Netflix – Έρευνα: Οι χρήστες του διαδικτύου προτιμούν να δίνουν χρήματα για Netflix και Spotify παρά για έγκυρες ειδήσεις, δείχνει πρόσφατη έρευνα. Παρόλο που ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ανησυχούν για τα fake news και αναζητούν πιο έγκυρες πηγές ενημέρωσης στο διαδίκτυο, η θλιβερή αλήθεια παραμένει ότι δεν θέλουν να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτές. Αυτό γίνεται φανερό από τη νέα διεθνή Έκθεση Ψηφιακών Ειδήσεων (Digital News Report 2019) του Ινστιτούτου Reuters του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, η οποία βάσισε τα συμπεράσματά της σε διαδικτυακή έρευνα με τη συμμετοχή 75.000 χρήστες σε 38 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι χρήστες είναι περισσότερο πρόθυμοι να αγοράσουν μια μηνιαία συνδρομή στο Netflix ή στο Spotify παρά σε μια ψηφιακή εφημερίδα. Τα περισσότερα νοικοκυριά διεθνώς, λόγω του περιορισμένου οικογενειακού μπάτζετ τους, έχουν τη δυνατότητα μόνο για μία πληρωμένη online συνδρομή το μήνα. Στην ερώτηση τι θα διάλεγαν αν έπρεπε να πληρώσουν για μία μόνο online μηνιαία συνδρομή, το 37% των συμμετεχόντων απάντησαν ότι προτιμούν μια υπηρεσία τύπου Netflix, το 15% μια υπηρεσία μουσικής τύπου Spotify και μόνο το 7% διάλεξαν τις online ειδήσεις.
Netflix – Έρευνα: Ανησυχία για την παραπληροφόρηση
Το 55% των ερωτώμενων απάντησαν ότι είναι ανήσυχοι για την παραπληροφόρηση, παρά τις προσπάθειες τόσο των κυβερνήσεων όσο και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Facebook κ.α.) να την καταπολεμήσουν. Το ποσοστό ανησυχίας για την αξιοπιστία των ειδήσεων στο Ίντερνετ ποικίλει από 85% στη Βραζιλία έως 31% στην Ολλανδία, ενώ είναι υψηλό στη Βρετανία (70%) και στις ΗΠΑ (67%). Περίπου ένας στους τέσσερις ανθρώπους διεθνώς (το 26%) αναζητά κάποια πιο αξιόπιστη ειδησεογραφική πηγή – αν και το τι σημαίνει αξιοπιστία ενέχει εκ των πραγμάτων κι ένα υποκειμενικό στοιχείο. Για πολλούς πάντως σημαίνει ότι έχουν περισσότερη εμπιστοσύνη στα μεγάλα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης τύπου BBC (σταθερά το Νο 1 σε αξιοπιστία μέσο στη Βρετανία) και «Guardian».
Από την άλλη όμως, φαίνεται μια τάση να μειώνεται διεθνώς η εμπιστοσύνη στις ειδήσεις γενικώς. Το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης του κοινού είναι 42%, κατά 2% μικρότερο σε σχέση με το 2018.