Χημεία Πανελλήνιες 2019: “Ασάφειες και εξαιρετική δυσκολία στα θέματα – Οι καλές προθέσεις δε φτάνουν”

ΕΛΛΑΔΑ

Χημεία Πανελλήνιες 2019: “Ασάφειες και εξαιρετική δυσκολία στα θέματα – Οι καλές προθέσεις δε φτάνουν”

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Χημεία Πανελλήνιες 2019: Τα θέματα της Χημείας Προσανατολισμού ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά και ίσως τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας.

15.06.2019 | 09:38

Χημεία Πανελλήνιες 2019: Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η επιλογή δύσκολων θεμάτων στην Χημεία και την Φυσική, τα οποία προβλημάτισαν τους μαθητές που συμμετέχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις.  Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, τα θέματα της Χημείας Προσανατολισμού ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά και ίσως τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας. «Οι μαθητές για να ανταποκριθούν πρέπει να έχουν κατανοήσει σε βάθος και τις λεπτομέρειες της θεωρίας. Ιδιαίτερα πολύπλοκα θέματα τόσο ως προς το επιστημονικό τους τμήμα, όσο και σε ό,τι αφορά στη διαχείριση του χρόνου», ανέφερε η ΟΕΦΕ.

Αντίστοιχη ήταν η άποψη της ΟΕΦΕ και για τα θέματα της Φυσικής Προσανατολισμού, τα οποία χαρακτήρισε τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών. «Δεν κάλυπταν ικανοποιητικό μέρος της ύλης. Απαιτούσαν αυξημένη ικανότητα αλγεβρικών πράξεων. Απαιτούσαν για την πλήρη επίλυση τους χρονικό διάστημα πολύ πέραν του 3ώρου, ενώ περιείχαν αναφορές σε ερωτήσεις και ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. Είχαν ασαφή διατύπωση και χρειάστηκαν επιπλέον διευκρινίσεις από την επιτροπή», τόνισε, μεταξύ άλλων, η ΟΕΦΕ.  Παράλληλα η Ένωση Ελλήνων Φυσικών σε ανακοίνωση ζητά από τους βαθμολογητές να δείξουν επιείκεια και διαμαρτύρεται έντονα για τον τρόπο επιλογής των θεμάτων.

Η Ένωση Ελλήνων Χημικών όπως προβλέπει ο θεσμικός της ρόλος της ως σύμβουλου του κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης, προβαίνει στον ακόλουθο σχολιασμό:

Θετικό σημείο αποτελεί η προσπάθεια σύνδεσης των θεμάτων με την καθημερινή ζωή και τις εφαρμογές της επιστήμης της Χημείας, αλλά θα έπρεπε να γίνει εξαιρετικά προσεκτικότερη διατύπωση και προσέγγιση των ζητημάτων που θίγονται. Δεν είναι δόκιμο να υπάρχει απόκλιση του τρόπου διδασκαλίας με αυτόν της εξέτασης.

Σαφήνεια Θεμάτων

Ορισμένα θέματα εμφανίζουν ασάφειες, κυρίως επιστημονικού ενδιαφέροντος που θα μπορούσαν να προβληματίσουν και να καθυστερήσουν τους εξαιρετικά προετοιμασμένους μαθητές.

Έκταση θεμάτων

Τα θέματα προκάλεσαν χρονική ασφυξία, ακόμη και σε άριστους μαθητές, μηδενίζοντας ουσιαστικά τον χρόνο επαλήθευσης των απαντήσεων τους. Η πλήρης απάντηση των θεμάτων απαιτούσε απόλυτη ψυχραιμία, γεγονός δύσκολο για διαγωνιζόμενους μαθητές.

Βαθμός δυσκολίας – Διακριτική Ικανότητα

Τα θέματα χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, εμφανίζοντας διακριτική ικανότητα μόνο μεταξύ των άριστων μαθητών. Κάποια ερωτήματα προσέγγισαν τη φιλοσοφία του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Χημείας απομακρυνόμενα από αυτή των Πανελληνίων Εξετάσεων, στερούμενα δε άριστου επιστημονικού υπόβαθρου.

Το κύριο πρόβλημα εστιάζεται στο γεγονός ότι το Σχολείο δεν προετοιμάζει τους μαθητές ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε ανάλογα θέματα λόγω της έλλειψης χημικής εκπαίδευσης στις προηγούμενες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου καθώς και της απουσίας της Χημείας από τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο και τη Β’ Λυκείου.

Εν κατακλείδι, η Ένωση Ελλήνων Χημικών θεωρεί ότι τα θέματα της Χημείας δεν απαιτούν απομνημόνευση, ελέγχουν το σύνολο της ύλης και απαιτούν υψηλή κριτική ικανότητα. Εμφανίζουν όμως ασάφειες ως προς τη διατύπωσή τους, είναι αυξημένης δυσκολίας, η έκταση τους είναι δυσανάλογη ως προς τον χρόνο εξέτασης τους, ενώ κάποια ερωτήματα εμφανίζονται οριακά εκτός της διδασκόμενης ύλης.

ΘΕΜΑΤΑ ΧΗΜΕΙΑ

ΧΗΜΕΙΑ, ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗ

ΦΥΣΙΚΗ, ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Exit mobile version