Αυξήσεις – «φωτιά» με διψήφιο ποσοστό στις ασφάλειες του αυτοκινήτου φαίνεται ότι θα φέρει το νέο έτος για τους οδηγούς. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν φορείς του κλάδου στην εφημερίδα “Έθνος”, η κάθετη πτώση των ασφαλίστρων κατά την περίοδο της ύφεσης σε ποσοστό που αγγίζει ακόµη και το 50% θα είχε σταµατήσει από το 2016, […]
Αυξήσεις – «φωτιά» με διψήφιο ποσοστό στις ασφάλειες του αυτοκινήτου φαίνεται ότι θα φέρει το νέο έτος για τους οδηγούς.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν φορείς του κλάδου στην εφημερίδα “Έθνος”, η κάθετη πτώση των ασφαλίστρων κατά την περίοδο της ύφεσης σε ποσοστό που αγγίζει ακόµη και το 50% θα είχε σταµατήσει από το 2016, ωστόσο η… προσέλκυση των χιλιάδων ανασφάλιστων οχηµάτων που κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόµους µε «δέλεαρ» την τιµή ανέβαλε για λίγο την αλλαγή πολιτικής εκ µέρους των ασφαλιστικών οµίλων.
Όπως σηµειώνει ο πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και πρόεδρος του συστήµατος Φιλικού ∆ιακανονισµού, ∆ηµήτρης Ζορµπάς, ήδη από το 2016 θα έπρεπε να είχαν σηµειωθεί αυξήσεις της τάξης του 9% για να ισορροπήσει η κατάσταση.
Ωστόσο, το κυνήγι πελατών, το οποίο χάρισε στις εταιρείες περίπου 780.000 νέα συµβόλαια, είχε ως αποτέλεσµα έναν… αδυσώπητο πόλεµο τιµών που έριξε τα ασφάλιστρα κατά 15%.
Μόνο φέτος οι µειώσεις ανήλθαν σε 10%, ανεβάζοντας το ποσοστό πτώσης στα υφεσιακά χρόνια κοντά στο 50%. Κερδισµένες από τη µάχη αυτή βγήκαν οι Εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ), οι οποίες κατέχουν περίπου το 11,2% του στόλου, που στο σύνολό του τζιράρει περίπου 1 δισ. ευρώ.
Σηµαντική, βέβαια, ήταν η διείσδυση των online υπηρεσιών, η οποία συνετέλεσε στη συµπίεση του κόστους ασφάλισης. ∆εδοµένου ότι τα ανασφάλιστα οχήµατα δεν ξεπερνούν τα 100.000 και ότι οι περισσότερες ασφαλιστικές κινούνται στην κόκκινη γραµµή, η νέα χρονιά αναµένεται να συνοδευτεί µε τις πρώτες ανατιµήσεις στα χρόνια των µνηµονίων, οι οποίες µπορεί να αγγίξουν σε πρώτη φάση ακόµη και διψήφιο ποσοστό.
Οι ζηµιές είναι αναπόφευκτες, εάν οι εταιρείες δεν σταµατήσουν τον «πόλεµο» τιµών, µε την ισορροπία να µεταφράζεται σε µια πιο ορθολογική και αυξητική τιµολόγηση.
Ειδικότερα, σύµφωνα με τα όσα αναφέρει ο κ. Ζορµπάς, από τις αρχές του νέου έτους σταδιακά η αγορά, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες και µε βάση τις επιµέρους παραµέτρους (που συνδέονται π.χ. µε το προφίλ του οδηγού, τη γεωγραφική περιοχή όπου κινείται το όχηµα κ.λπ.), θα προχωρήσει σε πιθανή αναπροσαρµογή προς τα πάνω, µε τις εκτιµήσεις παραγόντων του κλάδου να κάνουν λόγο για ένα ποσοστό της τάξης του 15%-20%.