Μ’ ένα εκτενές αφιέρωμα στον Γιώργο Λάνθιμο, το περιοδικό «New York Times», «υποκλίνεται» στο ταλέντο του Έλληνα σκηνοθέτη. Αναγνωρίζει την παγκόσμια καταξίωση του, ενώ παράλληλα αναφέρεται στις έντονες αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η «ωμή» απεικόνιση της σύγχρονης πραγματικότητας στις ταινίες του. Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο της Alexandra Kleeman, φέρει τον τίτλο «Το όραμα του Γιώργου […]
Μ’ ένα εκτενές αφιέρωμα στον Γιώργο Λάνθιμο, το περιοδικό «New York Times», «υποκλίνεται» στο ταλέντο του Έλληνα σκηνοθέτη.
Αναγνωρίζει την παγκόσμια καταξίωση του, ενώ παράλληλα αναφέρεται στις έντονες αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η «ωμή» απεικόνιση της σύγχρονης πραγματικότητας στις ταινίες του.
Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο της Alexandra Kleeman, φέρει τον τίτλο «Το όραμα του Γιώργου Λάνθιμου που προκαλεί πόλωση».
Αναφέρεται στον «μυστικοπαθή και ντροπαλό Λάνθιμο, ο οποίος είναι γνωστός για τη δημιουργία σκοτεινά σουρεαλιστικών και αμήχανα ξεκαρδιστικών κινηματογραφικών κόσμων που αντικατοπτρίζουν την καθημερινότητά μας, κάτω από ένα παραμορφωτικό φως».
Η Kleeman συναντήθηκε με τον Έλληνα σκηνοθέτη, στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Μπέργκμαν».
Διαπίστωσε αρκετές ομοιότητες στη σκεπτική του με αυτή του κορυφαίου Σουηδού σκηνοθέτη.
«Ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν θα μπορούσε να έχει αναγνωρίσει την βαθιά περιέργεια που διακατέχει τις ταινίες του:
Όπως ο Μπέργκμαν, έτσι και ο Λάνθιμος συναρπάζεται με την ανθρώπινη ορμή για έλεγχο. Τόσο ως προς την πολυπλοκότητα της έννοιας όσο και ως προς τα άκρα που μπορεί να φτάσει.
Συναρπάζεται και από την ασυμφωνία της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Στις ταινίες του Μπέργκμαν ωστόσο αυτή η αγωνία ανυψώνεται στη σφαίρα του μεταφυσικού.
Η προσέγγιση του Λάνθιμου είναι λιγότερο “υψηλή”, γειώνεται με αίμα και τριβή…
Το αστείο είναι ότι ανεξάρτητα από το πόσο προσπαθούμε να “μεγαλώσουνε” κάτι, στην πραγματική ζωή όλα είναι ήδη πιο υπερβολικά», αναφέρει χαρακτηριστικά η δημοσιογράφος.η.