Από την Πρωτοχρονιά τα πράγματα αλλάζουν σε ό,τι έχει να κάνει με κινητά και σταθερά τηλέφωνα. Το τρίτο και τελευταίο στάδιο ρυθμίσεων της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για την τηλεφωνία και το διαδίκτυο, ορίζει, μεταξύ άλλων, αυτόματη διακοπή υπηρεσιών για την αποφυγή υπερχρεώσεων, καθορισμό των τελών διακοπής σύμβασης πριν από τον καθορισμένο χρόνο και […]
Από την Πρωτοχρονιά τα πράγματα αλλάζουν σε ό,τι έχει να κάνει με κινητά και σταθερά τηλέφωνα.
Το τρίτο και τελευταίο στάδιο ρυθμίσεων της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για την τηλεφωνία και το διαδίκτυο, ορίζει, μεταξύ άλλων, αυτόματη διακοπή υπηρεσιών για την αποφυγή υπερχρεώσεων, καθορισμό των τελών διακοπής σύμβασης πριν από τον καθορισμένο χρόνο και απρόσκοπτη πρόσβαση στους όρους και τους τιμοκαταλόγους των τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
Οι αλλαγές που έρχονται σε κινητά και σταθερά προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ.
Ο Κανονισμός καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.
Οι νέες ρυθμίσεις σε κινητά και σταθερά από την Πρωτοχρονιά
Αυτόματη διακοπή παροχής υπηρεσιών για αποφυγή υπερχρεώσεων: Κατά τη σύναψη της σύμβασης και προς αποφυγή υπερχρεώσεων, οι συνδρομητές θα μπορούν να επιλέγουν τη δυνατότητα αυτόματης διακοπής της υπηρεσίας, κάθε φορά που ο λογαριασμός θα υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο όριο, με βάση τρεις τουλάχιστον επιλογές.
Ανώτατο ύψος τέλους πρόωρης διακοπής σύμβασης ορισμένου χρόνου: Καθορίζεται επακριβώς ο τρόπος με τον οποίο θα υπολογίζεται το ανώτατο ύψος του τέλους για τη διακοπή σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της. Απρόσκοπτη πρόσβαση στους συμβατικούς όρους και στους τιμοκαταλόγους.
Οι πάροχοι θα πρέπει να διασφαλίζουν την εύκολη πρόσβαση των συνδρομητών σε πληροφορίες σχετικά με τους ισχύοντες όρους της σύμβασης και τον τιμοκατάλογο υπηρεσιών, καθώς και τις εκάστοτε τροποποιήσεις.
Από την 1η Ιανουαρίου 2019 θα ισχύσουν οι ακόλουθες ρυθμίσεις
Αυτόματη διακοπή παροχής υπηρεσιών για αποφυγή υπερχρεώσεων
Κατά τη σύναψη της σύμβασης και προς αποφυγή υπερχρεώσεων, οι συνδρομητές θα μπορούν να επιλέγουν τη δυνατότητα αυτόματης διακοπής της υπηρεσίας, κάθε φορά που ο λογαριασμός θα υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο όριο, με βάση τρεις τουλάχιστον επιλογές. Μία τουλάχιστον από τις επιλογές αυτές δεν θα πρέπει να υπερβαίνει (ως προς το τελικό ύψος του λογαριασμού) τα 150 ευρώ, εάν ακολουθείται μηνιαίος κύκλος τιμολόγησης, και τα 300 ευρώ, στις περιπτώσεις που ακολουθείται διμηνιαίος κύκλος τιμολόγησης.
Ανώτατο ύψος τέλους πρόωρης διακοπής σύμβασης
Σε περίπτωση καταγγελίας σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της, το τέλος διακοπής δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα δύο ακόλουθα ποσά (Α και Β):
Ποσό Α
Το συνολικό ποσό που θα προκύπτει από το άθροισμα των ακόλουθων:
– Το σύνολο της έκπτωσης επί του μηνιαίου παγίου μέχρι τη στιγμή της διακοπής.
– Το εναπομείναν ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής, εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής.
Επισημαίνεται ότι, εάν ο συνδρομητής καταγγείλει τη σύμβαση οποιαδήποτε στιγμή πριν παρέλθει διάστημα 2 μηνών από την έναρξή της, θα οφείλει να καταβάλει:
– Τα πάγια 2 μηνών.
– Την έκπτωση 2 μηνών και το εναπομείναν, πέραν των 2 μηνών, ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής, εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής.
Ποσό Β
Το συνολικό ποσό που θα προκύπτει από το άθροισμα των ακόλουθων:
– Το 1/3 του συνόλου των μηνιαίων παγίων για το διάστημα από την ημερομηνία διακοπής μέχρι την προβλεπόμενη ημερομηνία λήξης της σύμβασης ορισμένου χρόνου.
– Το ποσό απόσβεσης για τυχόν επιδότηση συσκευής, τερματικού εξοπλισμού ή κατασκευής γραμμής, το οποίο αντιστοιχεί στα 2/3 του εναπομείναντος διαστήματος από την ημερομηνία διακοπής μέχρι την προβλεπόμενη ημερομηνία λήξης της σύμβασης.
Επισημαίνεται ότι, στην πρώτη σελίδα της σύμβασης ορισμένου χρόνου θα πρέπει να αναγράφεται το τέλος πρόωρης διακοπής που θα οφείλει, κατά περίπτωση και για κάθε μήνα διακοπής, να καταβάλει ο συνδρομητής.
Απρόσκοπτη πρόσβαση στους συμβατικούς όρους και στους τιμοκαταλόγους
Οι πάροχοι θα έχουν την υποχρέωση να ενημερώνουν τους συνδρομητές και να παρέχουν εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες αναρτημένες στον διαδικτυακό τόπο τους, σχετικά με τους ισχύοντες όρους της σύμβασης και τον τιμοκατάλογο υπηρεσιών. Επίσης, οποιεσδήποτε τροποποιήσεις θα πρέπει να επισημαίνονται. Ο
ι παραπάνω πληροφορίες θα πρέπει να παραμένουν αναρτημένες στον διαδικτυακό τόπο του παρόχου έως και δύο έτη μετά την κατάργησή τους, με αναφορά στο χρονικό διάστημα για το οποίο ήταν σε ισχύ.