Θύμα φάρσας δύο Βέλγων σκηνοθετών παραδέχθηκε χθες ότι έπεσε μια Ολλανδή συγγραφέας.
Η γυναίκα πίστεψε ότι βρήκε στη Ρουμανία έναν πίνακα του Πικάσο, ο οποίος είχε κλαπεί το 2012 από Μουσείο της Ολλανδίας.
Ο πίνακας «Κεφάλι Αρλεκίνου» του Πικάσο βρισκόταν μεταξύ επτά έργων τέχνης που είχαν κλαπεί από το Μουσείο Kunsthal του Ρότερνταμ.
Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες ληστείες που έχουν γίνει ποτέ στον κόσμο της τέχνης.
Είχε χαρακτηριστεί η «ληστεία του αιώνα» από τα ολλανδικά μέσα ενημέρωσης.
Τέσσερις Ρουμάνοι φυλακίστηκαν για τη ληστεία αυτή, αλλά τα έργα που εκλάπησαν δεν βρέθηκαν ποτέ.
Η Μίρα Φετίκου, Ολλανδή συγγραφέας ρουμανικής καταγωγής, ήλπιζε ότι βρήκε τον Πικάσο που είχε κλαπεί.
Αυτό, όταν έλαβε ένα ανώνυμο μήνυμα πριν από περίπου δέκα ημέρες, το οποίο έλεγε ότι ο πίνακας βρισκόταν θαμμένος σε ένα δάσος.
Η ίδια μετέβη στο σημείο το περασμένο Σάββατο.
Η Φετίκου επικοινώνησε με τις ρουμανικές αρχές. Χθες, οι εισαγγελείς ανακοίνωσαν ότι βρέθηκε ο πίνακας.
Είπαν επίσης ότι «ερευνούν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ένας πίνακας με την υπογραφή του Πικάσο, αξίας περίπου 800.000 ευρώ, βρέθηκε το απόγευμα του Σαββάτου στην πόλη Τούλτσεα».
Πρόσθεσαν, τέλος, ότι εξετάζεται η γνησιότητά του.
Ωστόσο, το βράδυ της ίδιας ημέρας, η συγγραφέας εξήγησε ότι έπεσε θύμα ενός καλλιτεχνικού σχεδίου δύο Βέλγων σκηνοθετών.
Η συγγραφέας δήλωσε ότι έλαβε ένα e-mail από αυτό το καλλιτεχνικό δίδυμο. Σε αυτό της εξηγούσαν ότι το μυστηριώδες μήνυμα που είχε λάβει εντασσόταν στο πλαίσιο ενός καλλιτεχνικού τους σχεδίου.
Το σχέδιο ήταν αφιερωμένο στον Ολλανδό ζωγράφο Γκέερτ Γιαν Γιάνσεν.
Οι πλαστοί πίνακες του Γιάνσεν, είχαν γεμίσει τις συλλογές της Ευρώπης και είχαν φτάσει και πέραν αυτής, τη δεκαετία του ’90.
Οι δύο καλλιτέχνες δήλωσαν ότι έκαναν τη φάρσα αυτή στο πλαίσιο καλλιτεχνικού τους σχεδίου, με θέμα την αξία της αλήθειας.