Νέα στοιχεία που περιλαμβάνονται στη δικογραφία για το Μάτι φέρνει στο φως η εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” και ο δημοσιογράφος Παναγιώτης Σπυρόπουλος. Σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας, συγκεκριμένη κατάθεση αντιπύραρχου “δείχνει” προς την κατεύθυνση της παραποίησης στοιχείων για τις κινήσεις οχημάτων και προσώπων που έλαβαν μέρος στην προσπάθεια αντιμετώπισης της πυρκαγιάς στο Μάτι. “Μετά […]
Νέα στοιχεία που περιλαμβάνονται στη δικογραφία για το Μάτι φέρνει στο φως η εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” και ο δημοσιογράφος Παναγιώτης Σπυρόπουλος.
Σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας, συγκεκριμένη κατάθεση αντιπύραρχου “δείχνει” προς την κατεύθυνση της παραποίησης στοιχείων για τις κινήσεις οχημάτων και προσώπων που έλαβαν μέρος στην προσπάθεια αντιμετώπισης της πυρκαγιάς στο Μάτι.
“Μετά λύπης μου διαπίστωσα ότι η εν λόγω λίστα (οχήματα και πρόσωπα της πυροσβεστικής που έλαβαν μέρος στην πυρκαγιά στο Μάτι), ήταν ανακριβής” αναφέρει μεταξύ άλλων στην συμπληρωματική κατάθεση του ο αντιπύραρχος Ι. Κ, διοικητής Πυροσβεστικού Σταθμού των Αθηνών, στις 6 Αυγούστου 2018. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, αυτή η κατάθεση ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλες, προκάλεσε τον σχηματισμό άλλης δικογραφίας για το αδίκημα ψευδούς βεβαίωσης.
Ο αντιπύραρχος είχε καταθέσει αρχικά στις 31 Ιουλίου 2018, οκτώ ημέρες μετά την «Μαύρη Δευτέρα». Έξι ημέρες μετά την αρχική του κατάθεση πήγε αυθορμήτως στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών Ηλία Ζαγοραίο για να καταθέσει συμπληρωματικά.
«Την 3/8/2018 και ημέρα Παρασκευή περί ώρα 21:00 δέχτηκα τηλεφώνημα από τον διοικητή πόλεως Αντιπύραρχο Παναγιωτόπουλο Νικόλαο από το κινητό του 69……… όπου με ενημέρωσε ότι κατόπιν του τότε Υπαρχηγού και νυν Αρχηγού Πυροσβεστικού Σώματος κ. Ματθαιόπουλου θα έπρεπε να ξεκινήσω να συντάσσω το δελτίο αγροτοδασικής πυρκαγιάς του Νταού Πεντέλης. Μου είπε επίσης να πάρω από το 199 ΕΣΚΕ τα στοιχεία των οχημάτων και όλων των ατόμων που επιχείρησαν στην πυρκαγιά. Δηλαδή το δελτίο στο οποίο καταγράφονται όλες οι δυνάμεις της πυροσβεστικής που κλήθηκαν να λάβουν μέρος στην κατάσβεση της πυρκαγιάς. Επικοινώνησα άμεσα με τον αξιωματικό επιχειρήσεων 199 ΕΣΚΕ και του ζήτησα για την επιτάχυνση της διαδικασίας να μου στείλει μέσω mail την εν λόγω λίστα. Η οποία και μου εστάλη την ίδια ημέρα και περί ώρα 22:15. Την εν λόγω λίστα την είδα την επόμενη ημέρα 4/8/2018 αφού ζήτησα να μου την εκτυπώσει η γραμματέας του 12ου Πυροσβεστικού Σταθμού όπου είμαι διοικητής. Μετά λύπης μου διαπίστωσα ότι η εν λόγω λίστα ήταν ανακριβής. Για παράδειγμα στη λίστα που σας εγχειρίζω στον αύξοντα αριθμό 22 φαίνεται ότι ο Κ (ο αξιωματικός που περιπολεί στην Ν. Μάκρη) ενημερώνεται περί ώρα 17:14:54 για την πυρκαγιά την 23/7/2018 με άφιξη 17:14 την ίδια ημερομηνία, δηλαδή έφθασε νωρίτερα από ότι ενημερώθηκε» αναφέρει στην αρχή της κατάθεσή του ο πύραρχος, σύμφωνα με τον “Ελεύθερο Τύπο”.
Ο διοικητής συνεχίζει στην κατάθεσή του, τις διαπιστώσεις του για παραποιήσεις στοιχείων κίνησης και παρουσίας των πυροσβεστικών δυνάμεων. «Στον αύξοντα αριθμό 104 της εν λόγω λίστας το πυροσβεστικό όχημα 3725 της πυροσβεστικής υπηρεσίας Φλώρινας ενημερώθηκε περί ώρα 06:40:41 την 28/7/2018 και αποδεσμεύτηκε περί ώρα 06:40 την ίδια ημερομηνία, δηλαδή αποδεσμεύτηκε νωρίτερα από ότι ενημερώθηκε. Στον αύξοντα αριθμό 30 ο Άρης (δηλαδή ο Διοικητής Ανατολικής Αττικής Χιώνης Χαράλαμπος) ενημερώθηκε 17:34:00 στην 23-7-2018 ενώ το αληθές είναι ότι είχε άποψη για την πυρκαγια 16:50» καταθέτει ο 52χρονος αντιπύραρχος, σύμφωνα με τον “Ελεύθερο Τύπο”.
Την ίδια στιγμή, άλλο ρεπορτάζ του “Ελεύθερου Τύπου” αποκαλύπτει ότι κανένας φορέας καθ’ όλη τη διάρκεια της φωτιάς δεν ενημέρωσε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ραφήνας. “Κανένας φορέας δεν είχε αποστείλει ενημερωτικό για την υψηλή πιθανότητα φωτιάς, και κανένας φορέας δεν ζήτησε από το Λιμενικό το αυτονόητο: την αποσυμφόρηση της Φλέμιγκ, βασικής οδικής αρτηρίας της περιοχής, που ξεκινά από το λιμάνι και φτάνει στη λεωφόρο Δημοκρατίας και λεωφόρο Μαραθώνος, τους δρόμους διαφυγής των χιλιάδων κατοίκων από το Μάτι και το Νέο Βουτζά” αναφέρει το ρεπορτάζ που επικαλείται σχετικά την κατάθεση του Λιμενάρχη Ραφήνας.
«Λάβατε κάποια εντολή από κάποιο συντονιστικό κέντρο για να έρθετε σε επικοινωνία με την τροχαία για την αποσυμφόρηση της Φλέμιγκ προκειμένου να μην επιβαρύνεται περαιτέρω το συγκεκριμένο μέτωπο», ρωτά ο εισαγγελικός λειτουργός, με τον Λιμενάρχη να απαντά αφοπλιστικά «Όχι».