου».