Αιθιοπία μαύρο κουτί: Σύμφωνα με πληροφορίες της κρατικής τηλεόρασης της Αιθιοπίας, εντοπίστηκε το μαύρο κουτί του μοιραίου Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines.
Το μαύρο κουτί εντοπίστηκε στο σημείο της συντριβής, περίπου 60 χλμ. από την πρωτεύουσα της χώρας, Αντίς Αμπέμπα.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Associated Press, έχει υποστεί σημαντική ζημιά και δεν είναι σαφές αν θα μπορέσει τελικά να ρίξει φως στα αίτια της συντριβής.
Η ανείπωτη τραγωδία
Κυριακή πρωί το Boeing 737 MAX της Ethiopian Airlines απογειώνεται από το αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμα στην Αιθιοπία με προορισμό το Ναϊρόμπι της Κένυας.
Λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του, χάνεται από τα ραντάρ και συντρίβεται σε σημείο σχεδόν δυο ώρες νότια έξω από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας.
Ο Γκεμπεγέχου Φικάντου είδε την τραγωδία να εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια του
Την ώρα της συντριβής του Boeing μάζευε ξύλα από το βουνό, μαζί με άλλους ντόπιους. Ξαφνικά, είδε το μοιραίο αεροπλάνο να πέφτει, κάνοντας εκκωφαντικό θόρυβο και βγάζοντας πυκνούς καπνούς από το πίσω μέρος.
«Ήμουν εκεί κοντά όταν είδα ένα αεροπλάνο να πλησιάζει το βουνό, πριν κάνει στροφή, με πολύ καπνό να βγαίνει από το πίσω μέρος του και να συντρίβεται σε εκείνο το σημείο. Ακούστηκε ένα μεγάλο μπαμ.Φλεγόμενες βαλίτσες και ρούχα έπεφταν από τον ουρανό. Το αεροπλάνο στροβιλιζόταν καθώς έπεφτε, πολύς καπνός έβγαινε από το πίσω μέρος και έκανε έναν εκκωφαντικό, περίεργο θόρυβο πριν συντριβεί», είπε ο 25χρονος Αιθίοπας στο CNN.
Το συγκλονιστικό βίντεο έδωσε στη δημοσιότητα η Daily Mail
https://www.youtube.com/watch?v=ay1CSP4_cCI
Οι υποψίες
Το γεγονός πως το Boeing της Ethiopian Airlines είναι το δεύτερο του ίδιου τύπου που συντρίβεται μέσα σε λίγους μήνες, δημιουργεί πολλά ερωτήματα.
Τον περασμένο Οκτώβριο, Boeing 737 MAX της εταιρίας Lion Air στην Ινδονησία είχε συντριβή στη Θάλασσα της Ιάβας μόλις μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του. Τότε είχαν σκοτωθεί 189 άνθρωποι.
Το αεροπλάνο της Lion Air είχε συντριβεί 13 λεπτά μετά την απογείωση.
Εκείνο της Ethiopian Airlines, μόλις 8 λεπτά μετά. Αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία σύνδεση ανάμεσα στα δυο δυστυχήματα, τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι προφανή.
Στην πτήση της Lion Air, το λογισμικό αυτό, ανταποκρινόμενο σε λάθος δεδομένα, «κατάλαβε» ότι το ρύγχος του Boeing ήταν σε υψηλότερη γωνία και πως το αεροπλάνο κινδύνευε. Οι πιλότοι προσπάθησαν μάταια να απενεργοποιήσουν το σύστημα καθώς δεν θα έπρεπε να έχει ενεργοποιηθεί τόσο γρήγορα μετά την απογείωση.
Η αντίδραση της Boeing
Λίγη ώρα μετά την απόφαση της Κίνας να καθηλώσει σχεδόν 100 Boeing 737 MAX 8, η εταιρία κατασκευής των αεροσκαφών ανακοίνωσε ότι οι έρευνες για τα αίτια της συντριβής στην Αιθιοπία είναι σε πρώιμο στάδιο.
«Η ασφάλεια αποτελεί την υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητά μας και λαμβάνουμε κάθε μέριμνα για να κατανοήσουμε όλες τις πτυχές του δυστυχήματος, συνεργαζόμενοι στενά με τις ενδιαφερόμενες ομάδες και όλες τις αρχές ασφαλείας που εμπλέκονται», ανέφερε εκπρόσωπος της Boeing σε δήλωση που έστειλε με e-mail στο Reuters.
Πέφτουν οι μετοχές
Η μετοχή της Boeing έπεσε 9% με το άνοιγμα των αγορών τη Δευτέρα, σύμφωνα με το Reuters, και μετά την απόφαση πολλών εταιριών να καθηλώσουν τα αεροσκάφη τύπου 737 MAX 8. Πτώση κατά 1,6% σημείωσαν και οι μετοχές της εταιρείας Safran SA, η οποία συνεργάζεται σε διεθνή κοινοπραξία με τη General Motors για την κατασκευή των κινητήρων LEAP-1B που χρησιμοποιούν τα μοντέλα τύπου 737 ΜΑΧ 8.