Κεραμέως ΑΕΙ: Παράλογο να εισάγονται φοιτητές με 3 και 4 – Επανέρχεται η βάση του 10

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κεραμέως ΑΕΙ: Παράλογο να εισάγονται φοιτητές με 3 και 4 – Επανέρχεται η βάση του 10

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Κεραμέως ΑΕΙ: Την κατάργηση της ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ, που είχε νομοθετήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

05.08.2019 | 11:33

Κεραμέως ΑΕΙ: «Είναι παράλογο να εισάγονται φοιτητές με 3 και 4 στα ΑΕΙ. Θα δούμε πότε θα επαναφέρουμε τη βάση του 10, ως προαπαιτούμενο για εισαγωγή στα πανεπιστήμια», τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μιλώντας στα «ΝΕΑ». Η Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της, αναφέρθηκε στη βούληση της κυβέρνησης να επαναφέρει τη βαθμολογική βάση του 10 για την εισαγωγή στα ανώτατα ιδρύματα της χώρας. Πρόκειται για μία ειλημμένη απόφαση του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης, απλά ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί ο ακριβής χρόνος εφαρμογής της. Στα σχεδία του υπουργείου Παιδείας όμως δεν είναι μόνο να υπάρξει μία ελάχιστη βάση εισαγωγής για τα ΑΕΙ, αλλά να έχουν ρόλο και τα ίδια ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης σε αυτό το θέμα.  Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι στο νέο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων οι διοικήσεις των πανεπιστημίων θα έχουν ενεργό ρόλο στη ρύθμιση των βάσεων εισαγωγής.

Όσο αγορά στο πανεπιστημιακό άσυλο, σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, η προστασία των χώρων των πανεπιστημίων θα υλοποιηθεί σε δυο στάδια: «Αφενός, με την επαναφορά μίας υγιούς, σύγχρονης, δημοκρατικής νομοθετικής ρύθμισης για το άσυλο, αφετέρου, με την επίδειξη μηδενικής ανοχής στην παραβατικότητα και την εκτροπή, η οποία στέλνει προς πάσα κατεύθυνση το κυβερνητικό μήνυμα της απαρέγκλιτης εφαρμογής του νόμου. Η πολιτική βούληση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας είναι σαφής. Η βία και η ανομία δεν έχουν θέση στα πανεπιστήμια», επισημαίνει χαρακτηριστικά η υπουργός.

Αλλαγές στη Γ’ Λυκείου

Επίσης, σημειώνει ότι οι αλλαγές που θα βρουν οι μαθητές μπροστά τους από τον Σεπτέμβριο για τη νέα χρονιά, θα αφορούν τους μαθητές της Γ΄ λυκείου: κατάργηση του διαχωρισμού πανεπιστημιακών σχολών ελεύθερης πρόσβασης και σχολών στις οποίες οι υποψήφιοι εισάγονται με εξετάσεις, εξορθολογισμός της εξεταστέας ύλης («σε κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα για τα οποία η κάλυψη της ύλης δεν ήταν εφικτή»), καθώς επίσης και μείωση του συντελεστή της Λογοτεχνίας στη συνεξέταση με την Έκθεση («δεν έχει συντελεστεί ακόμη η απαραίτητη προετοιμασία μαθητών και εκπαιδευτικών για την πλήρη εφαρμογή της εξέτασης αυτής»).

Ειδικά για το διαχωρισμό των σχολών, η κ. Κεραμέως σημειώνει ότι ενείχε δύο βασικές στρεβλώσεις: «Πρώτον, καλούσε τους μαθητές να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή σχολών, ποιες σχολές θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποιες όχι, εφόσον η ελεύθερη πρόσβαση θα καθοριζόταν από τη ζήτηση η οποία θα γνωστοποιείτο σε μεταγενέστερο χρόνο από αυτόν της συμπλήρωσης του πρώτου μηχανογραφικού από τους μαθητές. Δεύτερον, οδηγούσε στην κατηγοριοποίηση των σχολών σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που ρίχνονται στον Καιάδα της πλήρους απαξίωσης».

Exit mobile version