Εκλογές 2019: Ο στόχος για τη ΝΔ είναι σαφής και είναι η προσέγγιση της μεγάλης μερίδας των ψηφοφόρων της νεολαίας.
Εκλογές 2019: Εδώ και αρκετούς μήνες η ΝΔ δηλώνει μέσω του πιο επίσημου τρόπου ότι είναι έτοιμη για τις εθνικές εκλογές, όποτε και αν αποφασίσει να τις προκηρύξει ο πρωθυπουργός. Το επικοινωνιακό επιτελείο της Πειραιώς όλο αυτό το χρονικό διάστημα έχει επικεντρωθεί στην ανάλυση του εκλογικού σώματος εξετάζοντας όλα τα κριτήρια ψήφου.
από τον Γιάννη Ντσούνο
Οι αναλύσεις περιλαμβάνουν αρχικά τον παράγοντα ηλικία, καθώς στην ΝΔ εκτιμούν ότι η προσέγγιση όσο το δυνατόν περισσότερων διαφορετικών ηλικιακών ομάδων θα αποτελέσει το κλειδί όχι μόνο για μια ευρεία εκλογική νίκη απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και την επίτευξη του στόχου της αυτοδυναμίας.
Όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα οι αναλύσεις έδειξαν ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά και προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχουν καταγράψει μεγάλα ποσοστά διεισδυτικότητας στο σύνολο των ηλικιακών ομάδων του εκλογικού σώματος και ιδιαίτερα στους νέους. Αυτή η διεισδυτικότητα του Κυριάκου Μητσοτάκη στις νέες και τους νέους είναι το σημείο κλειδί που η Πειραιώς θέλει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο.
Στον σχεδιασμό της προσέγγισης των νέων, όπου και εκεί υπάρχουν ηλικιακές αναβαθμίσεις, έχουν ενταχθεί και οι νέοι ψηφοφόροι, οι λεγόμενοι 17άρηδες, που θα ασκήσουν για πρώτη φορά το εκλογικό τους δικαίωμα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αναθεώρησης των εκλογικών καταλόγων του 2019, οι 17άρηδες που θα ψηφίσουν για πρώτη φορά τόσο στις ευρωεκλογές, όσο και στις εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση, ανέρχονται σε 107.000, νούμερο που ισοδυναμεί με το 1,1% του εκλογικού σώματος.
Επιπλέον, με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών, το ηλικιακό γκρουπ 17-21 είναι 530.000 ψηφοφόροι, που αντιστοιχούν στο 5,35% του εκλογικού σώματος.
Ο στόχος, λοιπόν, για τη ΝΔ είναι σαφής και είναι η προσέγγιση αυτής της μεγάλης μερίδας των ψηφοφόρων. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει ήδη εκπονήσει συγκεκριμένο πρόγραμμα, που απαντά αμιγώς στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτές οι γενιές.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε κάθε περιοδεία του στις πόλεις της περιφέρειας περιλαμβάνει στο πρόγραμμά του επισκέψεις στα στέκια της νεολαίας, ενώ πάντα συνοδεύεται από νεολαίους.
Το ειδικό βάρος που δίνει στην νέα γενιά ο πρόεδρος της ΝΔ απεικονίζεται σε μια σειρά εξαγγελιών και προτάσεων, όπως για παράδειγμα η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δεσμευθεί αφενός ότι τα πανεπιστημιακά ιδρύματα θα σταματήσουν να είναι κέντρα ανομίας, διακίνησης ναρκωτικών και λοιπών έκνομων ενεργειών, αφετέρου ότι θα προχωρήσει στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, που θα περιορίσουν την εξαγωγή συναλλάγματος σε άλλες χώρες και θα δώσουν στους νέους την δυνατότητα παραμονής για σπουδές στην Ελλάδα. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και οι τοποθετήσεις των βουλευτών της ΝΔ, που κάνουν λόγο για αξιοκρατική είσοδο στα ΑΕΙ και πτυχία με αξία στην αγορά εργασίας, ενώ για πρώτη φορά εντάχθηκε στον δημόσιο διάλογο και ο προγραμματισμός για τις εναλλακτικές μορφές επαγγελματικής εκπαίδευσης.
«Οι νέοι δεν προσεγγίζονται με παλιές συνταγές και με υποσχέσεις ότι θα τους φτιάξουμε τον τέλειο κόσμο για να εργαστούν και να φτιάξουν την ζωή τους», δηλώνει στην Alpha freepress κορυφαίο γαλάζιο στέλεχος και ακριβώς αυτή η φράση αναδεικνύει και ένα μέρος της στρατηγικής της ΝΔ.
Κομματικά συνθήματα, ξύλινος λόγος και ατέρμονες συζητήσεις για το μέλλον δεν θα ακουστούν σε κανένα νεανικό ακροατήριο ούτε από τον κ. Μητσοτάκη, ούτε από τα στελέχη της ΝΔ και στον αντίποδα τα όπλα που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι η ενημέρωση για τις άμεσες πολιτικές του κόμματος για την αγορά εργασίας, την εκπαίδευση, τα πανεπιστήμια και την λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των δημοτικών αρχών.
Οι τρόποι που η ΝΔ θα αναπτύξει αυτήν την ρητορική απέναντι στους νέους είναι δύο. Ο πρώτος είναι δια ζώσης και ο δεύτερος μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Στην επαφή με τους νέους ανθρώπους η ΝΔ επιλέγει να μην χρησιμοποιήσει κομματική νεολαία ή στελέχη από την λεγόμενη «παλιά φρουρά».
Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιλέγει τους νέους υποψηφίους για να προσεγγίσουν τους συνομήλικούς τους και νέους οι οποίοι έχουν ενταχθεί στην αγορά εργασίας και έχουν επιτύχει στον τομέα τους, είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό. Ο δεύτερος τρόπος είναι τα social media, που αποτελούν τον βασικό τρόπο επικοινωνίας των νέων.
Ήδη υπάρχει ειδική ομάδα στην Πειραιώς, που «τρέχει» την επικοινωνία του κόμματος μέσω των social media και μάλιστα απαντά και σε πολλές απορίες που έχουν εκείνοι επί του προγράμματος του κόμματος.
Την ίδια ώρα, ο Κυριακός Μητσοτάκης θα κορυφώσει την επικοινωνία του με τους νέους και μέσω της οργάνωσης διαδικτυακών συνομιλιών, που θα πραγματοποιηθούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Με αυτήν την στρατηγική στη ΝΔ εκτιμούν ότι θα προσεγγίσουν το μεγαλύτερο μέρος των νέων ψηφοφόρων στις ηλικίες 17-21 και έτσι θα επιτύχουν ένα ακόμη καίριο πλήγμα στον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα, που θεωρούν ότι η νεολαία αποτελεί δικό τους προνομιακό χώρο.