ΑΟΘ Πανελλήνιες 2019: Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ήταν σαφώς διατυπωμένα και κλιμακούμενης δυσκολίας.
ΑΟΘ Πανελλήνιες 2019: Οι Πανελλήνιες 2019 οδεύουν προς το τέλος τους και σύμφωνα με τους ειδικούς οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, δυσκολεύτηκαν σε κάποια από τα μαθήματα προσανατολισμού. Τα θέματα της Χημείας στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών ήταν ίσως τα δυσκολότεα της τελευταίας δεκαετίας σύμφωνα με το σχόλιο της ΟΕΦΕ. «Οι μαθητές για να ανταποκριθούν πρέπει να έχουν κατανοήσει σε βάθος και τις λεπτομέρειες της θεωρίας. Ιδιαίτερα πολύπλοκα θέματα τόσο ως προς το επιστημονικό τους τμήμα, όσο και σε ό,τι αφορά στη διαχείριση του χρόνου» προστίθεται στο σχόλιο της ΟΕΦΕ. Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ήταν σαφώς διατυπωμένα και κλιμακούμενης δυσκολίας.
«Απαιτούν πολύ καλή γνώση της θεωρίας και της μεθοδολογίας ασκήσεων. Είναι απαιτητικά ως προς το χρόνο και απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές που έχουν εμπεδώσει την ύλη η οποία καλύπτεται εξ’ ολοκλήρου» προσθέτει η ΟΕΦΕ και καταλήγει:
«Το επίπεδο είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο της προηγούμενης χρονιάς». Για τα Λατινικά η ΟΕΦΕ σημειώνει ότι τα θέματα ήταν εύκολα και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Όπως σημειώνεται ένα από τα κείμενα προς μετάφραση είχε τεθεί και στις περσινές εξετάσεις. «Οι ασκήσεις της γραμματικής δεν δημιούργησαν προβλήματα ενώ η εξέταση κάλυπτε όλο το εύρος της ύλης. Στο σκέλος του συντακτικού οι ασκήσεις ήταν διατυπωμένες με απόλυτη σαφήνεια, γεγονός που δεν προκάλεσε καμία δυσκολία. Ωστόσο οφείλουμε να επισημάνουμε ότι στο σύνολο των ασκήσεων του συντακτικού εξετάστηκαν μονομερώς και τμηματικά ορισμένα συντακτικά φαινόμενα» προσθέτει η ΟΕΦΕ και καταλήγει για τα θέματα των Λατινικών: «Με τα θέματα αυτά οι πολύ καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι είχαν τη δυνατότητα να αριστεύσουν».
Σήμερα ήταν η προτελευταία ημέρα εξετάσεων για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, αφού μένει μόνο η εξέταση στο μάθημα της Βιολογίας (μάθημα Γενικής Παιδείας και προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) την ερχόμενη Τρίτη, 18 Ιουνίου.
ΑΟΘ Πανελλήνιες 2019: Πιο απαιτητικά από τα περσινά τα θέματα
Στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) τα θέματα χαρακτηρίζονται απαιτητικά και κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. «Γενικά, τα θέματα είχαν κυρίως αλγεβρική προσέγγιση και λιγότερο θεωρητική. Θεωρούνται πιο απαιτητικά από τα περσινά, όσον αφορά στο κομμάτι των ασκήσεων, ενώ μια άρτια απάντηση από τη μεριά των υποψηφίων απαιτεί λεπτομερή προετοιμασία, σε βάθος κατανόηση της ύλης και εξοικείωση με αυτή», σημείωσαν οι οικονομολόγοι Στάθης Μουζάκης και Μαλαγκονιάρη Μαρία. Μάλιστα, όπως τόνισαν, ορισμένα θέματα παρουσίασαν ιδιαίτερη πρωτοτυπία (Α3 και Γ4), ενώ το Δ θέμα ήταν συνδυαστική άσκηση, από το 3ο, 4ο και 5ο κεφάλαιο της ύλης. «Το Δ2 απαιτούσε προσοχή. Το Δ3 ήταν κατά βάση θεωρητικό. Η κατασκευή του πίνακα προσφοράς στο ερώτημα α του Δ4 χαρακτηρίζεται εύκολη, ενώ ιδιαίτερη προσοχή απαιτείτο στο β ερώτημα του Δ4», επισήμαναν.
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
Πανελλήνιες 2019: Για 20 οι καλά διαβασμένοι στα Λατινικά
Ειδικότερα, στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τα θέματα δεν είχαν μεγάλο βαθμό δυσκολίας, όπως σχολίασε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η καθηγήτρια του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Αθηναίων, Παναγιώτα Ντούλα. «Οι καλά διαβασμένοι μαθητές εύκολα θα μπορέσουν να γράψουν 20», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Τα κείμενα και οι γραμματικές ασκήσεις που ζητήθηκαν ήταν τέτοια που ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να ανταπεξέλθει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, ενώ σε ό,τι αφορά στο συντακτικό, ζητήθηκαν κοινότυπες παρατηρήσεις, σε εύκολα παραδείγματα». Το newsit.gr σας παρουσιάζει τις προτεινόμενες απαντήσεις σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντιστηρίων Αξία.
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
Πανελλήνιες 2019: Απαιτητικά και πολλά τα θέματα της Χημείας
Όσον αφορά στο μάθημα της Χημείας (ΟΠ Θετικών Σπουδών), αν και τα θέματα ήταν επίσης βατά για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές, ωστόσο, ήταν απαιτητικά σε σχέση με τη διαχείριση του χρόνου, καθώς, σε όγκο, ήταν πολλά. «Οι μαθητές θα έπρεπε να έχουν επίγνωση όλης της ύλης και να διαχειριστούν σωστά τον χρόνο, ώστε να λύσουν όλα τα θέματα», σημείωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Βαλένα Αξιώτη, επίσης καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αθηναίων. «Τα θέματα Γ και Δ ήταν κάπως πιο δύσκολα και αναφέρονταν στα κεφάλαια 4 και 5, αλλά ένας πολύ καλά διαβασμένος μαθητής θα δυσκολευόταν ίσως μόνο στο Δ. Το σημαντικό ήταν να μπορέσουν να διαχειριστούν τον χρόνο, καθώς ήταν πολλά τα θέματα και ίσως κάποιος να μην πρόλαβε να τα λύσει όλα», συμπλήρωσε.