Αθήνα

°C

kairos icon

Δευτέρα

23

Δεκεμβρίου 2024

alphafreepress.gr / ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ / Εθνική και κοινωνική καταστροφή: Σε 15 χρόνια, χάθηκε στην άσφαλτο μία… Θήβα
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εθνική και κοινωνική καταστροφή: Σε 15 χρόνια, χάθηκε στην άσφαλτο μία… Θήβα

Πραγματικός εφιάλτης. Σε χρονικό διάστημα δέκα πέντε ετών, με βάση επίσημα στοιχεία χάθηκε στην άσφαλτο από προσώπου γης μία πόλη σαν τη Θήβα, το Άργος, την Άρτα, τη  Λιβαδειά ή το Αίγιο!!! Κι ακόμη, ο πληθυσμός μιας πόλης, όπως το Ρέθυμνο, η Πτολεμαΐδα, η Τρίπολη ή η Κόρινθος αντιστοιχεί στον αριθμό των πολιτών, που τραυματίσθηκαν […]

Πραγματικός εφιάλτης.

Σε χρονικό διάστημα δέκα πέντε ετών, με βάση επίσημα στοιχεία χάθηκε στην άσφαλτο από προσώπου γης μία πόλη σαν τη Θήβα, το Άργος, την Άρτα, τη  Λιβαδειά ή το Αίγιο!!!

Κι ακόμη, ο πληθυσμός μιας πόλης, όπως το Ρέθυμνο, η Πτολεμαΐδα, η Τρίπολη ή η Κόρινθος αντιστοιχεί στον αριθμό των πολιτών, που τραυματίσθηκαν σοβαρά σε τροχαία  δυστυχήματα!

Η χώρα μας, παρά την εντυπωσιακή μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, σε ποσοστό 56%, από το 2001 έως το 2016, εξακολουθεί  να καταλαμβάνει υψηλή θέση στον πίνακα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε ό,τι αφορά τον αριθμό των θυμάτων (νεκρών και τραυματιών) από τροχαία ατυχήματα.

Σε διάστημα περίπου 15 ετών (από το 2001 μέχρι και το έτος 2014), σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, συνέβησαν στην ελληνική επικράτεια  περίπου 211.000,  τροχαία δυστυχήματα,  στα οποία έχασαν τη ζωή τους 21.068 συνάνθρωποί μας και τραυματίστηκαν σοβαρά 31.63.

“Μιλάμε για εθνική και κοινωνική καταστροφή” τόνισε ο αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, αντιστράτηγος Αριστείδης Ανδρικόπουλος, σε πρόσφατη ομιλία του στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, σε ημερίδα της Τροχαίας Αττικής.

Ο αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, είπε ακόμη  ότι η Ελληνική Αστυνομία  αναλαμβάνει πρωτοβουλίες  και τόνισε ότι σκοπός  της εκδήλωσης είναι «να βρεθούμε όλοι μαζί, Πολιτεία, Αστυνομία, κοινωνικοί φορείς αλλά και απλοί πολίτες, να μοιραστούμε τις θέσεις, τις προτάσεις, τους προβληματισμούς και τις αγωνίες μας για το μείζον ζήτημα της οδικής ασφάλειας, να ισχυροποιήσουμε τη βούληση μας και να ενώσουμε τις δυνάμεις μας σε μία νέα συντονισμένη προσπάθεια».

Αλήθεια είναι ότι την τελευταία δεκαετία, έχει επιτευχθεί στη χώρα μας μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων κατά 52%, δίνοντας μικρή ελπίδα ότι δεν θα θρηνήσουμε και πάλι μια ολόκληρη “σβησμένη” πόλη.

Η χώρα, εξακολουθεί να κατέχει μια από τις χειρότερες θέσεις στην Ευρώπη σε αυτόν τον τομέα, παρά την καλυτέρευση των δεικτών.

Στη σημαντική μείωση των οδικών ατυχημάτων –αν και ο αριθμός παραμένει υψηλός – ρόλο παίζει και η εξέλιξη της τεχνολογίας των οχημάτων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία παρουσιάστηκαν στο Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος.

Οι μισοί θάνατοι συμβαίνουν ακαριαία ή μέσα στην πρώτη ώρα μετά το ατύχημα, με βασικότερες αιτίες τις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και τους τραυματισμούς σπονδυλικής στήλης, αορτής και καρδιάς.

Το 30% των θανάτων – που οφείλεται κυρίως σε υποσκληρίδια και επισκληρίδια αιματώματα, κακώσεις της λεκάνης,της κοιλιακής χώρας και της θωρακικής κοιλότητας – συμβαίνουν μέσα στις επόμενες 48 ώρες από το ατύχημα, ενώ οι υπόλοιποι καταγράφονται 1-4 εβδομάδες αργότερα, κυρίως από επιπλοκές των αρχικών κακώσεων.

Το οικονομικό και κοινωνικό κόστος που απορρέει από τους θανάτους, τους τραυματισμούς και τις υλικές ζημιές των καταγεγραμμένων ατυχημάτων ξεπερνάει τα 3 δις ετησίως!

Ο καθηγητής Γιώργος Γιαννής, διευθυντής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής, στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο τόνισε ιδιαίτερα τη σημασία της ταχύτητας στην οδική ασφάλεια, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως για κάθε χιλιόμετρο αύξησης της μέσης ταχύτητας, η πιθανότητα εμπλοκής σε ατύχημα αυξάνεται κατά 3%!

Σύμφωνα με τις ίδια στοιχεία, στην Ελλάδα  ένας στους τέσσερις οδηγούς δεν φοράει ζώνη ασφαλείας.

Και, όμως, η χρήση της ζώνης  μειώνει τον κίνδυνο θανάτου του οδηγού και συνοδηγού έως και 65%, ποσοστό που ανεβαίνει στο 75% για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις