Μήνυση για ψευδορκία υπέβαλλε η οικογένεια του Παντελή Παντελίδη εις βάρος του ιατροδικαστή Κώστα Κούβαρη.
Ο Κώστας Κούβαρης είχε υπογράψει την ιατρική πραγματογνωμοσύνη, την οποία έχουν λάβει υπόψη όλοι οι εισαγγελείς από τους οποίους έχει περάσει ο φάκελος του τροχαίου της 18ης Φεβρουαρίου 2016 και στην οποία υποστήριζε με βεβαιότητα, πως ο τραγουδιστής οδηγούσε το βράδυ του τροχαίου.
Μετά την μήνυση της οικογένειας, κλήθηκαν να καταθέσουν οι Κύπριοι πραγματογνώμονες Γιώργος και Ανδρέας Τζιρκαλλής.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου, η πραγματογνωμοσύνη του κ. Κούβαρη έχει διαδραματίσει κομβικό ρόλο στην εξέλιξη της υπόθεσης, καθώς καταλήγει με βεβαιότητα στο συμπέρασμα ότι πίσω από το τιμόνι τη μοιραία νύχτα βρισκόταν ο Παντελής Παντελίδης.
Μάλιστα, ήταν ιδιαιτέρως αναλυτική, ξεκαθαρίζοντας από την αρχή ότι εξαιτίας της σφοδρής σύγκρουσης και του γεγονότος ότι οι επιβαίνοντες δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας, ήταν αναμενόμενο να βρεθούν από τη δεξιά πλευρά του οχήματος.
Στην πραγματογνωμοσύνη του, ο Κώστας Κουβάρης είχε αναφέρει πως όταν η σιδερένια δοκός χτύπησε τον τραγουδιστή, εκείνος βρισκόταν με την πλάτη του στην πόρτα της δεξιάς πλευράς του οχήματος και παράλληλα με αυτή.
«Η στάση αυτή δεν θα ήταν δυνατή εάν καθόταν στη θέση του συνοδηγού, διότι δεν υπάρχει τρόπος σε ένα αυτοκίνητο που δεν έχει περιστραφεί γύρω από τον κάθετο άξονά του, όπως στο δυστύχημα αυτό, ο δεξιά καθήμενος να στρίψει και να βρεθεί με την πλάτη στη δεξιά πόρτα», τονίζει ο ιατροδικαστής.
Ο ειδικός επιβεβαιώνει και τη συμβατότητα των τραυμάτων της Φρόσως Κυριάκου με τη θέση του συνοδηγού. «Ο δεξιά καθήμενος θα χτυπήσει με το δεξιό του ώμο την πόρτα του συνοδηγού, όπως ακριβώς έκανε η Ευφροσύνη Κυριάκου, η οποία έχει υποστεί, απολύτως συμβατά με τα ανωτέρω, κάταγμα του άνω άκρου του δεξιού βραχιόνιου οστού.
Έχει υποστεί δε μόνο το συγκεκριμένο κάταγμα του δεξιού ώμου, διότι διένυσε πολύ μικρή διαδρομή, ακριβώς επειδή καθόταν στη δεξιά θέση του συνοδηγού, απείχε δηλαδή από τη δεξιά πόρτα περίπου 20 εκατοστά μόνο», καταλήγει στην έκθεσή του.
Από την πλευρά τους οι πραγματογνώμονες που όρισε η οικογένεια έχουν συντάξει 50σέλιδη έκθεση αναπαράστασης του τροχαίου δυστυχήματος, με δεκάδες φωτογραφίες και σχεδιαγράμματα, δείχνοντας πως ο Παντελίδης δεν ήταν οδηγός την ώρα του τροχαίου, αλλά συνοδηγός.
Στις καταθέσεις τους στη Δικαιοσύνη θα υποστηρίξουν τα όσα αναφέρουν και στο πόρισμά τους, στο οποίο περιγράφουν αναλυτικά την πορεία του οχήματος και των σωμάτων των τριών επιβαινόντων, καταλήγοντας ότι «το σώμα του οδηγού καταλήγει πιο αριστερά σε σχέση με το σώμα του συνοδηγού και γι αυτό το λόγο ο οδηγός μπόρεσε να εξέλθει του οχήματος από την αριστερή μεριά του οχήματος» «δείχνοντας» ως συνοδηγό τον Παντελή Παντελίδη.
Στο πλαίσιο της έρευνας ενδέχεται να καταθέσει και ο προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Πειραιά, ο οποίος είχε αποστείλει στην οικογένεια συμβουλευτική απάντηση σε ερωτήματα που είχαν εκείνοι θέσει.
Στην απάντησή του ο Ηλίας Μπογιόκας είχε αναφέρει ότι «σε κάθε περίπτωση, οι κακώσεις του σώματος του Παντελίδη είναι ενδεικτικές συνοδηγού και όχι οδηγού, που αρχικά χτύπησε στο τιμόνι και εν συνεχεία το σώμα του μετατοπίστηκε στη θέση συνοδηγού και τραυματίστηκε κατά τη διαδρομή μεταλλικής κουπαστής, ενώ η μοναδική κάκωση της Κυριάκου στο δεξιό βραχιόνιο οστό πιθανότητα προέρχεται συνέπεια δύναμης αντίστασης (τιμόνι ή σύγκρουση με το συνοδηγό) που εκτονώθηκε στο σημείο αυτό».
Μάλιστα, επισημαίνεται ότι η απάντηση του κ. Μπογιόκα στο ερώτημα σχετικά με το ποιος καθόταν στη θέση του οδηγού ήταν πως «δεν είναι αρμοδιότητα του ιατροδικαστή να απαντήσει σε αυτό γιατί πρέπει παράλληλα να ληφθούν υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες του ατυχήματος σε σχέση με τους μηχανικούς παράγοντας της σύγκρουσης. Αδυνατώ να εξηγήσω πώς και ένα μπορεί να συμβεί, αλλά στις θέσεις των σωμάτων επί της ίδιας πλευράς του οχήματος – δεξιάς εμπρόσθιας θέσης. Και θεωρώ ότι δεν αφορά ορθή ιατροδικαστική τοποθέτηση, αφού τυγχάνει παράδοξη και σε ευθεία αντίθεση με τους κανόνες της Φυσικής».