Κωστόπουλος – Φαρμάκη: Νέα κόντρα, με φόντο τους influencers

LIFESTYLE

Κωστόπουλος – Φαρμάκη: Νέα κόντρα, με φόντο τους influencers

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Κωστόπουλος - Φαρμάκη: Με αφορμή τη συνέντευξη της Όλγας Φαρμάκη και της αδερφής της, ο Πέτρος Κωστόπουλος ξέσπασε κατά των… Influencers.

22.07.2019 | 19:08

Κωστόπουλος – Φαρμάκη: Την άποψή του για τους influencers διατύπωσε ο Πέτρος Κωστόπουλος με αφορμή συνέντευξη της Όλγας Φαρμάκη και της αδελφής της, Γωγούς. «Influencer σημαίνει ο άνθρωπος που επηρεάζει την κοινή γνώμη και βλέπω μικρά κοριτσάκια να γράφουν influencer. Ποιον επηρεάζεις μωρή; Είναι ντροπή που το γράφουν! Εγώ εάν το έγραφα θα έτρωγα γιαούρτια! Είσαι ψώνιο όταν το γράφεις αυτό», σχολίασε ο Πέτρος Κωστόπουλος, προκαλώντας την αντίδραση της Όλγας Φαρμάκη.

Η Όλγα Φαρμάκη, λίγες ώρες μετά το σχόλιο του Πέτρου Κωστόπουλου, δημοσίευσε ένα μακροσκελές κείμενο, απαντώντας στα όσα ακούστηκαν. Από τα «πυρά» της δεν ξέφυγε και η Μαντώ Γαστεράτου, η οποία όπως τόνισε η Όλγα Φαρμάκη, γνωρίζει και το επάγγελμά της και τις σπουδές της.

Το βίντεο και η αντίδραση της Φαρμάκη

https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=kH8WQzZeWBo

Influencers: Τι είναι τελικά αυτό που… δηλώνουν όλοι στην Ελλάδα;

Οι influencers είναι μια έννοια που υφίσταται κυρίως στις χώρες του εξωτερικού, για αυτό και είναι δύσκολος ο ελληνικός ορισμός επί λέξει. Μπορεί να έχουμε επαφή με διάφορους influencers που προωθούν διάφορα lifestyle, παρ΄όλα αυτά οι περισσότεροι που επιλέγουν αυτή την ασχολία βρίσκονται στο εξωτερικό. Ένας influencer έχει τη δυνατότητα να πληρώνεται, και το ελληνικό κοινό δεν έχει εξοικειωθεί τόσο με αυτό τον τρόπο πληρωμής, όσο το κοινό σε άλλες χώρες.

Πρώτα απ’ όλα, ο όρος προέρχεται από το ρήμα influence, που σημαίνει «επηρεάζω» – άρα γενικά αυτό το άτομο ασκεί επιρροή γύρω του. Παρά την εικόνα που έχουμε σήμερα, ένας influencer δεν δραστηριοποιείται κατ’ ανάγκη στα social media, ούτε καν μέσω υπολογιστή. Οποιοσδήποτε άνθρωπος έχει να επιδείξει πράξεις που παρακινούν και εμπνέουν το κοινό με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, μπορεί να θεωρηθεί influencer. Όμως τα social media έχουν πολλαπλασιάσει το κοινό στο οποίο υπάρχει πρόσβαση και για αυτό πλέον τα ταυτίζουμε με την έννοια του influencing.

Ποιοι όμως είναι οι influencers και τι ακριβώς κάνουν;

Η επίδραση που έχουν στο κοινό είναι αναμφισβήτητη, και για αυτό επιλέγονται από διάφορες εταιρείες ώστε να λανσάρουν διάφορα προϊόντα ή και υπηρεσίες. Το μήνυμα που μεταδίδουν φτάνει σε πολύ κόσμο, διότι τους παρακολουθούν χιλιάδες ή και εκατομμύρια άτομα στις σελίδες τους. Από την άλλη, οι θαυμαστές δεν μπορούν να ξέρουν εάν ο εκάστοτε διάσημος διαφημίζει κάποιο προϊόν επειδή πραγματικά θεωρεί ότι αξίζει ή απλά επειδή πληρώθηκε αδρά από την ανάλογη εταιρεία. Επιπλέον, με τόσους ακόλουθους στους λογαριασμούς τους, δεν έχουν τη δυνατότητα τελικά να μιλήσουν με κανέναν, οπότε η επικοινωνία περιορίζεται σε φωτογραφίες και προϊόντα χωρίς να εμβαθύνει σε κάτι περισσότερο προσωπικό.

Επαγγελματίες

Οι επαγγελματίες influencers παρακινούν τον κόσμο όχι μέσω του ονόματός τους, αλλά μέσω του κύρους που εμπνέουν τα έργα τους, η εκπαίδευση ή οι πράξεις τους. Άρα, η ίδια η φύση της δραστηριότητάς τους ενθαρρύνει την στοιχειώδη επικοινωνία με τους ακόλουθους τους. Μπορούν να είναι δημοσιογράφοι, ακαδημαϊκοί, σύμβουλοι κ.λπ., και να έχουν επίδραση σε μεμονωμένα άτομα ή διάφορες εταιρίες και οργανισμούς που έτσι ανεβάζουν τις μετοχές τους. Μπορεί να υπάρχει συνεργασία του influencer με έναν συγκεκριμένο οργανισμό και να προωθούν ο ένας τον άλλον, με αποτέλεσμα να κερδίζουν και οι δύο μεριές, και να τους γνωρίζουν όλο και περισσότερα άτομα.

3. Δημιουργοί ιστολογίων

Οι γνωστοί μας bloggers, εκφράζονται μέσω της γραφής (ή αντίστοιχα με τα βίντεο – οι vloggers) και κερδίζουν τον κόσμο με τις ιδέες και το έργο τους. Επειδή είναι άτομα που δεν χρειάζεται να είναι πολύ διάσημοι ούτε να κατέχουν ιδιαίτερα υψηλή επιχειρηματική ή ακαδημαϊκή θέση, βρίσκονται κατά κάποιο τρόπο πιο κοντά στο μέσο άνθρωπο. Ως αποτέλεσμα, εάν δημιουργήσουν αξιόλογο υλικό και το προωθήσουν σωστά, μπορούν να ασκήσουν πολύ σημαντική επιρροή σε μεγάλο αριθμό ακόλουθων. Μπορούν να εισάγουν διαφημίσεις στις ιστοσελίδες τους ώστε να πληρώνονται, ενώ μπορούν να μιλήσουν για οποιοδήποτε θέμα. Ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημά τους είναι η πολύ μεγαλύτερη επικοινωνία με τους ακόλουθους τους, για την ανάλυση του περιεχομένου που εκθέτουν

4. «Micro»

Μια ειδική κατηγορία influencer, που έχει συνήθως μικρότερο αριθμό ακόλουθων επειδή ο καθένας τους ασχολείται κυρίως με ένα συγκεκριμένο, στοχευμένο θέμα. Προσπαθούν να επικοινωνούν με τον κόσμο στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, που ξεπερνά αυτόν των άλλων κατηγοριών λόγω της έμφασης στην ποιότητα των σχέσεων έναντι της ποσότητας. Εάν πραγματικά θέλουν να διαφημίσουν κάτι, το κάνουν ανεξάρτητα από την πληρωμή τους. Θα μπορούσαν να θεωρηθούν οι influencers του μέλλοντος. Άλλωστε, το internet χρησιμοποιείται από όλο και περισσότερα άτομα, που επιθυμούν την ουσιαστική επικοινωνία για οποιοδήποτε θέμα τους αρέσει και όχι τον «απρόσωπο συνωστισμό».

Οποιοδήποτε θέμα και να σε ενδιαφέρει, σίγουρα θα βρεις έναν influencer που ασχολείται με αυτό και είναι πρόθυμος να συζητήσει μαζί σου σχετικά. Εάν σε ενδιαφέρουν οι καινούριες ιδέες και απόψεις σχετικά με το αγαπημένο σου χόμπι, δεν έχεις παρά να ψάξεις σε διαφορετικούς λογαριασμούς των social media.

Μπορείς ακόμα και εσύ να γίνεις influencer! Οποιοσδήποτε μπορεί, αρκεί να έχει κάτι να πει. Εάν νιώθεις ότι έχεις κάτι να εκφράσεις μέσω κειμένων, φωτογραφιών ή ακόμα και βίντεο, τόλμησέ το. Εάν το εξελίξεις και το ψάξεις αρκετά, μπορείς ακόμη και να πληρώνεσαι. Όμως το καλύτερο είναι ότι θα έχεις επαφή με κόσμο που ενδιαφέρεται να ακούσει αυτά που θέλεις στ’ αλήθεια να πεις!

Exit mobile version