Δίπλωμα οδήγησης: Καταργείται το παράβολο ανανέωσης για ορισμένες κατηγορίες πολιτών, με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών
Δίπλωμα οδήγησης: Καταργείται η πληρωμή παραβόλου για ανανέωση διπλώματος οδήγησης, για άτομα με συγκεκριμένες ασθένειες.
Στην κατάργηση του παραβόλου για την ανανέωση δικαιώματος οδήγησης ύψους, 50 ευρώ και του παγίου τέλους χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ τρίτων για τους οδηγούς οι οποίοι είναι κάτω των 65 ετών και πάσχουν από συγκεκριμένες ασθένειες, με αποτέλεσμα να χρειάζεται να ανανεώνουν την άδεια οδήγησής τους με χρονικό περιορισμό για ιατρικούς λόγους προχωρεί το υπουργείο Μεταφορών.
Η σχετική τροπολογία κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου στη Βουλή για τα διπλώματα.
Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένοι οδηγοί, οι οποίοι πάσχουν από ασθένειες που εκτιμάται ότι μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα οδήγησης, πρέπει να επανεξετάζονται τακτικά ίσως και μία φορά τον χρόνο. Μέχρι τώρα εκτός της αμοιβής των ιατρών ήταν υποχρεωμένοι να πληρώνουν κάθε φορά και το σύνολο των παραβόλων.
Δίπλωμα οδήγησης: Αλλάζουν τα πάντα – Έρχονται και… κάμερες
Αλλάζει ο τρόπος που θα δίνουν από εδώ και στο εξής εξετάσεις οι υποψήφιοι οδηγοί για να πάρουν το δίπλωμα οδήγησης, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης, Διαμαντή Ηλιάδη.
Μιλώντας στην ΕΡΤ1, o κ. Ηλιάδης είπε ότι στο όχημα του εξεταζόμενου θα μπουν κάμερες οι οποίες θα βλέπουν και στο εσωτερικό, θα βλέπουν και πίσω και μπρος.
Ενώ σχετικά με την τοποθέτηση των καμερών είπε ότι αυτές “πρέπει να είναι μάλλον στο κέντρο του αυτοκινήτου όπου θα βλέπουν τα πετάλια και θα βλέπουν τους συνεπιβαίνοντες. Επίσης θα υπάρχουν κάμερες λήψης οι οποίες θα βλέπουν και εξωτερικά”.
“Ο συνοδηγός θα είναι εξεταστής, δεν θα υπάρχει εκπαιδευτής μέσα στο αυτοκίνητο. Είναι αυτό το σημείο στο οποίο αντιδρούμε, είμαστε απέναντι από την νομοθεσία που λέμε ότι δεν είναι δυνατόν να γίνεται αυτή η εξέταση μέσα στον αστικό ιστό, δίχως να υπάρχει ο εκπαιδευτής. Δεν γίνεται για λόγους ασφάλειας”, επεσήμανε.
“Πρέπει ο εκπαιδευτής να είναι μέσα στο αυτοκίνητο διότι φυλάσσει όλους λοιπόν από κάθε τι κακό” που μπορεί να συμβεί”.
Επιπλέον, αναφέρθηκε και στον ρόλο του συνοδηγού σημειώνοντας ότι, αυτός “θα δίνει τα παραγγέλματα και θα προσέχει ότι μπορεί να προσέξει. Ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί κάτι. Για αυτό λέμε ότι αυτός ο νόμος που έχει γίνει από προχθές νόμος θέλει πάνω από 28 υπουργικές αποφάσεις για να μπορέσει να λειτουργήσει”.
Σχετικά με τον τρόπο που θα γίνονται οι εξετάσεις εξήγησε ότι αρχικά “o υποψήφιος θα δίνει μόνος του τα στατικά και στη δεύτερη φάση θα δίνει την πορεία”.