Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Τον απολογισμό του καλλιτεχνικού προγράμματος του φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου στο μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης ο καλλιτεχνικός του διευθυντής, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Η θητεία του Βαγγέλη Θεωδορόπουλου λήγει τον επόμενο μήνα. Σε εκκρεμότητα βρίσκεται η συνάντηση του με την υπουργό πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη. Στην συνέντευξη Τύπου παρευρέθηκε και ο σκηνοθέτης, Ίβο Βαν Χοβε, που στις 26 και 27 Ιουλίου θα βρεθεί στην Επίδαυρο με το θίασο Comedie Francaise.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής, έκανε τον απολογισμό του για το 2019, όσον αφορά τα φεστιβάλ, χαρακτηρίζοντας τον εαυτό του “ευγνώμων για αυτό το ταξίδι που του επιφύλαξε η ζωή”. Παρά την κούραση και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε καθ’ όλη τη διάρκεια, η εμπειρία για αυτόν ήταν πολύτιμη.
Ο απολογισμός του Βαγγέλη Θεωδορόπουλου
“Καθώς με το φετινό πρόγραμμα ολοκληρώνεται η θητεία μου, είναι η στιγμή να αναλογιστούμε όλη τη διαδρομή μας στο Φεστιβάλ. Κι αυτό προκειμένου να γίνει πιο καθαρό το έργο που πραγματοποιήσαμε από το 2016 ως σήμερα. Τι προσπαθήσαμε και τι καταφέραμε, αλλά και τι χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη επιμονή και προσπάθεια.
Όπως έχω υπογραμμίσει, πιστεύω σ’ ένα Φεστιβάλ εθνικό και διεθνές, με ισχυρά κοινωνικά αντανακλαστικά, ανοιχτό σε όλους. Να καλείται να αξιοποιεί στο έπακρον τις δυνατότητες ενός δημόσιου οργανισμού. Να ανταποκριθεί στα υψηλά ζητούμενα. Δηλαδή, αισθητική καλλιέργεια του κοινού, ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και σύνδεση της τέχνης με την κοινωνία, και, φυσικά, ενίσχυση της εγχώριας δημιουργίας.
Αυτούς ακριβώς τους στόχους θέσαμε, και σ’ αυτές τις κατευθύνσεις κινηθήκαμε. Κύριο μέλημα την ενίσχυση της διακριτής ταυτότητας των χώρων της Επιδαύρου και της Μικρής Επιδαύρου, του Ηρωδείου. Της Πειραιώς 260 και της ενότητας του Ανοίγματος στην πόλη, αναπόσπαστους κρίκους του πολυπρισματικού αυτού φεστιβάλ”.
Ο προϋπολογισμός του καλλιτεχνικού προγράμματος
Όσον αφορά τα οικονομικά, ο κ. Θεοδωρόπουλος επεσήμανε πως τα τρία αυτά χρόνια της θητείας του (2016-2019), διαχειρίστηκε τον προϋπολογισμό του καλλιτεχνικού προγράμματος χωρίς υπερβάσεις. Για πρώτη φορά στην ιστορία του φεστιβάλ δεν χρειάστηκε έκτακτη χρηματοδότηση ,ούτε αύξηση του προϋπολογισμού.
“Σ’ αυτό συνέβαλαν οι δεκάδες συνεργασίες που εξασφαλίσαμε με ιδρύματα, φορείς, οργανισμούς και ιδιώτες που ανέλαβαν μόνοι τους το κόστος των παραγωγών τους. Επίσης, σημαντικό ρόλο έπαιξε η αύξηση των συμπαραγωγών, η αύξηση των θεατών και συνεπώς η αύξηση των εσόδων από τα εισιτήρια. Το αποτέλεσμα σε οικονομικό επίπεδο είναι ότι τα τρία πρώτα χρόνια της θητείας μου το φεστιβάλ ήταν πλεονασματικό. Το ίδιο περιμένουμε να είναι και το 2019, όταν λήξει το οικονομικό έτος και έχουμε τα πλήρη οικονομικά στοιχεία”, πρόσθεσε.
Τα “φεστιβαλικά” καλοκαίρια της θητείας του
“Το 2018 και το 2019 ήταν, θεωρώ, τα πιο ολοκληρωμένα και δυναμικά από τα φεστιβαλικά καλοκαίρια της θητείας μου. Ειδικά φέτος άρχισαν να δίνουν καρπούς όλες οι προσπάθειες διεύρυνσης συνεργασιών των τελευταίων χρόνων με διεθνείς αλλά και υψηλού επιπέδου ελληνικές παραγωγές στην Επίδαυρο. Υποδέχτηκε έως σήμερα, στα 5 από τα 8 διήμερα του προγράμματος, 52.747 θεατές.
Στο Ηρώδειο, τις παραστάσεις παρακολούθησαν 79.202 θεατές, χωρίς να υπολογίσουμε βέβαια την Τραβιάτα από τη Λυρική και την Εθνική Ορχήστρα της Κίνας που υπολείπονται. Τις παραστάσεις της Πειραιώς 260 τις παρακολούθησαν συνολικά 18.433 θεατές. Το Kanata του Λεπάζ στο Μέγαρο Μουσικής είχε 2.440 θεατές. Επίσης, το Άνοιγμα στην πόλη συγκέντρωσε στην Αθήνα 5.845 θεατές, σε 17 εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Βέβαια, σύγκριση αριθμού θεατών με το 2018 αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει, επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί το φετινό πρόγραμμα. Εκτός των δύο μεγάλων παραγωγών στο Ηρώδειο που προανέφερα, στην Επίδαυρο αναμένουμε ακόμη την παράσταση της Κομεντί Φρανσαίζ Ηλεκτρα / Ορέστης. Αναμένουμε τις Νεφέλες, τον Προμηθέα με την Κάθρην Χάντερ, και στη Μικρή Επιδαυρο τη Φαίδρα και τις Δαναΐδες.
Επίσης, πολύ σημαντικό στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι φέτος οι παραστάσεις είναι λιγότερες συνολικά, κάτι που έγινε απολύτως συνειδητά, αποτέλεσμα σκέψης και αυτοκριτικής. Έπρεπε να συμμαζευτεί το “άπλωμα” σε χώρους και o αριθμός των εκδηλώσεων των προηγούμενων ετών, ώστε να δημιουργηθεί ένα πρόγραμμα πιο στοχευμένο, πιο σφιχτό, με πιο δραστική απεύθυνση στον κόσμο”.