Την αθώωση του Μητροπολίτη Αμβροσίου πρότεινε η εισαγγελέας της έδρας του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αιγίου σημειώνοντας πως ο λόγος του δεν έχει τη δύναμη ώστε να διεγείρει άτομα ή ομάδες στο να προχωρήσουν σε ακραίες καταστάσεις εναντίον άλλων.
Ο μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος κατηγορείται για δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους και για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος, μετά την ανάρτηση που είχε κάνει στο προσωπικό ιστολόγιό του και είχε καταφερθεί κατά των ομοφυλοφίλων.
Νωρίτερα, στο Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αιγίου, ο μητροπολίτης Αμβρόσιος έλεγε στην απολογία του, δηλώνοντας αθώος:
«Όλα αυτά δεν τα έγραψα με δόλο, αλλά για να προφυλάξω την κοινωνία».
«Όταν τα έγραψα αυτά η συμβίωση των ομοφυλοφίλων ήταν ποινικό αδίκημα».
«Στόχος μου ήταν να κατονομάσω το αμαρτωλό πάθος, όχι τα πρόσωπα που μηνύουν. Οι μηνυτές όμως εξυπηρετούν κάποια σκοπιμότητα και γι’ αυτό τα κάνουν όλα αυτά. Είναι εκτός τόπου και χρόνου».
«Το δικαστήριο δεν έχει την αρμοδιότητα να με κρίνει ως επίσκοπο και δεν καταλαβαίνω, γιατί σήμερα κατηγορούμαι…»
«Η σημερινή ημέρα είναι η πιο ιστορική της ζωής μου, γιατί διώκομαι για την αγάπη του Χριστού.
“Δε με ενδιαφέρει αν το κείμενό μου θα μπορούσε να προκαλέσει πράξη μισσαλοδοξίας εις βάρος των ομοφυλοφίλων… Οι ομοφυλόφιλοι μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν, όχι όμως να προκαλούν. Αυτό μας υποχρεώνει να σκληραίνουμε τη στάση μας… Το «Φτύστε τους» αποτελεί τον πιο επιεική τρόπο του Χριστιανικού λόγου».
Αναφορικά με την φράση του: «Αν είχα όπλο, και μπορούσα από τον νόμο, θα το χρησιμοποιούσα να τελειώνουμε» , δήλωσε: «Τόσο αγράμματοι είναι; Δε μπορούν να διακρίνουν μεταξύ σοβαρού κι αστείου; Διαστρέφουν, παρερμηνεύουν για να φιμώσουν όσους αντιδρούν, για να δρουν οι ίδιοι ανεξέλεγκτοι, να διαφημίζουν τα πάθη τους, να κάνουν τις παρελάσεις τους και να υβρίζουν τα θεία.»
«Αν καταδικάζετε τον Απόστολο Παύλο, τότε λογικό είναι να καταδικάσετε κι εμένα. Τα Σόδομα και τα Γόμορρα καταστράφηκαν από φωτιά εξ’ ουρανού. Το σύμφωνο συμβίωσης νομιμοποιεί τον σοδομισμό, είναι εναντίον του λόγου του Θεού».