Μέχρι σήμερα οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να γνωρίζουν πού βρισκόμαστε.
Αυτό, κάνοντας χρήση των υπηρεσιών γεωγραφικού προσδιορισμού που διαθέτουν οι φορητές συσκευές μας.
Φαίνεται όμως πως δεν σταματάνε εκεί, αφού θέλουν να μάθουν και πού θα πάμε μετά.
Σύμφωνα με το Buzzfeed, το Facebook έχει καταθέσει δύο αιτήσεις ευρεσιτεχνίας.
Αφορούν για ισάριθμες τεχνικές που χρησιμοποιούν ήδη διαθέσιμα δεδομένα για να «μαντέψουν» πού θα πάει κανείς μετά.
Πώς θα λειτουργήσει αυτό;
Σκέψου, για παράδειγμα, να βγαίνεις από το μετρό και να κάνεις μία σύντομη στάση σε μία καφετέρια που δεν έχει καλή κάλυψη.
Το Facebook θα λαμβάνει υπόψιν του προηγούμενες διαδρομές σας.
Έτσι, όταν ξαναβγείς από το μετρό μπορεί να φορτώσει στο κινητό σου τηλέφωνο δημοσιεύσεις φίλων σου.
Ή θα φορτώσει διαφημίσεις σχετικές με τις υπηρεσίες της καφετέριας ή κάποιας άλλης επιχείρησης που βρίσκεται εκεί γύρω.
Μία άλλη τεχνική που έχει αναπτύξει το Facebook συνδυάζει το προφίλ ενός χρήστη με εκείνα άλλων χρηστών με τα οποία εκείνος μοιράζεται κάποια κοινά στοιχεία.
Άλλο παράδειγμα. Συνομήλικοι σου συνηθίζουν να πηγαίνουν σε ένα συγκεκριμένο εστιατόριο ή μπαρ.
Η εφαρμογή του Facebook θα σου προβάλει σχετικές πληροφορίες για τους εν λόγω χώρους.
Φυσικά και εδώ τον πρώτο λόγο θα έχουν προσφορές και διαφημίσεις που θα επιχειρούν να σε «τραβήξουν» σε ένα συγκεκριμένο μέρος.
Δεν είναι ξεκάθαρο αν το Facebook πρόκειται να θέσει σε λειτουργία τις δύο νέες τεχνικές ή αν απλώς κατοχυρώνει τις δύο ευρεσιτεχνίες ώστε να προλάβει τυχόν κινήσεις από ανταγωνιστές.